سرپرست وزارت آموزش و پرورش مطرح كرد

توجه به آموزش های دوره ابتدایی رمز توسعه در آموزش و پرورش

توجه به آموزش های دوره ابتدایی رمز توسعه در آموزش و پرورش

به گزارش پروژه آسان سرپرست وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: امروز رمز توسعه در آموزش و پرورش برای داشتن جامعه ای فعال و پویا توجه به آموزش های دوره ابتدایی است و باید از آزمون گرایی و نمره گرایی در این دوره و كلاس های تقویتی مكمل خودداری نماییم.


به گزارش پروژه آسان به نقل از ایسنا، سیدجواد حسینی امروز در هشتمین جشنواره دانش آموزی جابربن حیان كه در منطقه آزاد انزلی برگزار شد، با اشاره به اینكه سند تحول بنیادین مبنای فعالیت های آموزش و پرورش است كه ۱۳۱ راهكار برای تحقق اهداف آن تدوین شده، اظهار نمود: یكی از راهكارهای سند تحول بنیادین نوآوری در تحقیق، خلاقیت، فعالیت های مهارتی و عملی برای تمام دانش آموزان در مراحل مختلف تحصیلی است.
ضرورت كاهش ساعت درسی و افزایش مهارت محوری دانش آموزان
سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینكه علاوه بر برنامه درسی كه یك برنامه حجیم و سنگین است، می خواهیم دانش آموزان را از زیر بار سنگین برنامه درسی نجات دهیم، اضافه كرد: برنامه درسی ۱۲ هزار و ۹۰۰ ساعت آموزش های نظری از اول ابتدایی تا پایه دوزادهم را هدفگذاری كرده؛ در صورتی كه میانگین آن در دنیا ۸ هزار ساعت بیشتر نیست؛ یعنی ۴۹۰۰ ساعت برنامه كلاسی درسی داریم كه علاوه بر هزینه های زیاد برای آموزش و پرورش، آثار مطلوب كمتری هم دارد، بنابراین باید این ساعات را كاهش داده و در عوض به موضوعات مبتنی بر مهارت محوری، هنر و فعالیت های انگیزشی دانش آموزان بپردازیم، البته این موقعیت ها خوشبختانه در نظام آموزش و پرورش وجود دارد اما باید تقویت شود.
وی با تاكید بر اینكه رسالت آموزش و پرورش ساختن و فرصت آفرینی موقعیت های مختلف یادگیری بعنوان یكی از اساسی ترین بندهای سند تحول بنیادین است، اظهار داشت: این رسالت مسؤلان، مدیران، معلمان و اولیا را بر آن می دارد كه برای دانش آموزان در فعالیت های مدرسه و فرا مدرسه موقعیت های جدید یادگیری خلق كنند.
حسینی با اشاره به اینكه سقف دانشمندی از دوره بزرگسالی و میانسالی به دوره كودكی تغییر شكل داده است، خاطرنشان كرد: ما امروز دانشمندان خردسالی داریم كه اگر به نسبت گذشته مقایسه نماییم مانند دانشمندان بزرگسال به خلاقیت و نوآوری روی آوررده اند.
پرهیز از آزمون گرایی و نمره گرایی در دوره ابتدایی
سرپرست وزارت آموزش و پرورش تصریح كرد: امروز رمز توسعه در آموزش و پرورش برای داشتن جامعه ای فعال و پویا توجه به آموزش های دوره ابتدایی است. بنابراین جامعه برای رسیدن به توسعه باید به آموزش ابتدایی كه اصل و مبناست اهمیت بیشتری دهد؛ ما به جهت اینكه این ها را دریابیم باید از آزمون گرایی و نمره گرایی در این دوره و كلاس های تقویتی مكمل و برگزاری امتحان خودداری نماییم و دانش آموزان را با ایجاد فرصت های مناسبی مثل جشنواره جابر بن حیان به سمت رشد و تعالی هدایت نماییم.
وی با اشاره به اینكه یكی از برنامه های آموزش و پرورش این است كه كودكان را به سرعت وارد دوران بزرگسالی نماییم، اظهار داشت: جشنواره هایی از این دست فرصت های انگیزشی و هنری را فراهم می آورد تا دانش آموزان متناسب با علاقه و تلاش شان شكوفا شوند و مشاركت جامعه هدف را هم به سمت خود جذب كنند.



1398/05/28
15:13:03
5.0 / 5
26
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
پروژه آسان
ezproject.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پروژه آسان محفوظ است

پروژه آسان

انجام پروژه