آماری از مراجعات به پایگاه های اوقات فراغت آموزش وپرورش

آماری از مراجعات به پایگاه های اوقات فراغت آموزش وپرورش

پروژه آسان: معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از جذب حدود 5 میلیون دانش آموز در 32 هزار پایگاه اوقات فراغت در سراسر كشور آگاهی داد.


به گزارش پروژه آسان به نقل از ایسنا، علیرضا كاظمی در مراسم افتتاحیه اوقات فراغت دانش آموزان در استان خراسان رضوی، ناحیه ۶ مشهد در دبیرستان دخترانه فاتح اظهاركرد: برنامه هایی كه در مدرسه برگزار می گردد و تمام برنامه هایی كه با رویكرد مدرسه محوری است با سند تحول بنیادین انطباق بیشتری دارد پس ارزشمندتر است.
وی افزود: در كل كشور برنامه های افتتاحیه اوقات فراغت برگزار و برنامه نمادین كشوری آن در استان گلستان و شهر آق قلا برگزار می گردد.
كاظمی اظهار داشت: در كل كشور حدود ۳۲هزار پایگاه در ۳۵رشته محوری و با صدها برنامه فرعی پیش بینی شده است و در این ۳۲هزار پایگاه حدود ۵میلیون دانش آموز را توانسته ایم جذب نماییم، ضمن اینكه بیشترین بازگشت و حجم آماری دانش آموزان درزمینه پایگاه های اوقات فراغت به آموزش وپرورش اختصاص یافته است و دلیل آن اعتماد جامعه به نهاد تعلیم و تربیت است، این در شرایطی است كه هیچ اعتباری در آموزش وپرورش برای این برنامه اختصاص داده نشده است.
وی طراحی برنامه جامع اوقات فراقت را یك لزوم دانست و اظهار داشت: باید برنامه ای جامع مانند برنامه هدایت تحصیلی طراحی شود به جهت اینكه دانش آموز در دوران ابتدایی برنامه های اصلی اوقات فراغت خودرا تا اختتام تحصیل برمبنای استعدادهای درونی اش انتخاب نماید.
وی بابیان اینكه اثر برنامه های اوقات فراغت اگر از برنامه های رسمی بیشتر نباشد كمتر نیست اضافه كرد: دانش آموز در برنامه های گروهی و اوقات فراغت چون منطبق بر فطرت و علاقه مندی او است مهارت های مختلفی یاد می گیرد و این سلامت اجتماعی او را تضمین می نماید.
كاظمی اظهار داشت: فرهنگ سازی و متوجه كردن اولیاء نسبت به اهمیت این برنامه های مهم یك لزوم است و اگر خانواده ها به اهمیت آن پی ببرند حساسیت بیشتری نسبت به برنامه اصلی خواهند داشت.
به گزارش معاونت روابط عمومی و اطلاع رسانی آموزش وپرورش، وی رویكرد برنامه های اوقات فراغت را مهارت آموزی عنوان نمود و اظهار داشت: امروز یكی از مهم ترین دغدغه های كشور مهارت آموزی است كه پرسش مهر ریاست جمهوری نیز بر این اساس مطرح گردیده است.
درانتها این مراسم علیرضا كاظمی و سایر مسئولان از غرفه های دست ساخته ها و توانمندی های دانش آموزان شركت كننده در طرح اوقات فراغت سال قبل این ناحیه بازدید كردند.




منبع:

1398/04/11
13:42:48
5.0 / 5
4369
تگهای خبر: آموزش , آموزش و پرورش , اجتماعی , تحصیل
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
پروژه آسان
ezproject.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پروژه آسان محفوظ است

پروژه آسان

انجام پروژه