رئیس آموزش و پرورش استثنایی اعلام كرد

سرانه هزینه دانش آموزان با نیاز ویژه برای آموزش و پرورش

سرانه هزینه دانش آموزان با نیاز ویژه برای آموزش و پرورش

رئیس آموزش و پرورش استثنایی كشور از وجود 137 هزار دانش آموز با نیازهای ویژه در كشور اطلاع داد.


به گزارش پروژه آسان به نقل از ایسنا، مجید قدمی 12 آذر ماه در مراسم گرامیداشت روز جهانی معلولان در شهركرد، با بیان این خبر، اضافه كرد: از این تعداد 74 هزار نفر در مدارس با نیازهای ویژه و مابقی در مدارس عادی تحصیل می كنند.
قدمی با اشاره به اینكه سالانه 750 میلیارد تومان اعتبار برای دانش آموزان با نیازهای ویژه در كشور هزینه می گردد كه این اعتبار برای هر نفر نزدیك به 10 میلیون تومان است، ادامه داد: باید منعطف بود و بر مبنای خصوصیت مخاطبان و نیازهای آنان اعتبارات را هزینه كرد.
وی خاطرنشان كرد: معلولیت محدودیت نیست و تنها بایستی راهی پیدا كرد تا استعداد افراد معلول به درستی كشف شود.
قدمی با اشاره به اینكه افراد معلول دارای فطرت، عقل، احساس و دیگر ظرفیت ها هستند و برای پرورش آنان باید شناخت كافی داشت، تصریح كرد: باید استانداردهای جهانی را برای معلولان در تمام حوزه ها اعم از ترافیك در نظر گرفت و این مهم را فراموش نكرد كه هرچه تراز بهداشت بالاتر رود از معلولیت جلوگیری خواهد شد.
وی پیشگیری را عامل مهمی در بروز معلولیت دانست و اظهار نمود: جلوگیری از وقوع معلولیت با الزامی كردن آزمایش های ژنتیك در ازدواج های فامیلی و مداخله به موقع بعد از وقوع معلولیت جدی گرفته شود.
معاون وزیر افزود: لازم است آموزش لازم به پرستاران در زمان تولد نوزاد در بیمارستان داده شود تا معلولیتی در این زمان تولید نشود.
قدمی تصریح كرد: معلمان در مدارس با نیازهای ویژه بایستی با دو بال عشق و علم به دانش آموزان در یادگیری كمك كنند و اولیاء هم با آموزش فرزندان معلول خود درگیر شوند تا شاهد نتایج بهتری باشیم.


 

1396/09/12
23:28:09
5.0 / 5
4565
تگهای خبر: آموزش و پرورش , دانش آموز , علم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
پروژه آسان
ezproject.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پروژه آسان محفوظ است

پروژه آسان

انجام پروژه