تاكید وزیر بر رسیدگی بیشتر به دروس اول و دوم ابتداییها و دوازدهمیها

تاكید وزیر بر رسیدگی بیشتر به دروس اول و دوم ابتداییها و دوازدهمیها

به گزارش پروژه آسان وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: امروز همه ما موریت را به دست با کفایت و خلاق مدیران مدارس سپرده ایم برای اینکه مدیران، اصلی ترین تضمین کننده تحقق اهداف تعلیم و تربیت هستند و کوشش های مجموعه آموزش و پرورش را به نتیجه می رسانند.


به گزارش پروژه آسان به نقل از ایسنا، بامداد امروز محسن حاجی میرزایی در گفتگوی مستقیم با مدیران مدارس استان کردستان، از سلسله برنامه های «ارتباط هفته» که در ساختمان شهید رجایی و بوسیله ویدئو کنفرانس و در بستر شاد برگزار شد، با تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار نمود: از کوشش های بی وقفه تمامی همکاران و کسب افتخارات آموزش و پرورش کردستان تقدیر می کنم و این موفقیت ها را صمیمانه تبریک می گویم.
وی با اشاره به فرا رسیدن ماه شعبان و ولادت حضرت اباعبدالله الحسین مقابل السلام اظهار داشت: ماه های رجب، شعبان و رمضان در متون دینی ما بعنوان بهار عبادت شناخته شده و تاثیر مهمی در روح و جان انسان ها دارد و موقعیت های مهمی را برای پرورش و تقرب آنها فراهم می آورد امیدوارم همکاران عزیز از این فرصت های طلایی حداکثر بهره برداری را داشته باشند.
وزیر آموزش و پرورش اشاره کرد: هدف اصلی من از نشست با مدیران مدارس کردستان؛ قدردانی و سپاسگزاری از زحمات دلسوزانه، مسئولانه و سرشار از محبت و عشق آنها به دانش آموزان است، بدین سبب مراتب قدردانی و سپاس خودرا به همه همکارانم ابلاغ می کنم.
وی ادامه داد: خداوند همیشه بر اعمال ما ناظر است و اساسا کسانی که در عرصه تعلیم و تربیت تلاش می کنند در نزد خداوند ماجورند و آثار و برکاتش را نیز در زندگی خود احساس خواهند کرد.
حاجی میرزایی اشاره کرد: در منطق قرآن، هر کار کوچک ارزشمندی در نزد خداوند ثبت و به آن پاداش داده می شود.
وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: نظام تعلیم و تربیت به روال عادی و طبیعی در حال طی مسیر بود که شیوع ویروس کرونا به یک باره در آن بی نظمی ایجاد کرد و مانند یک زلزله تغییرات زیادی را سبب شد و همه ساختارها را تغییر داد بطوریکه همانند گذشته نتوانستیم در مدرسه حضور یابیم و به فعالیت بپردازیم و این پدیده ضربه بزرگی به نظام تعلیم و تربیت وارد کرد.
وی افزود: این شرایط سخت موجب شد تا کارآمدی نظام تعلیم و تربیت مشخص شود چونکه عیار مجموعه ها در وضعیت دشوار تعیین می شود، انسان هایی که در وضعیت سخت می توانند بهتر تصمیم بگیرند و عمل کنند موفق ترند در بین سازمان ها نیز، آن هایی که در وضعیت نوظهور به سرعت آرایش جدیدی پیدا می کنند و به آرامش می رسند از بلوغ، کارآمدی و اثربخشی بیشتری برخوردار می باشند.
عضو کابینه تدبیر و امید اظهارکرد: خوشبختانه جامعه فرهنگی ما در آزمون بزرگی که بر اثر شیوع ویروس کرونا برای همه نظام های تعلیم و تربیت جهان پیش آمد، موفق بود.
وی افزود: ما به سرعت خودرا پیدا کردیم و روابط مان را برقرار و جریان آموزش را استمرار بخشیدیم و اجازه ندادیم که این آشفتگی ناشی از کرونا، اهداف تعلیم و تربیت را به مخاطره بیندازد و این کار بزرگی است.
وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: جامعه فرهنگی به سبب این که در همه خانواده ها حضور دارد همیشه از طرف خانواده مشاهده می شود و خانواده ها درباب میزان مسئولیت پذیری و سخت کوشی معلمان داوری می کنند.
وی اظهار نمود: همکاران ما در استان کردستان آگاه باشند که امروز در موقعیتی قرار داریم که می توانیم سرمایه اجتماعی خودرا بهبود ببخشیم و کسب آبرو نماییم و در اذهان خانواده ها و این نسل جادوانه شویم پس این موقعیت را باید غنیمت شمرد.
حاجی میرزایی افزود: یکی از مزایای وضعیت کنونی؛ فراهم شدن زمینه بروز خلاقیت مدیران و معلمان است چونکه در وضعیت عادی تا این حد مجال بروز خلاقیت وجود نداشت، برای اینکه همه چیز از پیش تعیین شده بود اما امروز چنین نیست و ما باید خودمان بیندیشیم که چگونه می توانیم کارها را پیش ببریم.
وی اضافه کرد؛ امروز همه ماموریت را به دست با کفایت و خلاق مدیران سپرده ایم مدیران اصلی ترین نقطه ای هستند که تضمین کننده تحقق اهداف تعلیم و تربیت هستند وکسانی که باید کوشش های مجموعه آموزش و پرورش را به نتیجه برسانند مدیران مدارس هستند.
عضو کابینه تدبیر و امید مدیران را حلقه وصل بین صف و ستاد دانست و اشاره کرد: مدیران در جایگاهی هستند که ایده ها و اهداف را از بالا دریافت و در سطح معلمان و دانش آموزان محقق می کنند و این رسالت بزرگی است بدین سبب اگر مدیران موفق نباشند حاصل کوشش های مجموعه هدر می رود.
وی مدیران را عامل نظم و انسجام مجموعه تعلیم و تربیت در وضعیت کرونائی دانست و اضافه کرد: این مدیر است که ارتباط بین معلم و دانش آموز و خانواده ها برقرار می کند و به این مجموعه نظم می دهد و از شرایط دانش آموزان مطلع است و می کوشد از انجام صحیح ماموریت معلمان و پوشش با کیفیت آموزش های مجازی مطمئن شود.
وزیر آموزش و پرورش اشاره کرد: حوزه ستادی فقط کلیات را ارائه می دهد و مدیران را موظف به کوشش برای جلوگیری از محرومیت دانش آموزان از آموزش های باکیفیت می کند، اما این مدیران هستند که باید راه های جدیدی را کشف و برای تحقق اهداف تلاش کنند.
وی با اشاره به راه اندازی شبکه شاد اظهار داشت: این شبکه را ایجاد نکردیم که جایگزین معلمان شوند چونکه نقش معلمان قابل جایگزینی نیست بدین سبب شبکه شاد ابزاری است که در اختیار معلم و مدیر قرار گرفته تا ماموریت حضور در مدرسه را انجام دهد.
حاجی میرزایی با اشاره به اینکه در وضعیت نوین ماموریت مدیران به اشکال جدیدی انجام می شود، اذعان کرد: پیشنهاد می کنم؛ حداکثر مراقبت صورت گیرد تا ماموریت ها به خوبی صورت گیرد تلاش کنید تصویری که از کارهای نظام تعلیم و تربیت ایجاد می شود دلپذیر و مورد تحسین همگان باشد.
وی بر تقویت ارتباط و گفتگو مدیران با سایر عناصر مدرسه تاکید و افزود: مدیران اهمیت شرایط فعلی را به معلمان گوشزد و با یکدیگر تبادل تجربه کنند و در جریان شرایط تحصیلی هریک از دانش آموزان باشند.
عضو کابینه تدبیر و امید اظهار نمود: مدیری که بر کارش مسلط و در تعامل با سایرین قوی است اساسا جز مدیران موفق خواهد بود، بدین سبب مدیران باید جامعه را از کوشش های انجام شده، آگاه و همه کارهایشان را ثبت کنند و نگذارند کارهای ایثارگرانه معلمان به فراموشی سپرده شود.
وی بر ثبت و ضبط کارهای دوران کرونائی تاکید و عنوان کرد: این روزهای سخت می گذرد اما کوشش های شما ماندگار خواهد شد بدین سبب اجازه فراموشی این دوره را ندهید با خانواده ها به نرمی برخورد کنید و از اضافه شدن بار خانواده ها جلوگیری کنید، آنها هم در وضعیت خوبی نیستند پس به مشورت با آنها اهتمام کنید و در این شرایط اجازه ندهید هیچ یک از دروس مورد بی اعتنایی واقع شود، با معلمان صحبت کنید و دوره های آموزشی را نیز برای آنها ارائه نمایید تا در تولید محتواهای الکترونیکی موفق عمل کنند.
وزیر آموزش و پرورش اشاره کرد: به دانش آموزان پایه های اول و دوم و دانش آموزان سال آخر بیشتر اهمیت دهید و نقطه شروع و انجام دوران تحصیلی را کنترل کنید برای اینکه پایه های میانی فرصت جبران دارند.
وی افزود: فرصت مناسبی به وجود آمده تا درباب شیوه های ارزشیابی، تدریس، تعامل و انتقال مفاهیم تعییراتی بدهید و از روش های خلاقانه استفاده کنید، امروز مدرسه ما به وسعت ایران است بدین سبب با بزرگان جامعه و محله ارتباط داشته باشید و آنها را در جریان فعالیت ها قرار دهید، یک مدیر موفق چنان که نگاهی به داخل دارد به خارج نیز توجه می کند و مشارکت آنها را بر می انگیزد.
حاجی میرزایی اظهار داشت: به شرایط پس از کرونا فکر کنید امکان تبادل تجربه را برای مدیران و معلمان فراهم کنید، اجاره ندهید محرومیت های اقتصادی سبب محرومیت های آموزشی شود، برای آنها که ابزار هوشمند ندارند راه های آموزشی دیگری جایگزین شود و هر جا امکان دارد آموزش ها حضوری ارائه شود.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی افزود: درباب ارزشیابی به صورت تصادفی آزمون های مختلفی برگزار کنید و مطمئن شوید هیچ اختلالی وجود ندارد و اگر موردی بود به رفع آن بپردازید.
عضو کابینه تدبیر و امید اظهار داشت: شما مدیران در مناسب ترین جایگاه قرار گرفته اید چنان که تا حالا استان شما جز استان های با افتخار در نظام تعلیم و تربیت بوده است تلاش کنید این رویه را ادامه دهید تا در اذهان جامعه ماندگار شوید.
وی ادامه داد: سال نو را سالی سرشار از موفقیت و سرور برایتان آرزو می کنم و تمام تلاشم را برای بهتر شدن شرایط فرهنگیان به کار می گیرم.




منبع:

1399/12/27
11:47:50
0.0 / 5
915
تگهای خبر: آموزش , آموزش و پرورش , اجتماعی , الكترونیك
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۴
پروژه آسان
ezproject.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پروژه آسان محفوظ است

پروژه آسان

انجام پروژه