عضو هیئت مدیره اتحادیه تولیدكنندگان و فروشندگان پوشاك تهران مطرح كرد:

رد پای دلالان در سفارشات روپوش مدارس!

رد پای دلالان در سفارشات روپوش مدارس!

به گزارش پروژه آسان عضو هیئت مدیره اتحادیه صنف تولیدكنندگان و فروشندگان پوشاك تهران با اشاره به اینكه هم اكنون نهادی برای نظارت بر كیفیت لباس مدارس وجود ندارد، از حضور دلالان برای گرفتن سفارش روپوش از مدارس سخن گفت.


مجید افتخاری در گفتگو با ایسنا، با اشاره به اینكه در بخش سفارش روپوش مدارس نوعی رانت شكل گرفته، اظهار نمود: در مواردی بعضی از دلالان به مدارس معرفی می گردند و سفارش روپوش مدارس را از آنها می گیرند و به تولیدكنندگان می دهند؛ ازاین رو بخش عمده ای از مبلغ دریافتی از والدین بابت تهیه روپوش مدارس، نه به جیب تولیدكننده یا سیستم آموزشی، بلكه به جیب دلالان می رود.

الیاف لباس كودكان نباید پلی استر داشته باشد
وی در ادامه با اشاره به اینكه نهادی برای نظارت بر كیفیت لباس مدارس وجود ندارد، اظهار نمود: برای دوخت لباس هایی كه برای مدارس تهیه می شود نباید از الیاف پلی استر استفاده شود، چونكه این الیاف به كودكان صدمه می زند، اما هم اكنون استاندارد روپوش مدارس سنجیده نمی گردد.

روپوش مدارس؛ قاتل خلاقیت كودكان
عضو هیئت مدیره اتحادیه صنف تولیدكنندگان و فروشندگان پوشاك تهران در ادامه با اشاره به اینكه قانونی در خصوص ضرورت استفاده از لباس یكسان در طول سال از جانب دانش آموزان، وجود ندارد، خاطرنشان كرد: در گذشته چهارچوبی از نظر رنگ و شكل روپوش مدارس برای دانش آموزان تعیین می شد، اما امروزه تامین روپوش مدارس به شكلی تجارت تبدیل گشته و دلالان شرایط را بگونه ای پیش می برند كه والدین را مجبور كنند برای تهیه روپوش مدارس به مدرسه سفارش دهند.
وی همینطور با اشاره به اینكه استفاده از یك لباس ثابت در كل سال تحصیلی تمام خلاقیت دانش آموزان را از بین می برد، اظهار داشت: در كشورهای توسعه یافته هم معمولا چهارچوبی برای لباس مدارس تعیین می شود و دانش آموزان مجبور نیستند همیشه از یك دست لباس استفاده كنند.



1398/06/31
20:51:42
5.0 / 5
4355
تگهای خبر: آموزش , تحصیل , دانش آموز , كیفیت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
پروژه آسان
ezproject.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پروژه آسان محفوظ است

پروژه آسان

انجام پروژه