وزیر آموزش و پرورش:

منشأ ویروسی، میکروبی، امواج و پرتو در بروز مسمومیت ها منتفی است

منشأ ویروسی، میکروبی، امواج و پرتو در بروز مسمومیت ها منتفی است

به گزارش پروژه آسان، وزیر آموزش و پرورش ضمن اشاره به مبحث مسمومیت دانش آموزان اظهار داشت: بر مبنای نظرات متخصصان همچون رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، اقدامات تمهیدی برای ایجادکنندگان این جو روانی باید صورت گیرد. به هر مجموعه ای وظایفی در این حوزه سپرده شده است اما گفتند منشأ ویروسی، میکروبی، امواج و پرتو را بررسی کردند و نتیجه منفی بوده است. هرکدام از این بررسی ها زمان برده است.



به گزارش پروژه آسان به نقل از ایسنا، یوسف نوری در اولین همایش ملی تجلیل از یاریگران سلامت دانش آموزان که امروز در تالار فردوسی دانشگاه تهران برگزار شد، با اشاره به اینکه عمرم را در آموزش و پرورش سپری کردم اما چند سال قبل در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در حوزه خیرین فعالیتهایی داشتم و با قشر ایثارگر پزشکی و خیرین سلامت آشنا شدم، اظهار داشت: ۵۶ ناهنجاری در دانش آموزان را شناسایی کرده بودند و در این سال ها اقدامات بسیار ارزشمندی از جانب پزشکان نیکوکار و جهادی برای درمان و رفع ناهنجاری ها انجام شد که هنوز تداوم دارد.

وی اضافه کرد: هزینه های درمان سنگین هستند و مردم از عهده پرداخت آن برنمی آیند و بیمه ها هم گاها با عنایت به محدودیت هایی که دارند، همه خدمات را نمی توانند زیر پوشش ببرند.

وزیر آموزش و پرورش ضمن اشاره به این که خیرین الگوی دانش آموزان هستند و باید آنان را در کتاب های درسی و برای نسل های بعد معرفی نماییم، اظهارکرد: وجوه تربیتی کار خیر بسیار پرارزش و به مثابه یک سرمایه است. با همه محدودیت ها و تعطیلی مدارس در روزهای کرونا و... بچه های ما به قله های پیشرفت رسیده اند و از سرآمدان جهانی هستند و آنان باور کرده اند که ما می توانیم. باید این الگوها را تعمیم دهیم.

نوری افزود: اقدامات خیرین از حیث اقتصادی هم قابل توجه و اثرگذار می باشد و از هر دو کلاس درس، یک کلاس درس را خیرین می سازند اما آثار تربیتی اقدامات خیرین و فرهنگ نیکوکاری برای ما اهمیت بیشتری دارد. ۲۰۲۰ محله نیازمند کمک برای توانمندسازی از جانب وزارت کشور شناسایی شده اند که یکی از محورهای آن مدرسه و اقدامات خوبی در محلات کم برخوردار در حال انجام می باشد و مقرر است اولیای دانش آموزان که از جهات مختلف بخصوص صدمه های اجتماعی احتیاج به کمک دارند را یاری نماییم.

وی ضمن اشاره به تشکیل گروههای خیری دانش آموزی اظهار داشت: بعنوان مثال دانش آموزان سمپادی همیاران دانش آموزان نیازمند شده اند. باید این جریان خیری را همه جانبه داشته باشیم و چه خوب است که فرزندان مان را از دوران کودکی، خیّر تربیت نماییم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: از حیث آمار جهانی و میزان خیرین، جزو ۱۰ کشور اول دنیا هستیم. وظیفه ماست که بستر فعالیت خیرین را فراهم و گزارش های اقدامات انجام شده از جانب خودمان را به صورت شفاف به آنان اعلام نماییم.

وی ضمن اشاره به مبحث مسمومیت دانش آموزان اظهار داشت: رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در این نشست حضور داشت و زودتر رفت و خوب بود که در اینباره توضیح می دادند. بر مبنای نظرات او اقدامات تمهیدی برای ایجادکنندگان این جو روانی باید صورت گیرد. به هر مجموعه ای وظایفی در این حوزه سپرده شده است و منشأ ویروسی، میکروبی، امواج و پرتو را بررسی کردند و نتیجه منفی بوده است. هرکدام از این بررسی ها زمان برده است. با این وجود همکارانم به جد درحال کار هستند و قرار شد آقایان قناعتی و نوربالا که در حوزه روانشناسی فعال می باشند، یک نشست خبری داشته باشند و در هر دو حوزه به مردم اطلاع رسانی کنند و مردم را از نگرانی خارج کنند، چون آنها از سرآمدان و متخصصان هستند و اطلاعاتی که می دهند درست و صحیح است.

وی افزود: مطمئنیم اولیا همان گونه که در دوران کرونا کمک کردند، در این قضایا هم حضور جدی داشته باشند، معلم دقت می کنند و دانش آموزان هوشیاری دارند و ان شاءالله این مورد بزودی برطرف خواهد شد.

نوری همینطور با اشاره به اینکه املاک مازاد برای اتمام فضاهای ناتمام خیری مولدسازی می شوند، اظهار داشت: اجازه فروش املاک خیرین را به لحاظ شرعی نداریم و این کار را هم نمی نماییم و مولدسازی در زمینه تکمیل و ساخت مدارس صورت می گیرد.

به گزارش پروژه آسان به نقل از ایسنا، سیدمحمد مقیمی - رئیس دانشگاه تهران - هم در این مراسم با اشاره به اینکه آنچه همواره رهبری تاکید دارند، مشارکت خود مردم در اداره امور جامعه است، اظهار داشت: یکی از ظرفیت های خوبی که فرهنگ اسلامی آنرا تقویت می کند، نهادهای مدنی هستند.

وی اضافه کرد: باید ظرفیت های مدنی را به سمت فعالیتهای ارتقا دهنده توسعه و پیشرفت کشور سوق دهیم. در اتفاقات اخیر شاهد بودیم که حرف اصلی نوجوان و جوانان اینست که آنان خواستار مشارکت بیشتر در اداره امور در ارتباط با خودشان هستند.

مقیمی با اشاره به اینکه شعار محوری جهاد علمی برای تحقق دانشگاه کارآفرین را در سرلوحه کار خودمان در دانشگاه تهران قرار دادیم، اظهار داشت: نهادهای خوبی در حوزه دانشجویی داریم که فعالیتهای خیرخواهانه و بشردوستانه را دنبال می کنند. آنان در قسمت های مختلف می تواند اثرگذاری اجتماعی داشته باشند. اگر برای نهادسازی در جامعه مدنی اقدام نکنیم، دیگران بهره برداری خویش را از سازمان های مردم نهاد خواهند کرد، درحالی که پیشینه انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس بر مشارکت مردمی استوار بوده است.

وی اضافه کرد: فعالیتهای جهادی و برگزاری اردوهای راهیان نور و غیره در دانشگاه صورت می گیرد و می طلبد حمایت ها از فعالیتهای فرهنگی افزایش یابد.
به گزارش پروژه آسان به نقل از ایسنا، سیدمحمد حسینی، - معاون پارلمانی رئیس جمهوری - با اشاره به اینکه اقدامات نیکوکارانه با فطرت پاک آدمی عجین است، اظهار داشت: دانش آموزان سرمایه ما هستند و اگر در سلامت باشند می توانند بهتر تحصیل کنند و منشا خیر و برکت در آینده باشند.
وی ادامه داد: اگر می خواهیم آینده کشور را به خوبی رقم بزنیم باید از امروز به فکر سلامت دانش آموزان باشیم.

به گزارش پروژه آسان به نقل از ایسنا، کلانتر هرمزی - دبیر این همایش - ضمن اشاره به پیشینه تشکیل جامعه ملی یاریگران سلامت دانش آموزان اظهار داشت: معتقدیم آموزش و پرورش وسیع ترین نهادی است که می تواند در خدمت سلامت جسمی، روحی و روانی جامعه باشد.

وی در انتها اظهارکرد: متولی اصلی سلامت کودکی که وارد مهدهای کودک می شوند، وزارت آموزش و پرورش است. وزارت بهداشت نمی تواند به تنهایی این امر را پیش ببرد. ما باید شروع نماییم و کمک نماییم. کمک فقط مالی نیست، میتوان به این امید که جامعه ای فهیم، سالم و آموزش دیده در همه قسمت ها داشته باشیم، طرح های نو در اندازیم و با خوشبینی برای ارتقای سلامت برنامه ریزی نماییم. موسسه مرهم، یاریگر آموزش و پرورش خواهد بود.





منبع:

1401/12/16
14:13:33
5.0 / 5
349
تگهای خبر: آموزش , آموزش و پرورش , اجتماعی , پزشك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۱
پروژه آسان
ezproject.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پروژه آسان محفوظ است

پروژه آسان

انجام پروژه