كشف استعدادهای دانش آموزان در جشنواره تجارب برتر

كشف استعدادهای دانش آموزان در جشنواره تجارب برتر

به گزارش پروژه آسان مدیر كل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در مقابل صدمه های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: امید است با كشف و معرفی تجارب برتر و اثر بخش زمینه تعالی و رشد همه جانبه آینده سازان این مرز و بوم را فراهم نماییم و بتوانیم گام های بلندی در جهت ارتقای هویت متربیان برداریم.


به گزارش پروژه آسان به نقل از ایسنا، مسعود شکوهی با اشاره به برگزاری هشتمین جشنواره تجارب برتر تربیتی اظهار داشت: سند تحول بنیادین آموزش وپرورش با نگاهی فراتر و جامع تر از پیش، معلم را بعنوان یک مربی که دارای نقش مرجعیت علمی است معرفی می کند و برخورداری از مقبولیت و محبوبیت در نزد متربیان را برای ایفای این نقش ضروری می داند.

و ی افزود: منظور از تجارب تربیتی، تدابیر، روشها و تعاملاتی است که از جانب مربیان، مشاوران و معلمان جهت تغییر و تحول ضمن فرآیند یاددهی- یادگیری در متربیان به کار گرفته می شود.

شکوهی اضافه کرد: باتوجه به اهمیت غایت اختصاصی جریان تربیتی که در واقع آماده ساختن فرد برای تحقق مراتبی از حیات طیبه در همه ابعاد حرکت در راه قرب الی ا... است و این امر هم تنها از راه تکوین و تعالی پیوسته هویت ایشان محقق می شود.

مدیر کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در مقابل صدمه های اجتماعی اظهار داشت: بدین منظور توانمندسازی مربیان، مشاوران و معلمان با استفاده از روش های خاص باید با نهایت دقت و ظرافت همراه با برنامه ریزی صورت گیرد تا در آنها توانایی های لازم ایجاد شود و آنان را برای عصر حاضر و نیازهای خاص دانش آموزان آماده کند. ازاین رو لزوم دارد در قالب دستگاه معرفتی امور پرورشی الگوهای مفهومی مختلفی در ساحت های مختلف تربیتی با رویکرد اسلامی- ایرانی تولید و عرضه شود.

وی تصریح کرد: امید است با همکاری کامل تمامی دست اندرکاران امر تعلیم و تربیت در سطوح مختلف، مقدمات لازم جهت اجرای مطلوب فرآیند برگزاری هشتمین جشنواره تجارب برتر تربیتی با رویکرد توسعه و تعمیق آن، که یکی از برنامه های مصوب اداره کل امورتربیتی، مشاوره و مراقبت در مقابل صدمه های اجتماعی است، فراهم گردد.

شکوهی در ادامه اهداف برگزاری هشتمین جشنواره تجارب برتر تربیتی اشاره نمود و اضافه کرد: دستیابی به اندوخته های تجربی مستند معاونین، مربیان، مشاوران و سایر منابع انسانی در مدرسه، تثبیت نقش و جایگاه عناصر تربیتی مدرسه، شناسایی و معرفی استعدادهای انسانی در عرصه امور تربیتی، دسترسی به نظرات و دیدگاههای صاحبنظران علاقمند، تولید آثار فرادستی در زمینه پرورشی، توسعه فضای رقابتی سازنده و هم افزایی تربیتی در مدارس همچون این اهداف هستند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده تصریح کرد: از تیرماه سال ۱۳۹۷ با صدور ابلاغ (دوسالانه) برای استان اردبیل بعنوان دبیرخانه راهبری کشوری و تدوین شیوه نامه مربوطه مراتب به استانها ابلاغ و فعالیتهای جشنواره شروع شده است. از مجموع ۴۹۵۰ اثردریافت شده ۱۹۵۹نفر مرد و ۲۹۹۳ نفر زن شرکت کردند که ازاین افراد تعداد ۱۷۲ اثر از مرحله استان به مرحله داوری درسطح کشور راه پیداکردند. بعد از داوری ۱۷۲ اثر، توسط سه نفر از داوران در استان اردبیل، ۳۰ اثر حائز بالاترین امتیاز شدند و اسامی وآثارآنها جهت داوری نهایی به ستاد ارسال شد.
این مقام مسئول افزود: از مجموع میانگین امتیازات داوران استان اردبیل با داوران ستاد، ۱۵ اثر برگزیده شدند که به ترتیب ۵ نفر اول و ۵ نفر دوم و ۵ نفر سوم شدند که جوایز و تقدیرنامه ای با امضای معاون پرورشی وفرهنگی وزیر محترم به آنان تقدیم می شود. همینطور مجموعه آثار نفرات برتر در چارچوب لوح های فشرده وکتاب در اختیار تمامی استانها قرار می گیرد.

با عنایت به رعایت پروتکل های بهداشتی و جلوگیری از شیوع کرونا اختتامیه جشنواره به صورت غیر حضوری و از راه فضای مجازی برگزار و از نفرات برتر کشوری تقدیر می شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی وفرهنگی وزارت آموزش و پرورش؛ شکوهی در خاتمه تصریح کرد: امید است با کشف و معرفی تجارب برتر و اثر بخش زمینه تعالی و رشد همه جانبه آینده سازان این مرز و بوم را فراهم نماییم و بتوانیم گام های بلندی در جهت ارتقای هویت متربیان برداریم و درساختن شهروندانی مطلوب برای جامعه اسلامی و تمدن اسلامی موفق عمل نماییم و در پیشگاه خداوند متعال سر بلند باشیم.




1399/06/07
13:15:37
5.0 / 5
1607
تگهای خبر: آموزش , آموزش و پرورش , اجتماعی , دانش آموز
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۲
پروژه آسان
ezproject.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پروژه آسان محفوظ است

پروژه آسان

انجام پروژه