۲۲ هزار و ۷۰۰ كلاس درس نیمه تمام در كشور

۲۲ هزار و ۷۰۰ كلاس درس نیمه تمام در كشور

پروژه آسان: رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس كشور با اشاره به اینكه ۲۲ هزار و ۷۰۰ كلاس درس نیمه تمام داریم كه پراكندگی آن در استان های مختلف متفاوت می باشد اظهار داشت: اعتباراتمان را به سمت مدارس نیمه تمام می بریم. همكاران را ملزم كردیم مدارس نیمه تمام را تكمیل كنند.


مهراله رخشانی مهر در گفتگو با ایسنا، درباره وضعیت تحویل پروژه های آموزشی در سال تحصیلی آینده اظهار نمود: در لایحه بودجه سال ۹۷، بیشتر از ۱، ۶۰۰ میلیارد تومان بودجه در اختیارمان قرار گرفت، پیش بینی ما تكمیل پروژه های نیمه تمام بود اما با نوسانات قیمتی رخ داده توانستیم تا ۱۰ هزار كلاس درس را به بهره برداری برسانیم.
وی اضافه كرد: برآورد ما این است برای سال آینده هم حتماً بیشتر از ۱۰ هزار كلاس درس را تحویل می دهیم البته علاقه مند بودم این رقم را به ۱۴ و ۱۵ هزار پروژه برسانم كه برای رسیدن به آن حتماً تلاش می نماییم ولی با عنایت به شرایط نسبت به آن تردید داریم.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس كشور در پاسخ به این پرسش كه در نهایت چه زمانی شاهد ریشه كنی مدارس ناایمن، فرسوده و با قدمت بسیار بالا خواهیم بود؟ اظهار داشت: براحتی نمی توان در این باره سخن گفت و عددی را اعلام كرد؛ آیا ۲۰ سال آینده قیمت ها مثل امروز است؟ اساساً افزایش قیمت وجود دارد. در برنامه چهارم و پنجم توسعه اتفاق خوبی افتاد و از حساب صندوق ذخیره ارزی كه آن زمان موجودی داشت چهار میلیارد دلار كنار گذاشتند و به سازمان نوسازی مدارس دادند. نتیجه، ساخت تعداد زیادی مدرسه بود. اگر مشابه این تصمیم، تدبیر خاصی اتخاذ نشود و بودجه ای تزریق نكنند، چشم اندازی برای ریشه كنی مدارس ناایمن نمی بینم، حالا اینكه بگویم ۲۰ سال دیگر یا ۴۰ سال دیگر چندان دقیق نیست.
رخشانی مهر افزود: البته ناگفته نماند از ۱۰ هزار كلاس درسی كه سال ۹۷ تحویل دادیم ۸۰ درصد احداثی بوده و عمده آن تخریب و بازسازی نبوده است. بعنوان مثال سایت مسكن مهر در منطقه ای ساخته شده و با عنایت به افزایش جمعیت، مدرسه جدید راه اندازی كرده ایم. یا در حاشیه شهرها به دلیل افزایش مهاجرت و به تبع آن جمعیت، مبادرت به ساخت مدرسه جدید كرده ایم. این مدارس احداثی است و شمار تخریبی های بازسازی شده ۲۰ درصد بوده است. در واقع نیاز آنی و روز را برطرف می نماییم.
وی در پاسخ به اینكه پس با این اوصاف از آمار مدارس ناایمن كم نمی شود؟ اظهار داشت: ما اعتباراتمان را به سمت مدارس نیمه تمام می بریم. همكاران را ملزم كردیم مدارس نیمه تمام را تكمیل كنند. بسته به اینكه پروژه ها در چه مناطق و از چه نوعی باشند آمارها متفاوت می باشد. با عنایت به كاهش اعتباراتی كه در بخش بودجه تخریب و بازسازی داشتیم بعید می دانم پروژه های نیمه تمام ما جزو تخریبی ها باشند و احتمالاً بخش جدی آنها احداثی اند.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس كشور با اشاره به اینكه ۲۲ هزار و ۷۰۰ كلاس درس نیمه تمام داریم كه پراكندگی آن در استان های مختلف متفاوت می باشد اظهار داشت: احتمالاً همانند سال جاری اغلب پروژه های ما درسال آینده خیرساز هستند.
رخشانی مهر درباره استان های ركورددار مدارس فرسوده اظهار داشت: میانگین ۳۰ درصد مدارس فرسوده تقریباً در كل كشور پراكنده است و امكان دارد در جایی كمتر و در جایی بیشتر باشد. در این میان استان هایی چون البرز و سیستان و بلوچستان و آذربایجان غربی كه سرانه پایینی دارند ویژه تر دیده می شوند.



1397/12/14
14:54:12
5.0 / 5
33
تگهای خبر: آموزش , تحصیل , كلاس , مدارس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۱
پروژه آسان
ezproject.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پروژه آسان محفوظ است

پروژه آسان

انجام پروژه