رفع مشكلات ترافیكی شاد

رفع مشكلات ترافیكی شاد

وزیر آموزش وپرورش با اشاره به اینكه كنكور اهداف نظام تعلیم و تربیت را تأمین نمی كند اظهار نمود: طبق فرمایش مقام معظم رهبری برای تقویت حضور موثر و كارآمد دانش آموزان در المپیادها برنامه ریزی می نماییم.


به گزارش پروژه آسان به نقل از ایسنا، محسن حاجی میرزایی در هفتمین نشست از سلسله نشست های گفتگوی هفته که باهدف ایجاد ارتباط و تعامل دوسویه بین وزارت آموزش وپرورش و دستگاه های مختلف کشور و با مبحث گفتگو بر محور تحول با حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فن آوری رئیس جمهور، اعضای شورای معاونان و روسای۷۶۰ منطقه در کشور برگزار شد، اظهار نمود: هدف ما از تشکیل این جلسات بررسی مسائل و مشکلات مشترک بین دو دستگاه و دستیابی به تفاهم مشترک برای حل این مسائل است.
حاجی میرزایی اضافه کرد: نقطه آغاز علم دیدن، شنیدن و اندیشیدن است و مهمترین جایگاهی که به دانش آموزان در بهتر دیدن، شنیدن و اندیشیدن کمک می نماید و این سه ظرفیت را ارتقا می دهد، مدرسه است.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه کسب علم در افراد از همان ابتدایی ترین روزهای حیات شروع می شود، خاطرنشان کرد: کسب علم و دانش در دوره پیش دبستان، ابتدایی و متوسطه دوام پیدا می کند و مهمترین زمان شکل گیری شخصیت دانش آموزان و کسب علم و اندوختن تجربه که بعدها در آینده دانش آموزان نقش تاثیرگذاری دارد، زمانی است که دانش آموزان در مدارس می گذرانند.
وی افزود: ما درصدد پرورش دانش آموزان پرسشگر، پژوهشگر، خلاق و نوآور هستیم که قادر باشند خوب بشنوند و تحلیل گر مسائل باشند و در نهایت خوب سوال کردن را بلد باشند.
حاجی میرزایی با اشاره به اینکه آینده کشور در عملکرد امروز آموزش و پرورش خلاصه شده است، اظهار داشت: سنگ بنای هر کشور در آموزش و پرورش است و اگر این بنا درست پایه گذاری شده باشد، حتما در آینده جامعه ای بهتر با عملکرد و بازدهی بالاتر خواهیم داشت.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اجرای طرح های علمی و پژوهشی در جهت ارتقاء سطح علمی دانش آموزان در مدارس اظهار داشت: طرح هایی مانند طرح جابربن حیان، طرح شهاب، جشنواره جوان خوارزمی، مسابقات علمی و پژوهشی که در آموزش و پرورش اجرا می شود و پژوهش سراها، که در دولت تدبیر و امید از ۳۰۰ پژوهش سرا به ۶۶۵ پژوهش سرا افزایش یافته است. با هدف ارتقاء علمی دانش آموزان است. در صدد توسعه فناوری های نانو، سلول های بنیادی پزشکی، زیست فناوری، گیاهان دارویی و طب ایرانی هستیم و محصولات ارزشمندی را برای آشنایی دانش آموزان با مفاهیم اولیه این موضوعات تولید کرده ایم.
وی پشتیبانی از پژوهشگران و مخترعان را بسیار با اهمیت دانست و اظهار داشت: پشتیبانی از دانش آموزان مخترع و پژوهشگر می تواند ضمن ایجاد انگیزه در دانش آموزان به آنها در پیشبرد اهداف و مقاصد علمی کمک نماید.
عضو کابینه تدبیر و امید با اشاره به شرایط کرونا و آموزش مجازی در سال جدید تحصیلی بیان نمود: انتشار کرونا ما را با وضعیت جدیدی روبرو کرد و مجبور بودیم خیلی از آموزش ها را به فضای مجازی منتقل و در آنجا ادامه دهیم. در زیست بوم جدید روابط بین دانش آموز، معلم، مدرسه و درس تغییر نمود. در این شرایط نقش دانش آموزان هم تغییر کرده و دیگر تنها بعنوان آموزش بیننده مطرح نیست بلکه در زیست بوم جدید دانش آموزان باید دارای تکاپو، ابتکار و خلاقیت بیشتری نسبت به قبل باشند.
وی افزود: کرونا با اینکه مخاطراتی به همراه داشت ولی به همین نسبت دارای اثرات خوبی هم بود. با اینکه در شرایط کرونا مجبور شدیم برای احترام به نگرانی والدین و خانواده ها به آموزش مجازی رجوع نماییم ولی از آنجایی که مدرسه جایگاه ارتقاء تعاملات اجتماعی و یادگیری مهارت های اجتماعی دانش آموزان می باشد و این مطلب اثبات شده است، سیاست آموزشی سال تحصیلی جدید را بر آموزش حضوری گذاشتیم.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه آموزش غیرحضوری به برقراری عدالت آموزشی در کشور کمک کرده است، اظهار داشت: یکی از مهمترین تغییرات مثبتی که از کرونا در کشور به وجود آمد، فرایند آموزش غیرحضوری و آموزش در فضای مجازی است. تا پیش از این محتواهای آموزشی سطح اول کشور تنها می توانست در اختیار تعداد کمی از دانش آموزان قرار گیرد ولی امروز با راه اندازی شبکه آموزش دانش آموز (شاد)، قادر هستیم محتوای تولید شده را در اختیار تمام دانش آموزان در سرتاسر کشور قرار دهیم و این به برقراری عدالت آموزشی کمک شایانی است. امروز این امکان را داریم که دانش آموزان در هر نقطه از کشور بتوانند از تدریس بهترین اساتید بهره ببرند ازاین رو شبکه شاد توانسته در امر آموزش یکسانی در کشور برقرار کند.
حاجی میرزایی با اشاره به اینکه شبکه شاد یک پاسخ ملی و راهبردی به کرونا در بحث آموزشی است، اظهار داشت: شبکه شاد در آغاز مسیر است و مطمئنا دارای مشکلاتی است که باید برای حل مشکلات آن تلاش نماییم. خوشبختانه سرعت پیشرفت و ارتقاء شبکه شاد و پوشش دهی دانش آموزان در این شبکه خیلی خوب هست و هر روز شاهد پیشرفت این شبکه هستیم. ما توانستیم برای ساعتی از روز که ترافیک زیاد است کلاس های درسی دانش آموزان را بگونه ای برنامه ریزی نماییم که از بار ترافیکی کاسته شود و دانش آموزان دسترسی بهتری به اینترنت داشته باشند و خوشبختانه حالا در این قسمت مشکلی نداریم.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه عرصه فعالیتهای شبکه شاد و آموزش در فضای مجازی یکی از عرصه هایی است که می تواند زمینه همکاری مجموعه دو دستگاه را توسعه دهد، اظهار داشت: بخش های گسترده ای در کشور می باشند که در حوزه آپلیکشن ها و استارت آپ ها کار می کنند. در کشور ما عرصه خدمات آموزشی چون حول محور کنکور شکل گرفته عملا اهداف نظام تعلیم و تربیت را حمایت نمی کند و بیشتر مساله ورود و موفقیت دانش آموزان در کنکور را هدف قرار می دهد در صورتی که تنها هدف نظام تعلیم و تربیت ورود و عبور دانش آموزان از سد کنکور نیست. بلکه باید بتوانیم افرادی فعال، خلاق، با تدبیر و موثر در آینده تربیت نماییم. شبکه شاد می تواند از راه اعمال استانداردهایی عرضه خدمات آموزشی را در جهت تعلیم و تربیت تقویت کرده و پیش ببرد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، وی اظهار داشت: المپیادها مورد تاکید مقام معظم رهبری است و همچون زمینه های فعالیت و همکاری ما و حوزه علمی و فناوری است و به جدیت در حال برنامه ریزی در این راه هستیم تا بتوانیم به موفقیت های بیشتر در این حوزه برسیم.



1399/07/13
21:29:37
5.0 / 5
1321
تگهای خبر: آموزش , آموزش و پرورش , اجتماعی , اینترنت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۵
پروژه آسان
ezproject.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پروژه آسان محفوظ است

پروژه آسان

انجام پروژه