چگونه كلاس اولی ها را آماده رفتن به مدرسه كنیم؟

چگونه كلاس اولی ها را آماده رفتن به مدرسه كنیم؟

پروژه آسان: یك مشاور تحصیلی، والدین را مقصران اصلی ترس كلاس اولی ها از مدرسه می داند.


جهانگیر مرادی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به لزوم آماده سازی كلاس اولی ها برای حضور در كلاس درس، اظهار داشت: خانواده ها باید كلاس اولی ها را از نظر سلامت جسمی و روحی مورد ارزیابی قرار داده تا فرزندانشان را بدون هیچ مشكلی راهی مدرسه كنند.
مرادی با تاكید بر اینكه والدین نباید فرزندانشان را از درس و مدرسه بترسانند، اظهار داشت: پژوهش ها نشان داده است والدین به میزان 80 تا 90 درصد در ایجاد ترس از مدرسه رفتن در فرزندانشان مقصر هستند، برای اینكه آنها با حرف ها و رفتارشان زمینه ترس را در كلاس اولی ها بوجود می آورند.
این مشاور تحصیلی با اشاره به اینكه والدین باید به شكلی رفتار كنند كه فرزندشان از مدرسه رفتن احساس لذت كند، از اولیاء خواست تا با صحبت كردن از خوبی های مدرسه رفتن، شرایط را بگونه ای مهیا كنند تا فرزندشان آرزوی مدرسه رفتن داشته باشد، نه اینكه به فكر فرار از مدرسه باشد.
مرادی از والدین كلاس اولی ها خوست تا در این روزهای پایانی شهریور ماه به همراه فرزندان خود سری به مدرسه بزنند تا علاوه بر اینكه فرزندشان با مسیر خانه تا مدرسه آشنا شود، مدرسه رفتن هم برایش عادی شود.
وی افزود: اگر والدین بتوانند پیش از شروع سال تحصیلی جدید به صورت رسمی فرزندشان را به مدرسه برده و حدود یك ساعتی او را در مدرسه تنها بگذارند، راحت تر می توانند زمینه های پذیرش مدرسه از طرف فرزندشان را فراهم آورند.
مرادی افزود: اگر شرایط بگونه ای باشد كه كلاس اولی ها بتوانند وسایل بازی را هم با خود به مدرسه ببرند، راحت تر می توانند با درس و مدرسه مانوس شوند.






منبع:

1398/06/11
14:33:53
5.0 / 5
4419
تگهای خبر: پژوهش , تحصیل , كلاس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
پروژه آسان
ezproject.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پروژه آسان محفوظ است

پروژه آسان

انجام پروژه