حاجی میرزایی: نمی توانیم كنكور را برداریم

حاجی میرزایی: نمی توانیم كنكور را برداریم

به گزارش پروژه آسان وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهداف مجلس دانش آموزی همچون ترویج فرهنگ گفتگو اظهار نمود: جای فرهنگ گفتگو خالی است. گفت و گو ایمنی بخش و تفاهم آور بوده و با صمیمیت همراه می باشد و پشتوانه امنیت ملی ماست. جامعه ای كه آنرا پذیرفته از بسیاری مخاطرات ایمن است.


به گزارش پروژه آسان به نقل از ایسنا، محسن حاجی میرزایی در نشست نهمین دوره مجلس دانش آموزی كه در ساختمان مجلس قدیم شورای اسلامی برگزار گردید با اشاره به اینكه فعالیت های اجتماعی برای دانش آموزان فرصت بسیار مهم و بزرگی است تا بتوانند توانمندی ها و تربیت اجتماعی خویش را بالا برند اظهار داشت: هرچقدر پیوندهای اجتماعی بین افراد بیشتر شود، ظرفیت های ذهنی و فكری قوی تر و عمیق تر خواهد شد.
وی ادامه داد: زندگی جمعی در فرهنگ دینی ما بسیار سفارش شده و بسیاری مناسك وجه جمعی دارد و بر تقویت آن تاكید گردیده است. شكل گیری چنین اجتماعی در جهت فرهنگ دینی ما هم پرارزش است و كاری با ارزش تلقی می شود.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ساحت های شش گانه تربیتی اظهار داشت: بعضی از این ساحت ها چون ساحت زیستی، هنری و زیبایی شناختی وجه اجتماعی هم دارند اما به صورت انفرادی هم قابل رشد هستند اما ساحت سیاسی و اجتماعی الزاما از راه اجتماع حاصل خواهد شد.
حاجی میرزایی با اشاره به اهداف مجلس دانش آموزی همچون ترویج فرهنگ گفتگو اظهار نمود: جای فرهنگ گفتگو خالی است.
گفت و گو ایمنی بخش و تفاهم آور بوده و با صمیمیت همراه می باشد و پشتوانه امنیت ملی ماست. جامعه ای كه آنرا پذیرفته از بسیاری مخاطرات ایمن است.
وی افزود: خانواده ای كه گفتگو در آن شكل می گیرد از صدمه های اجتماعی مصون است. اگر این فرهنگ در خانواده و در مدرسه تمرین نماییم زمینه های تقویت كشورو دستیابی به اهداف بلند میسرتر خواهد شد. هیچ مساله ای به صورت پایدار حل نخواهد شد مگر اینكه درباره آن مساله آثار و تبعات و چاره ها یك تفاهم نسبی شكل گرفته باشد.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینكه مجلس دانش آموزی مجال مهمی برای تقویت و پرورش فرهنگ گفتگو است و یك ارزش راهبردی بزرگ برای كشور به دنبال دارد اظهار داشت: واگرایی، تعارض در اهداف و روش ها فرصت های ما را زایل می كند. برای عمیق تر كردن پیوندها و همدلی می توان از گفتگو بعنوان یك اهرم مهم بهره برد.
حاحی میرزایی افزود: بپذیریم گفتگو برای ما یك اصل مهم و كلیدی است و مسئولیت داریم سندتحول بنیادین را محقق نماییم. سندتحول بنیادین سندی پرارزش است اما برای اجرای آن كار دشواری در پیش داریم. اجرای یك سند خوب چند برابر پیچیده تر از تدوین آن است. سندی اجرا می گردد كه تفاهم و درك مشتركی میان همه ذینفعان آن شكل گرفته باشد.
وی با اشاره به اینكه تا نتوانیم تقاضای موثری را در همه آحاد تعلیم و تربیت نسبت به تعلیم و تربیت چندساحتی بوجود بیاوریم، با نوشتن آئین نامه و ابلاغ دست یافتنی نخواهد بود مگر آنكه در همه سطوح و اركان نظام تعلیم و تربیت آشنایی و درك از سند بوجود آمده باشد اظهار داشت: پیشنهاد می كنم در مجلس دانش آموزی بخش ویژه ای به فرهنگ سازی برای اجرای سندتحول اختصاص پیدا كند.
وزیر آموزش و پرورش افزود: نقطه ثقل بیانیه گام دوم، جوانان هستند و دغدغه ای است كه می تواند در مجلس دانش آموزی دنبال شود.
وی به برخورداری از ركن پایشی و نظام ارزیابی دستگاه ها اشاره نمود و اظهار داشت: آموزش و پرورش می تواند توسط كسانی ارزیابی شود كه مشتریان این نظام بوده و در معرض تدابیر و برنامه ها هستند. فرصت انتقال بازخوردهای ۱۴ میلیون دانش آموز از جانب نمایندگان مجلس دانش آموزی وجود دارد.
حاجی میرزایی با طرح این انتقاد كه از پایه اول همه چیز بر مبنای مصرف كننده نهایی یعنی كنكور تنظیم می شود و جهت گیری همه آزمون ها و ارزیابی ها به سمت آن است اظهار داشت: جهت گیری نظام آموزشی و خروجی نهایی بگونه ای است كه معیار ارزشیابی اش كنكور سراسری است.
وزیر آموزش و پرورش اضافه كرد: امروز برخی دانشگاه ها توانسته اند در آخر خط، ملاك های دیگری برای ارزشیابی قرار دهند و از ظرفیت های استارتاپ ها و گروه های كارآفرینی بهره مند شوند. نمی توانیم كنكور را برداریم باید در كنار آن متقاضیانی دیگری بگذاریم كه نسبت به آلام مردم احساس مسئولیت كرده و جهت گیری را به سمت خودش ببرد.



1398/06/28
20:46:56
5.0 / 5
3548
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
پروژه آسان
ezproject.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پروژه آسان محفوظ است

پروژه آسان

انجام پروژه