تا دهه فجر؛

۵۹۰۰ کلاس درس به ظرفیت آموزش پرورش اضافه خواهد شد

۵۹۰۰ کلاس درس به ظرفیت آموزش پرورش اضافه خواهد شد

به گزارش پروژه آسان، مرکزی سرپرست سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور اظهار داشت: تا دهه فجر ۵۹۰۰ کلاس درس به ظرفیت آموزش پرورش اضافه خواهد شد.



دکتر حمیدرضا خانمحمدی، روز سه شنبه ۸ آذر روز هشتم آذر ماه در بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان مرکزی اظهار داشت: به صورت میانگین ۵۰ درصد مدارس کشور به صورت مشارکتی ساخته میشود و این برگ برنده ای برای کشور است.

وی با ذکر این نکته که هرجایی که مدرسه ایجاد می شود بالاترین ضریب رشد و توسعه در آن منطقه حاکم می شود، اضافه کرد: مدارسی که توسط خیرین ساخته می شوند سبب ایجاد پیشرفت فرهنگی خاصی می شوند. خیرین مدرسه ساز آغازکننده حیات طیبه ای هستند که در مدارس ما اتفاق می افتد.

خانمحمدی اظهار نمود: پیشران عدالت، خیرین مدرسه ساز هستند، چونکه اگر جایی مدرسه نداشته باشیم نمی توانیم در آن منطقه آموزش و پرورش را جاری نماییم. اگر امروز افرادی در کشور ناامنی ایجاد می کنند به خاطر اینست که نمی خواهند کشور به سمت توسعه و پیشرفت حرکت نماید.

وی با اشاره به اینکه دغدغه اصلی استاندار مرکزی آموزش و پرورش است خاطرنشان کرد: توجه استاندار مرکزی به آموزش و پرورش باعث هم افزایی برای پیشرفت و رشد استان می شود.

خانمحمدی در ادامه اضافه کرد: ما تعهداتی را برای اتمام مدارس نیمه کاره به خیرین داده ایم و قول می دهیم حل مشکلاتی که بر عهده ماست سریعتر صورت گیرد.

سرپرست سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور اظهار داشت: برنامه آموزش و پرورش اینست که املاک مازاد خویش را بفروشد و پروژه های نیمه کار خیرین را پایان دهد.

فرزاد مخلص الائمه استاندار مرکزی هم در این جشنواره اظهار داشت: استان مرکزی در بحث کمک های خیرین در همه حوزه ها همیشه پیشتاز بوده و در قسمت های مختلف همیشه جزو سرآمدان کشور بوده اند و دست یکایک خیرین را به گرمی می فشاریم که در رشد و توسعه استان در همه بخش ها کوشیده اند.

وی با اشاره به اینکه اجرای سند تحول بنیادین آموزش پرورش راه برون رفت از خیلی از مشکلات کشور در حوزه های مختلف است اضافه کرد: هزینه های فراوانی که در قسمت های مختلف شده است را اگر در آموزش و پرورش هزینه کرده بودیم حالا خیلی از مشکلاتمان در همه حوزه ها حل شده بود.

مخلص الائمه افزود: متاسفانه در سالیان اخیر سند ۲۰۳۰ در اولویت بوده است. در سال ۱۳۹۹ در لایحه بودجه ۱۴۰۰، اجرای سند ۲۰۳۰ لحاظ شده بود و انسان باید سر به آسمان بگذارد و گریه کند که عناصر نفوذی و بی اعتقاد به رشد فرهنگی کشور و بی اعتقاد به الگوهای بنیادین تلاش کردند و همچنان تلاش می کنند تا آموزش و پرورش به سرانجام نرسد.

وی اضافه کرد: استان مرکزی باآنکه جزو قطب های صنعتی کشور است و رتبه اول تنوع صنعت کشور را دارد اما در واقع قطب فرهنگی هم به حساب می آید و خیران بخصوص خیران مدرسه ساز در این استان چند دهه عمر خویش را در این راه پرارزش قرار داده اند.

استاندار مرکزی با درخواست از صنایع استان در جهت اجرای مسئولیت اجتماعی خود برای مشارکت در مدرسه سازی و تجهیز مدارس اظهار داشت: همه در حد توان خود در مدرسه سازی و طرح آجر به آجر و خشت به خشت و همینطور در تهیه تجهیزات مدارس مشارکت داشته باشند.

آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی هم اظهار نمود: یکی از مهم ترین کارها هماهنگی بیشتر بین آموزش و پرورش و نظام خانواده است که باید پشتیبان یکدیگر باشند و مساله گسست نسل ها که رهبر معظم انقلاب به حل آن تاکید دارند با همین پیوند بین آموزش و پرورش و نظام خانواده حل می شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ضمن اشاره به شهید مدافع سلامت، دکتر «غلامحسین نادری» اضافه کرد: این شهید بزرگوار در طول عمر خود در امور خیریه و پزشکی همیشه پیشتاز بود و بیشتر از ۲۵۰۰ عمل پیوند کلیه انجام داد. امروز پدر این شهید بزرگوار به یاد ایشان مقرر است مدرسه ای بسازند تا نام این شهید پرافتخار تا ابد در یادها ماندگار بماند.

امام جمعه اراک ضمن اشاره به این که یکی از ارزشمندترین کارها نوسازی و بازسازی و ساخت مدارس است اضافه کرد: ساز و کار مدرسه سازی باید با علم روز پیش برود و سازه های با کیفیت و ماندگاری ساخته شود البته در ساخت آنها باید به سنت ها هم توجه کرد.

نماینده ولی فقیه در استان با تکیه بر این که مکانیابی جهت ساخت مدارس خیلی مهم است خاطرنشان کرد: ساختمان مدارس باید به صورتی ساخته شود که در معرض کمترین آلودگی های هوا باشند. گردش آب و هوا و فضای سبز مدارس هم خیلی مهم است.

آیت الله دری نجف آبادی با ذکر این نکته که فضای مدارس باید فضای بانشاطی باشد اضافه کرد: در مدارس باید فضاهایی برای مهارت آموزی، کار آموزی و سبک زندگی فراهم گردد. صنایع استان مرکزی هم می توانند بهترین آموزشگاه برای مهارت و دانش اندوزی باشند و سبب اشتغال آفرینی شوند.

وی ضمن اشاره به این که کشور و استان مرکزی مملو از افتخارآفرینان و خیرین است خاطرنشان کرد: خیرین، مردم واقعی این کشور و استان هستند، نه کسانی که به پلیس و نیروهای امنیتی حمله میکنند و ناامنی ایجاد می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در انتها با آرزوی پیروزی و موفقیت تیم ملی فوتبال ایران مقابل امریکا اظهار داشت: امید است که امشب چشم همه مردم ایران روشن و دل همه مردم شاد شود.




1401/09/10
14:03:26
0.0 / 5
420
تگهای خبر: آموزش , آموزش و پرورش , اجتماعی , پزشك
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
پروژه آسان
ezproject.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پروژه آسان محفوظ است

پروژه آسان

انجام پروژه