ضرورت جهت دهی بودجه شهرداری برای كمك به آموزش و پرورش

ضرورت جهت دهی بودجه شهرداری برای كمك به آموزش و پرورش

پروژه آسان: رئیس كمیته بودجه و نظارت مالی از لزوم جهت دهی به بخش كمك به آموزش و پرورش در بودجه شهرداری به نفع كودكان معلول و استثنایی آگاهی داد.


مجید فراهانی در گفت و گو با ایسنا، در حاشیه بازدید از مدرسه كودكان اوتیسم اظهار داشت: خیلی از شهروندان ما آگاهی در ارتباط با بیماری اوتیسم ندارند تا بدانند چگونه باید رفتار كنند و خانواده هایی كه چنین فرزندانی دارند باید بدانند در حوزه آموزش و درمان چگونه باید رفتار كنند. بدین جهت وجود مراكز فرهنگی، آموزشی و خدماتی كه چنین آموزشهایی ارائه نمایند بسیار مهمست.
وی با اشاره به اینكه در شهر تهران حدود ۱۰ هزار نفر مبتلایان به اوتیسم شناسایی شدهاند در صورتیكه تعداد مدارس برای این افراد خیلی كم است اظهار داشت: بنا بر این تعداد زیادی از كسانی كه چنین فرزندانی هستند كودكان خودرا به مدرسه نمی فرستند و این امر، بیماری كودكان را تشدید می كند و سبب می شود كودكان اوتیسمی در بزرگسالی با مشكلات بسیاری مواجه خواهند شد.
فراهانی با اشاره به تجربه كشورهای همسایه عنوان كرد: مدیریت شهری یكی از كشورهای اطراف، مراكزی برای توانمندسازی معلولین داشت، مدیریت شهری یكپارچه به همین معنا است. تصور می كنم اگر بخواهیم به ارائه خدمات ورود داشته باشیم نیازمند این هستیم كه فعالیت منطقه ۲ را ادامه بدهیم و جای تشكر دارد كه در این منطقه بحث پارك و فضاهای دیگر در این منطقه افتتاح شد و لازم است در پهنه های دیگر تهران این اقدامات را توسعه بدهیم.
عضو شورای شهر تهران اشاره كرد: باید از ظرفیت تابلو ها و فضاهای تبلیغاتی برای آگاهی سازی استفاده نمود. همین طور با برنامه ریزی می توان از ظرفیت فضای ورزشی سود جست و با مناسب سازی به كودكان اوتیسمی خدمات ارائه بدهیم.
رئیس كمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران با اشاره به اینكه همین طور ارائه خدمات گردشگری به این افراد كمك كننده است و شهرداری تهران در بودجه كمكهایی به آموزش پرورش می كند و اگر این بودجه جهت دهی شود و قسمتی از آن به تقویت مراكز اوتیسمی اختصاص یابد می تواند اقدامات موثری باشد اظهار داشت: مسئولیت اجتماعی بخش خصوصی باید دراین زمینه فعال شود. در مجموعه شهر تهران شركتهای مختلفی فعالیت می توان خیلی از شركتها را قانع كرد تا در امر مسئولیت اجتماعی فعال باشند و قسمتی از درآمد خودرا برای خدمات رسانی به امور عام المنفعه اختصاص دهند.





منبع:

1398/10/21
19:47:05
5.0 / 5
4296
تگهای خبر: آموزش , آموزش و پرورش , اجتماعی , بیمار
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۲
پروژه آسان
ezproject.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پروژه آسان محفوظ است

پروژه آسان

انجام پروژه