وزیر كشور عنوان كرد

فقدان نشاط اجتماعی، عامل افسردگی و پرخاشگری دانش آموزان

فقدان نشاط اجتماعی، عامل افسردگی و پرخاشگری دانش آموزان

پروژه آسان: وزیر كشور ضمن اشاره به محرمانه بودن اطلاعات آسیبهای اجتماعی دانش آموزان اظهار داشت: وقتی می گوییم افسردگی و پرخاشگری وجود دارد، همه این موارد به فقدان نشاط اجتماعی در مدرسه یا جامعه برمی گردد. وقتی در جامعه فقدان امید و نشاط اجتماعی داریم اینگونه خواهد شد؛ ازاین رو اگر مبحث نشاط اجتماعی را حل نماییم حجم عظیمی از مشكلات را پوشش خواهیم داد.


به گزارش پروژه آسان به نقل از ایسنا، رحمانی فضلی در صدوچهارمین جلسه شورای اجتماعی كشور كه بامداد امروز با مبحث مراقبت های اجتماعی دانش آموزان برگزار گردید با اشاره به اینكه حركت خوبی در این زمینه شروع شده است و بایستی برخی مسایل در راه اصلاح گردد، اظهاركرد: باید افرادی باشند كه اشكالات، كمبودها، پیشنهادات و بازخوردها را بیان كنند تا اصلاحاتی در زمینه مراقبتهای اجتماعی دانش آموزان صورت گیرد.

وزیر كشور با اشاره به اینكه در اوایل انقلاب به حضور معاون پرورشی توجه شد اما بعدها مشكلاتی به وجود آمد، اظهار داشت: مشكل بوجود آمده این بود كه معاونت پرورشی در مدارس یك طرف و معلمان درطرف دیگر بودند و به عبارت دیگر نتوانستند با یكدیگر ارتباط برقرار كنند ازاین رو اگر می خواستیم مبحث پرورش داشته باشیم باید همه پیگیر آن می شدند و اگر در این مورد باقی معلمان را كنار بگذاریم در عمل دچار مشكل خواهیم شد.
وی افزود: در حوزه صدمه های اجتماعی باید در حوزه پیشگیری اقدامات لازم صورت گیرد و در حل آسیبهای اجتماعی بسنده كردن این مورد به كادر آموزش و پرورش و در درون آموزش و پروش به فردی خاص یا بخشی منجر می گردد كه این اقدام بزرگ به نتیجه نمی رسد.

وی حضور خانواده ها در حوزه پیشگیری از صدمه های دانش آموزی و اجتماعی كردن این موضوعات را امری مهم دانست اظهار داشت: سیستم باید به گونه ای كار كند كه آموزش و پرورش را بعنوان نهادی كه انواع ورودی ها از صدمه پذیرترین و در معرض خطرترین تا سالم ترین و بهترین را در ر می گیرد، چونكه ورودی آن از جامعه ای است كه طیف مختلف سلامت روانی را شامل می گردد.

وزیر كشور اظهار داشت: تلقی ما این است كه این سیستم حلقه، واسط یا مرحله گذاری است كه برای همه افرادی كه وارد آن می شوند بایستی حداقل توانمندی و سلامتی را تولید كند.
رحمانی فضلی در ادامه اظهاركرد: وقتی می گوییم افسردگی و پرخاشگری وجود دارد، همه این موارد به فقدان نشاط اجتماعی در مدرسه یا جامعه برمی گردد. وقتی در جامعه فقدان امیدو نشاط اجتماعی داریم اینگونه خواهد شد؛ ازاین رو اگر مبحث نشاط اجتماعی را حل نماییم حجم عظیمی از مشكلات را پوشش خواهیم داد.

وی در بخش دیگری از صحبت هایش به محرمانه بودن اطلاعات آسیبهای اجتماعی دانشآموزان اشاره نمود و اظهار داشت: نباید ساده از كنار این مورد گذشت باید سیستم را به گونهای طراحی نماییم كه اطلاعات را در حد نیاز عرضه نماید و بعد از آن از بین ببرد. همینطور باید بنا را بر این گذاشت كه حداقل ضعفها وجود دارد و ما هم بایستی حداقل سلامتی و توانمندی را در دانش آموزان تولید نماییم.
وزیر كشور در انتها صحبتهایش افزود: موارد پرخطری مانند اعتیاد، خودكشی، آزار جنسی در بین این قشر باید جدی گرفته شود و ضمن شناسایی خاطیان با آنها برخورد شود. همینطور بایستی در حوزه پیشگیری از آسیبهای اجتماعی دانشآموزی ضمن بهرهگیری از كمك خانوادهها، آموزش و استمرار آموزش داشته باشیم؛ به صورت مثال وقتی دانش آموزی پدر و مادر معتاد یا زندانی دارد او هم در معرض همین خطرات است و بایستی آنها را شناسایی نماییم و آموزش دهیم.



1397/05/15
14:31:51
5.0 / 5
4387
تگهای خبر: آموزش , آموزش و پرورش , اجتماعی , دانش آموز
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
پروژه آسان
ezproject.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پروژه آسان محفوظ است

پروژه آسان

انجام پروژه