ارائه خدمات فوریت های روانی - اجتماعی به دانش آموزان لطمه دیده

ارائه خدمات فوریت های روانی - اجتماعی به دانش آموزان لطمه دیده

پروژه آسان: مدیركل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در مقابل لطمه های اجتماعی به تبین سیاست ها و برنامه های این مجموعه در حوزه سلامت روانی و اجتماعی دانش آموزان پرداخت و از اجرای طرح توانمندسازی روانی - اجتماعی برمبنای نتایج نیم رخ روانی- اجتماعی استان، منطقه و مدرسه و همین طور اجرای طرح ˮمدرسه دوستدار زندگیˮ آگاهی داد.


مسعود شكوهی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به ادغام اداره كل امور تربیتی و دفتر مراقبت در مقابل لطمه های اجتماعی به بیان برخی سیاست ها و برنامه های پیش رو پرداخت و اظهار نمود: ایجاد یكپارچگی و انسجام بخشی به روند سیاست گذاری، طراحی، اجرا، نظارت و ارزشیابی طرح ها و برنامه های مرتبط در حیطه ارتقایی، پیشگیرانه، مداخلات تخصصی، مراقبتی و حمایتی در حوزه راهنمایی، خدمات مشاوره ای و روان شناختی، سلامت روان و فوریت های روانی - اجتماعی را دنبال می نماییم.
وی ادامه داد: بهره گیری از مشاركت موثر برون و درون بخشی، افزایش نرخ پوشش فعالیت های بهداشت روان و پیش گیری از لطمه های روانی - اجتماعی در سطح مدارس كشور و با تاكید بر گسترش دامنه اجرای طرح های توانمندسازی دانش آموزان، والدین و كاركنان به حداقل ۶۰ درصد و جلب مشاركت و شبكه سازی ذینفعان مدرسه، خانواده و محله برای ارتقای بهداشت روان و پیش گیری از لطمه های روانی -اجتماعی در چارچوب تشكل های مرد نهاد و دولتی را نیز مدنظر داریم.
مدیركل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در مقابل لطمه های اجتماعی همین طور به ظرفیت سازی و ارتقای آمادگی ها برای مداخله سریع، به موقوع و موثر در فوریت های روانی - اجتماعی دانش آموزان و ارائه خدمات مورد نیاز توانمندسازی، درمان و حمایت های اجتماعی دانش آموزان در معرض خطر، پرخطر و لطمه دیده اشاره نمود و اظهار داشت: برای كاهش عوامل مخاطره آمیز در میان دانش آموزان تلاش می نماییم.
شكوهی افزود: هماهنگی، نظارت و ظرفیت سازی برای حسن اجرای فعالیت های بهداشت روان و پیش گیری از لطمه های روانی - اجتماعی آموزش و پرورش در سطح استان و مناطق، همچنان بعنوان مرجع تصمیم گیری در زمینه مدیریت لطمه های روانی - اجتماعی دانش آموزان در سطح استان، مناطق و مدارس تابعه در دستور كار است.
او همینطور در پاسخ به اینكه با عنایت به نتایج آزمون سلامت روان نحوه برنامه ریزی شما برای مداخلات آموزشی و روانی چگونه است؟ اظهار داشت: طراحی برنامه های آموزشی، پیشگیرانه، مداخله ای و حمایتی در سطح استان، منطقه و مدارس، انتخاب اولویت های آموزشی برای اجرای طرح توانمندسازی روانی - اجتماعی برمبنای نتایج نیم رخ روانی- اجتماعی استان، منطقه و مدرسه، بهره گیری از نیمرخ روانی – اجتماعی مدرسه برای اجرای طرح "مدرسه دوستدار زندگی" را مدنظر داریم.

طراحی نقشه خطر پذیری مدرسه، منطقه و استان
شكوهی اضافه كرد: طراحی نقشه خطر پذیری مدرسه، منطقه و استان در كشور با عنایت به مولفه های آزمون در دانش آموزان برای خدمات در حوزه فوریت های روانی - اجتماعی، اولویت بندی مشكلات روانی - رفتاری دانش آموزان با هدف برنامه ریزی و ارائه خدمات تربیتی، استفاده درست از ظرفیت بخش های درون و برون سازمانی در برنامه ها، ارائه خدمات مشورتی به دانش آموزان، مسئولان مدرسه و اولیاء، تقویت سیستم ارجاع به هسته ها و مراكز مشاوره و خدمات روان شناختی و ارائه خدمات تخصصی و حمایتی، ارائه و تهیه گزارش های آماری و محتوای چند رسانه ای به مسئولان در زمینه میزان بروز و شیوع لطمه های روانی و اجتماعی با عنایت به جنسیت و مناطق استان ها در دستور كار است.




منبع:

1398/07/28
13:06:16
5.0 / 5
4083
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۲
پروژه آسان
ezproject.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پروژه آسان محفوظ است

پروژه آسان

انجام پروژه