رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی؛

با تدوین سند ۱۴۱۴ متناسب با درس ملی، گام دوم انقلاب را درسال ۹۸ اجرایی می نماییم

با تدوین سند ۱۴۱۴ متناسب با درس ملی، گام دوم انقلاب را درسال ۹۸ اجرایی می نماییم

پروژه آسان: رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی اجرای كامل برنامه درسی ملی، توجه كردن به برنامه ریزی آموزشی در كنار برنامه ریزی درسی، ارتقای توانمندی و مهارت مدرسه بعنوان بستر تربیت را از سرفصل های اصلی برنامه سازمان پژوهش در سال جدید است.



به گزارش پروژه آسان به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین علی ذوعلم اظهار داشت: پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش طبق مصوبه ای كه هشت سال پیش ابلاغ گردیده، در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی ادغام شده است ولی این ادغام هنوز كامل انجام نگرفته است.

وی با اشاره به پیشنهاد وزیرآموزش و پرورش خصوص اشاره و اعلام نمود: منتظریم سازمان امور اداری و استخدامی كشور درباره این نامه اخیر وزیر اعلام نظر كند؛ اگر اعلام نمود كه همان مصوبه به قوت خود باقی است كه ما باید به حكم قانون كار خودرا انجام دهیم و اگر اعلام نمود كه پژوهشگاه از سازمان جدا شود این كار انجام می شود.

حجت الاسلام والمسلمین ذوعلم درباره محتوای نامه وزیر آموزش وپرورش درباب پژوهشگاه مطالعات آموزش وپرورش اظهار داشت: وزیر آموزش وپرورش برمبنای ادله ای كه آوردند خواستند كه مصوبه اصلاح گردد و پژوهشگاه از سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی جدا شود.

وی درباره برنامه های این سازمان اشاره كرد: این سازمان موظف است در امتداد انجام وظیفه خودش، اسناد تحولی را محقق كند بدین سبب همان گونه كه قبلاً هم در طول ۷، ۸ سال اخیر كه اسناد تحولی تصویب شده است، سازمان پژوهش اهتمام می كرده است كه خودرا با این اسناد همسو كند، حالا هم برنامه این است كه از مرحله همسوسازی به سمت مرحله اجرای كامل برود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی اشاره كرد: اجرای كامل برنامه درسی ملی، توجه كردن به برنامه ریزی آموزشی در كنار برنامه ریزی درسی، ارتقای توانمندی و مهارت مدرسه بعنوان بستر تربیت از سرفصل های اصلی برنامه سازمان پژوهش در سال جدید است.

وی اظهار داشت: مدرسه محوری و اجرای برنامه درسی ملی بطور كامل، دو گام مهمی است كه باید برداریم و برداشتن آن امكان دارد ۱۰، ۱۵ سال طول بكشد و همین طور كار بسیار پیچیده است و باید بااحتیاط و پختگی جلو برویم.

حجت الاسلام و المسلمین ذوعلم با تشریح مفهوم مدرسه محوری اظهار داشت: مدرسه محوری به این معنا است كه مدرسه توانمند شود و تأمین نیازهایش در اولویت باشد و تمام اهتمام و توجهات به مدرسه باشد و اختیارات و مسئولیت ها به مدرسه داده شود تا نیازهای خودش را بتواند تأمین كند.

وی اشاره كرد: دربرنامه ویژه مدرسه دو ساعت آموزشی در اختیار مدارس قرارگرفته است تا در ذیل اهداف برنامه درسی ملی برنامه ریزی شود و باید حوزه های ۱۱گانه یادگیری مدنظر باشد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در ادامه اظهار داشت: این دو ساعت برای این است كه چون در بعضی مناطق به سبب شرایط بومی گرفتار ضعف هایی در برنامه درسی ملی مثل سبك زندگی و توانمندی های اخلاقی هستیم با خلاقیت مدارس و مشاركت مجموعه های مسئول این ضعف ها جبران می شود.

وی اضافه كرد: برای رسیدن به این اهداف باید اقداماتی را انجام بدهیم كه دو اقدام را باید سریع تر انجام دهیم یكی بازآرایی تشكیلات سازمان پژوهش است كه برای این كار آماده شود و دیگر ارتقای توانمندی مهارت مجموعه كارشناسان است.

ذوعلم با اشاره به برنامه های سال ۹۸ سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی اظهاركرد: درسال ۹۸ تلاش می نماییم تا تدوین سند ۱۴۱۴ متناسب با برنامه درس ملی و تبیین گام دوم انقلاب را اجرا نماییم.

بر اساس گزارش مركز امور هماهنگی، اتباطات و حوزه وزارتی آموزش و پرورش، ذوعلم اشاره كرد: برای تدوین این سند باید فراخوان داده شود و در فرآیند تولید آن از سطوح متفاوت مخاطبان در جامعه، حوزه وزارتی و استانی و منطقه ای و باز منابع و رویكردهای برون مرزی متناسب استفاده گردد.




1398/01/07
14:21:51
5.0 / 5
4354
تگهای خبر: آموزش , آموزش و پرورش , پژوهش , علم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۴
پروژه آسان
ezproject.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پروژه آسان محفوظ است

پروژه آسان

انجام پروژه