حاجی میرزایی با اعلام تلاش برای تهیه قانونی ویژه معلمان تشریح كرد

مراحل تشریفات استخدام حق التدریسی ها و نهضتی ها

مراحل تشریفات استخدام حق التدریسی ها و نهضتی ها

به گزارش پروژه آسان وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینكه غنی ترین شغل هستی، معلمی است اظهار نمود: باید معلمان را ارج بگذاریم؛ آنها باید از برترین منزلت های اجتماعی برخوردار باشند. تلاش می نماییم لایحه ویژه ای برای معلمان تنظیم نماییم و قانون ویژه برای آنها داشته باشیم.


به گزارش پروژه آسان به نقل از ایسنا، محسن حاجی میرزایی در مراسم معارفه اش بعنوان وزیر آموزش و پرورش با اشاره به زمینه های برقراری عدالت آموزشی از حیث دسترسی به فرصت های برابر اظهار داشت: قریب به ۵۰ هزار مدرسه ما زیر ۵۰ دانش آموز دارد.
وی ادامه داد: شاید هیچ نهادی فراگیرتر از آموزش و پرورش نباشد. پوشش تحصیلی قبل از دبستان از ۱۲ درصد در قبل از انقلاب به ۷۰ درصد و نرخ پوشش دوره دبستان به ۹۸، دوره متوسطه اول به ۹۵ و متوسطه دوم به ۸۵ درصد رسیده و نسبت دختران به پسران ۴۸ درصد است كه نشان دهنده توزیع فرصت های آموزشی برابر است.
حاجی میرزایی با اشاره به اینكه سرانه فضای آموزشی ۳.۵ برابر شده و دانش تخصصی معلمان افزایش یافته است اظهار داشت: نقطه عطف انفجار جمعیتی كشور را آموزش و پرورش تحمل كرد و این دوران را پشت سرگذاشت و از روزهای سخت مدارس چندنوبته سربلند بیرون آمد.
وی افزود: روند افزایش دانش آموزان در چندسال اخیر شروع شده است. این نظام تا چه حد در دستیابی به اهدافش توفیق یافته؟ سندتحول با نقد جدی به تعلیم و تربیت از میزان دستیابی به اهداف تدوین شده و چرخش هایی را در برنامه درسی و... پیشبینی كرده است.
وی با اشاره به یكی از خطراتی كه همه سازمان ها را تهدید می كند اظهار داشت: فاصله گرفتن از مأموریت های اصلی، این خطر بزرگ است. هر دستگاهی باید پاسخ دهد برای تحقق چه هدفی شكل گرفته و آیا تحقق یافته است یا خیر؟. مهمترین مأموریت آماده كردن افراد برای ورود به جامعه، به زیستن، ایستادن روی پای خود در شرایط دشوار است. باید فطرت دانش آموزان به نحو موثری شكوفا و ارزش های ما به نسل آینده منتقل شود.
حاجی میرزایی با اشاره به اینكه سرعت پیشرفت تكنولوژی انسان ها را در موقعیت هایی قرار می دهد كه مقابله با آن برخوردها، توانمندی های ویژه ای را می طلبد اظهار داشت: امروز یكی از نگرانی های بزرگ ما توسعه صدمه های اجتماعی است كه اساس آن می تواند در آموزش و پرورش حل شود. باید مصونیت های لازم در دوره آموزش عمومی ایجاد شود و افراد درك درستی از خود داشته و توانایی نه گفتن داشته باشند. باید در جهت توسعه آموزش كار نماییم اما برای تحقق مأموریت هایمان هنوز در گام های اولین هستیم.
حاجی میرزایی با اشاره به اینكه باید تجربیات خویش را به آیندگان منتقل نماییم اظهار داشت: هرچند در المپیادها رشد چشم گیر داریم اما رشد جزیره ای نشان دهنده رشد در همه جوانب نیست. باید فرصت ها عادلانه توزیع شود، همه دانش آموزان از یك آموزش با كیفیت برخوردار نیستند.
حاجی میرزایی افزود: دسترسی به آموزش باكیفیت حق همه شهروندان است و ما متعهد ایفای آن هستیم، اما هنوز در ابتدای راهیم. آموزش و پرورش باید به نیازهای جامعه پاسخ دهد. اندیشمندان معتقدند سرعت تحول به شكلی است كه در آینده چهره مشاغل تغییر می كند و متحول می شود، دانش آموزان ما تا چه حد آمادگی ورود به عرصه های جدید را دارند؟.
وی با اشاره به اینكه پلیدی ها و تیرگی ها در صورتی به جامعه هجوم می آورد كه آن جامعه آگاه به مختصات زمان خود نباشد اظهار داشت: آموزش و پرورش فروش كالا از تولید كننده به مصرف كننده نیست، دانش آموزان خریدار صرف نیستند این مجموعه باید برای نیازهای آنها حرف های روشن بزند. ترویج شادی و نشاط بعنوان یك حق مسلم نكته ای است كه باید به آن توجه كرد.
وی با اشاره به اینكه غنی ترین شغل هستی، معلمی است اظهار نمود: باید معلمین را ارج بگذاریم، آنها باید از برترین منزلت های اجتماعی برخوردار باشند. تلاش می نماییم لایحه ویژه ای برای معلمان تنظیم نماییم و قانون ویژه برای آنها داشته باشیم.
حاجی میرزایی اضافه كرد: داشتن یك برنامه خوب شرط لازم است اما كافی نیست. اجرای یك برنامه چندبرابر پیچیده تر از تدوین آن است. برای تحقق اهداف سندتحول چندپیش نیاز لازم است، نخست گفتمان سازی است و باید مورد اشتراك و اتفاق همگان قرار بگیرد.

وزیر آموزش و پرورش اضافه كرد: همینطور باید واقع بین باشیم و مسائل آزاردهنده ای كه روی زمین مانده را بهبود بدهیم، وضعیت اعتبارات و نیروی انسانی نیازمند توجه سریع و عاجل است. چون اعتبارات آموزش و پرورش باوجود تخصیص بیشتر از ۱۰۰ درصدی به سبب اشكال ساختاری كه در بودجه ریزی وجود دارد تكافو نمی كند و باید برای حل آن تلاش نماییم.
وی ادامه داد: تلاش می نماییم بودجه ۹۹ كاستی های كمتری داشته باشد و با انباشت مطالبات و انتقال آن به سال های بعد مواجه نشویم. وقتی معلمی با تاخیر حقوقش را می گیرد معتقدم بیشتر از معیشت معلمان، نظام حكمرانی اقتدار و صلابت ما صدمه می بیند.
وی با اشاره به اهمیت اقتصاد آموزش و پرورش اظهار داشت: امیدوارم پای اقتصاددان ها به آموزش و پرورش باز شود و از ظرفیت های انبوه موجود برای حل مشكلات آموزش و پرورش بهره برداری نماییم.
به گزارش پروژه آسان به نقل از ایسنا، وزیر آموزش و پرورش همینطور در حاشیه این مراسم با اشاره به اینكه تعداد كلاس های درس ما ۵۵۰ هزار است اظهار داشت: مهرماه با حدود بیشتر از ۷۰۰ هزار معلم و در مجموع ۹۰۰ هزار پرسنل و معلم كه حالا عرضه خمات آموزشی را برعهده دارند شروع می شود.
وی درباره جزئیات بخشنامه اجرایی بكارگیری مربیان پیش دبستانی، نهضتی و حق التدریسی هم اظهار داشت: كسانی كه از سال ۷۹ تا ۹۱ بعنوان مربی پیش دبستانی، معلم حق التدریس یا آموزشیار نهضت سوادآموزی به اشكال مختلفی با آموزش و پرورش همكاری كرده اند طی تشریفاتی كه شامل برگزاری آزمون و شركت در دوره آموزشی یك ساله است، به میزان سهمیه ای كه سازمان امور استخدامی اختصاص خواهد داد، به استخدام آموزش و پرورش در می آیند.



1398/06/23
13:59:31
5.0 / 5
3564
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
پروژه آسان
ezproject.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پروژه آسان محفوظ است

پروژه آسان

انجام پروژه