اخطار پلیس فتا در مورد خرید اینترنتی لوازم التحریر

اخطار پلیس فتا در مورد خرید اینترنتی لوازم التحریر

به گزارش پروژه آسان در آستانه نزدیك شدن به فصل بازگشایی مدارس و افزایش خرید لوازم التحریر، پلیس فتا نسبت به احتمال كلاهبرداری در پوشش فروش آنلاین لوازم التحریر اخطار داد.



به گزارش پروژه آسان به نقل از ایسنا، سودجویان و مجرمان در روزهای مختلف و به بهانه های گوناگون به دنبال كلاهبرداری و انجام اعمال مجرمانه خود هستند و این دفعه هم امكان دارد در آستانه بازگشایی مدارس و افزایش خرید لوازم التحریر، دست به اقدامات مجرمانه به خصوص در فضای مجازی بزنند. در این شرایط امكان دارد افراد سودجو با بیان قیمت های بسیار پایین تر از قیمت بازار برای لوازم التحریر و انتشار تبلیغات آن در فضای مجازی و شبكه های اجتماعی، شهروندان را اغفال كرده و با هدایت آنان به صفحات جعلی و فیشینگ اطلاعات حساب بانكی آنها را سرقت كرده و از آنان كلاهبرداری كنند.

در گذشته هم مواردی بوده كه بعضی از مجرمان سایبری با راه اندازی كانال ها و صفحاتی در شبكه های اجتماعی به بهانه های مختلف مانند تخفیف ویژه دانش آموزی، فروش لوازم التحریر مبالغ هنگفتی را از كاربران كلاهبرداری كرده اند. در همین راستا هم پلیس فتا به شهروندان اخطار داده كه برای انجام خریدهای اینترنتی همچون خرید لوازم التحریر به سایت های مجاز و شناخته شده كه دارای ای-نماد یعنی نشان تجارت الكترونیك هستند، رجوع و از اعتماد به صفحات و سایت های ناشناخته اجتناب كنند چونكه كلاهبرداران اینترنتی با جعل درگاه بانك ها، مبادرت به سرقت اطلاعات حساب و برداشت از آن می كنند.

همچنین در بعضی از موارد، سودجویان با بیان شماره كارت از مشتریان خود می خواهند كه مبلغ را به حسابشان واریز و طی مثلا ۷۲ ساعت كالا را در آدرس پستی خود دریافت نمایند كه در اینگونه موارد هم اگر فروشنده ناشناس است، لازم است كه شهروندان از واریز وجه اجتناب كنند و همزمان با تحویل كالا و بررسی اصالت آن، پول را تحویل دهند یا به حساب فروشنده واریز نمایند.

شیوه دیگر كلاهبرداری هم با سوءاستفاده از احساسات شهروندان است. در این شیوه افراد به بهانه هایی نظیر خرید لوازم التحریر برای كودكان و دانش آموزان محروم و... مبادرت به دریافت وجه از شهروندان می كنند كه در این خصوص هم كاربران باید تنها به خیریه ها و موسسات معتبر و افرادی كه دارای شناخت كافی از آنان هستند، اعتماد و از واریز وجه برای افراد غریبه اجتناب كنند.

مركز اطلاع رسانی پلیس فتا با تایید این موارد از شهروندان خواست كه در صورت مواجهه با چنین موارد سودجویانه و مجرمانه ای حتما مراتب را به پلیس فتا اطلاع دهند.




1398/06/18
12:50:27
5.0 / 5
4790
تگهای خبر: آنلاین , اجتماعی , اینترنت , تبلیغات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۲
پروژه آسان
ezproject.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پروژه آسان محفوظ است

پروژه آسان

انجام پروژه