تاسیس ۲۱ پژوهش سرا در مناطق محروم کشور

تاسیس ۲۱ پژوهش سرا در مناطق محروم کشور

به گزارش پروژه آسان، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اظهار نمود: تقویت نوآوری در دانش آموزان از اولویت های نظام تعلیم و تربیت است.


به گزارش پروژه آسان به نقل از ایسنا، محمد مهدی کاظمی در اختتامیه استانی سومین جشنواره علمی پژوهشی پژوهش سراهای دانش آموزی شهر تهران که با هدف پشتیبانی از دانش آموزان پژوهنده و ترویج فرهنگ پژوهندگی در بین دانش آموزان اظهار داشت: تقویت نوآوری در دانش آموزان از اولویت های نظام تعلیم و تربیت است و در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هم بر مبحث پژوهش محوری تاکید فراوان شده است.
کاظمی با اشاره به اینکه پژوهش های بنیادی عمدتا در۲۰ تا۴۰ سالگی اتفاق می افتد، تصریح کرد: زمینه سازی برای تحقق پژوهش های بنیادی در آموزش و پرورش در زمان دانش آموزان محقق می شود، بنابراین باید در نظام تعلیم و تربیت، با استفاده از ابزارهای مختلف؛ تفکر الگوریتمی و روحیه پژوهشگری را در دانش آموزان تقویت نماییم تا بدین ترتیب، مطالبه مقام معظم رهبری در مورد تربیت پژوهشگر و دانشمند را هم محقق نماییم.
معاون آموزش متوسطه اضافه کرد: اگر در عرصه های مختلف علمی و پژوهشی و... دستاوردهای مهمی داریم، این مهم، نتیجه تلاش جوانان امروز و نوجوانان روز گذشته است و شما دانش آموزان، دانشمندان آینده هستید که باید موقعیت های یادگیری متنوعی را برای دانش آموزان فراهم نماییم تا دانش آموزان با حرکت در راه آن، یافته های خویش را به علم تبدیل کنند.
کاظمی دستیابی به روحیه پژوهشگری را مهم برشمرد و اظهار داشت: در این میان پژوهش سراهای دانش آموزی نقش مهمی دارند، بنابراین باید به سمت توسعه مراکز پژوهشی و کارآفرینی پیش برویم تا زمینه های پژوهشی آینده کشور فراهم گردد.
وی ضمن اشاره به اینکه دانش آموزان در دوره های مختلف دست به ابتکارات ویژه ای زده اند و اقدامات متنوعی را در عرصه علم و پژوهش رقم زدند و خلاقیت ها و نوآوری های فراوانی را ایجاد کردند که سبب شادمانی مسئولین کشور است، اضافه کرد: در سومین دوره این جشنواره در سطح کشور، ۱ میلیون۷۰۰ هزار دانش آموز در ۱۱ محور شرکت کردند و در یک رقابت سازنده به رقابت پرداختند. بدین منظور، گام بعدی ما توجه به کارآفرینی و توسعه مهارت های کارآفرینی است که می تواند باعث اشتغال آفرینی در جامعه شود.
کاظمی خاطرنشان کرد: امروز عملکرد پژوهش سراهای آموزش و پرورش خیلی خوب بوده و توجه نهادها و پژوهش سراهای گوناگونی را به خود جلب کرده اند که نتیجه زحمات پژوهشی، پژوهش سراها و زحمات پژوهشی دانش آموزان است و امیدواریم مسؤلان در دولت و مجلس هم برای تقویت نیروی پژوهشی همکاری و حمایت لازم را داشته باشند.
معاون آموزش متوسطه با بیان اینکه ۲۱ پژوهش سرا در مناطق محروم کشور بوجود آمده است، اضافه کرد: باید زمینه سازی ایجاد پژوهش سراهای بیشتر را برای کشف استعدادهای علمی و پژوهشی همه دانش آموزان داشته باشیم و تفکر خلاق را هم با ایجاد خانه های خلاق افزایش دهیم.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، کاظمی در انتها به دانش آموزان سفارش کرد: شما دانش آموزان گام در عرصه پژوهش و نوآوری گذاشته اید که باید این مهارت را در خود تقویت کنید، چونکه «مهارت پژوهشی» مهم ترین عنصر امروز است که باید به واسطه آن به مسائل پیرامون واکنش نشان دهیم و وجود خلأها بستر یک پژوهش علمی را فراهم می آورد، بنابراین تفکر کردن یکی از پیش زمینه های پژوهش و تحقیق است که باید در خود تقویت کنید. شما در ابتدای راه هستید و راه های گوناگونی پیش رو دارید که باید با تلاش بیشتر، زمینه های پیشرفت را بیشتر به دست آورید و ما هم موظفیم امکاناتی را برای بروز و ظهور بیشتر این فعالیت ها فراهم نماییم.



1401/11/06
13:43:21
0.0 / 5
334
تگهای خبر: آموزش , آموزش و پرورش , پژوهش , پژوهشگر
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۴
پروژه آسان
ezproject.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پروژه آسان محفوظ است

پروژه آسان

انجام پروژه