حاجی میرزایی:

به دنبال افزایش اختیارات مدرسه هستیم

به دنبال افزایش اختیارات مدرسه هستیم

پروژه آسان: وزیر آموزش وپرورش اظهار داشت: مدیرانی که نقش خویش را به خوبی ایفا می کنند همواره یاد و خاطرشان در اذهان عمومی ماندگار خواهد بود.


به گزارش پروژه آسان به نقل از ایسنا، بامداد امروز محسن حاجی میرزایی در گفت وگوی مستقیم با مدیران مدارس استان کرمانشاه، از سلسله برنامه های «ارتباط هفته» که در ساختمان شهید رجایی و از راه ویدئو کنفرانس و بستر شبکه شاد برگزار شد، با تسلیت سالروز شهادت حضرت امام موسی کاظم ضد السلام، اظهار نمود: در بین همه نقش هایی که در حوزه تعلیم تربیت وجود دارد، یکی از پرمحتواترین نقش ها، نقش مدیر مدرسه است، چونکه مدیر مدرسه در انتهای زنجیره تعلیم و تربیت قرار دارد و تحقق اهداف تعلیم و تربیت وابسته به ایفای خوب نقش مدیران است.
حاجی میرزایی اشاره کرد: مأموریت مهم نظام تعلیم و تربیت، بر عهده مدیران مدارس گذاشته شده است. مدیر مدرسه با عنصر اصلی و ارکان تعلیم و تربیت، معلم و با دیگر عناصر تعلیم و تربیت، یعنی دانش آموز و اولیای آنان، همواره ارتباط دارد وبرنامه درسی تحت نظارت مدیر مدرسه عرضه می شود و ارزشیابی و ارتقای کیفیت آموزشی هم تحت نظارت مدیر مدرسه محقق می شود و همه این مأموریت ها نقش مدیر مدرسه، را برجسته تر می کند.
عضو کابینه تدبیر و امید، بر ماندگاری نقش مدیران مدارس تاکید و عنوان کرد: خیلی از نامهای بزرگ فراموش می شوند، اما نام مدیر مدرسه، همواره در اذهان افراد، ماندگار است.
وی بابیان این­که تولید اندیشه و فرهنگ جامعه را به مدیران مدارس سپرده اند، اشاره کرد: در انجام کارها، کیفیت ایفای نقش بسیار مهم می باشد. با این­که محتواهای آموزشی عرضه شده در مدارس یکی است، اما گاهی خانواده ها تلاش می کنند تا فرزندشان را به مدرسه خاصی بفرستند و دلیل آن به نوع مدیریت متفاوت مدارس مرتبط می باشد. چونکه اولیا تلاش می کنند فرزندانشان را به مدارسی بفرستند که مدیرش ایفای نقش بهتری دارد.
وی اظهار نمود: مسئولیت ها باید به افرادی سپرده شود که به خوبی بتوانند آنرا اجرایی ­کنند. چونکه محتوای خوب به تنهایی کافی نیست بلکه ایفای نقش، بسیار مهم می باشد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، حاجی میرزایی افزود: مدیریت مدرسه موقعیت ارزشمندی است که فرد می تواند یادگیری داشته باشد و تجربیات ارزشمندی را کسب کند درصورتی که به دست آوردن چنین تجربیاتی، خارج از فضای مدرسه امکان پذیر نیست. این­که یک مدیر چقدر می تواند نقش خویش را ایفا کند، مبحث بسیار مهمی است، بدین سبب کیفیت ایفای نقش، بسیار مهم می باشد و ما به دنبال ارتقای این کیفیت هستیم. مدیر می تواند با رایزنی هایی که با معلم و اولیا دارد زمینه یادگیری بهتر را برای دانش آموزان فراهم آورد.
وی ادامه داد: مدیران مدارس علاوه بر معلم و دانش آموز برای خانواده و محله هم باید برنامه داشته باشند و مدرسه را به مکان جذابی برای دانش آموزان تبدیل نمایند.
با برنامه بوم به دنبال افزایش اختیارات مدرسه هستیم
وزیر آموزش وپرورش اشاره کرد: به دنبال افزایش اختیارات مدرسه هستیم و برنامه هایی در این راستا در دستور کارداریم که یکی از این برنامه ها، «برنامه بوم» است.
وی اشاره کرد: در سند تحول بنیادین، مدرسه «کانون تربیتی محله» معرفی شده است و این مساله به مفهوم ارتباط افراد محله با مدرسه است. مدرسه باید مرکز ارتباطات یک محله باشد و همه ساکنان با آن در ارتباط باشند.
حاجی میرزایی بابیان این­که مدیرانی که نقش خویش را به خوبی ایفا می کنند همواره در ذهن مردم ماندگار هستند، اظهار نمود: کار در وضعیت کرونا نسبت به شرایط عادی سخت تر شده است، بدین سبب مدیری موفق است که در این شرایط بتواند هر روز با معلمان مرتبط بوده و از حال دانش آموزانش آگاه باشد. چون که موفقیت مدیر، مشروط به مقدار توانایی وی در برقراری ارتباط با معلمان، دانش آموزان و اولیا است.
عضو کابینه تدبیر و امید در آخر با اشاره به برنامه گفت و گو با مدیران مدارس، اظهار نمود: مدیران مدارس باید باهم ارتباط داشته باشند، چونکه در وضعیت کرونا نیازمند پیوند و ارتباط بیشتری میان مدیران هستیم. تا اطمینان حاصل نماییم که همه دانش­ آموزان به آموزش های باکیفیت دسترسی یافته اند.




منبع:

1399/12/20
18:03:59
0.0 / 5
970
تگهای خبر: آموزش , دانش آموز , علم , كیفیت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
پروژه آسان
ezproject.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پروژه آسان محفوظ است

پروژه آسان

انجام پروژه