در آیین نكوداشت یكصد سال تربیت معلم در ایران عنوان شد

بعنوان معلم حق نداریم در كلاس درس آه و ناله نماییم

بعنوان معلم حق نداریم در كلاس درس آه و ناله نماییم

پروژه آسان: رئیس دانشگاه فرهنگیان با تاكید بر اینكه كلاس درس باید رقص اندیشه باشد نه محلی برای رنج نامه و افسوس نامه، اظهار داشت: بعنوان معلم حق نداریم در كلاس درس آه و ناله نماییم و تزریق ناامیدی در ذهن دانش آموز داشته باشیم. باید دانش آموز را آماده زندگی آینده نماییم.


به گزارش پروژه آسان به نقل از ایسنا، حسین خنیفر در آئین نكوداشت یكصد سال تربیت معلم در ایران و گرامیداشت مقام معلم كه در سالن همایش های صدا و سیما در حال برگزاری است، با اشاره به اینكه كشور ما به جهت معلمی و آموزش به لحاظ تاریخی متمایز از دیگر تمدن هاست اظهار داشت: قدیمی ترین شیوه آموزش، استادشاگردی بوده است. در دین مبین اسلام باز معلمی جایگاهی بسیار والا دارد.
وی ادامه داد: نكوداشت مقام معلم، نكوداشت آموزش و پرورش است. عباس میرزا ۲۰۷ سال پیش عده ای را به خارج از كشور برای آموزش اعزام می كند و ۱۶۷ سال قبل دارالفنون تأسیس می شود. امیركبیر برعكس عباس میرزا، عده ای را از خارج آورد به مدرسه دارالفنون كه آنها تدریس كنند و آموزش بدهند. ۱۰۰ سال قبل دارالمعلم تأسیس شد.
رئیس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینكه بیانات مقام معظم رهبری نصب العین ماست اظهار داشت: معتقدم باید مشمول امر الهی بود كه بتوان در وادی معلمی قدم گذاشت. معلمی شغل نیست و یك شأن است. كار تعلیم و تربیت در دنیای امروز پیچیده تر است. دنیای امروز دنیای انفجار، تغییر، دانش و فضای مجازی است. عنصر حركت باید در سیستم آموزش و پرورش تزریق شود.
خنیفر اظهار نمود: حالا به تحول در آموزش و پرورش نیاز داریم. كشورهای موفق، زمینه های تحول را در قاعده گذاری آموزش روی هرم جمعیت گذاشته اند، یعنی آموزش عمومی و آنرا گذرنامه زندگی می دانند.
رئیس دانشگاه فرهنگیان خلاق بودن، افق مندی، كارآفرینی، ریسك پذیری و جسارت را از خاصیت های تحول دانست و اظهار داشت: باید در آینده زندگی نماییم تا بتوانیم نسل فعلی را جهت زندگی در آینده تربیت نماییم.
وی افزود: ۱۲ اصل را برای نظام آموزش و پرورش بالنده مطرح می كنند كه افق مندی، بانك اطلاعات سیال، امكان سنجی مداوم، رصدسازی مداوم تحولات، استفاده از تجارب ملل پیشرو، بررسی خلاءهای نظام آموزشی، استقبال از ایده و غنی سازی، آینده نگری، دسترسی به اطلاعات ناب، كیفیت و كارایی و مهارت و نگاشت آینده و انطباق همچون آنها است.
خنیفر با تاكید بر اینكه كلاس درس باید رقص اندیشه باشد نه محلی برای رنج نامه و افسوسنامه اظهار داشت: بعنوان معلم حق نداریم در كلاس درس آه و ناله نماییم و تزریق ناامیدی در ذهن دانش آموز داشته باشیم. باید دانش آموز را آماده زندگی آینده نماییم. امروز با نسل پرسشگر روبرو می باشیم. باید به دانش آموزان علاقه داشته باشیم و بدانیم آینده مملكت ما همین ها هستند. آیات صداقت را در چشم دانش آموزان می توان تلاوت كرد.



1398/02/14
17:02:53
5.0 / 5
80
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
پروژه آسان
ezproject.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پروژه آسان محفوظ است

پروژه آسان

انجام پروژه