تقاضایی كه با منابع آموزش و پرورش سازگار نیست

تقاضایی كه با منابع آموزش و پرورش سازگار نیست

به گزارش پروژه آسان رئیس مركز هماهنگی حوزه وزارتی اظهار نمود: آموزش وپرورش باید فرصتی ملی برای بروز و ظهور استعدادها و ظرفیت ها باشد.


به گزارش پروژه آسان به نقل از ایسنا، علی باقر زاده در نشست ستاد مركزی برگزاری همایش ملی گرامیداشت هفته شوراهای آموزش وپرورش با اشاره به این كه همه جای دنیا آموزش وپرورش را یك فرصت ملی می دانند كه استعدادها و ظرفیت های انسانی شان در سایه آموزش وپرورش به منصه ظهور و شكوفایی برسد، اظهار داشت: مأموریت ما به صورت مشخص در این فرصت ملی دو مورد است. یك فراهم كردن دسترسی فراگیر همه افراد به این نظام آموزش وپرورش بعنوان یك فرصت ملی و دوم تضمین كیفیت آموزشی كه هر دو مبحث وقتی به دهك های آخر می رسند بسیار پرهزینه تر می شوند. برای مثال افزایش پوشش تحصیلی۷۰ به ۸۰ درصدی كم هزینه تر از تبدیل ۹۷ به ۹۸ درصدی است و در كیفیت هم همین است حداقل ها را تضمین می نماید.
باقرزاده خاطرنشان كرد: دولت طبق اصل سی ام قانون اساسی حداقل كیفیت آموزشی را تضمین داده است. تقاضای رو به افزایش برای پوشش و كیفیت آموزشی با منابع موجود ما سازگار نیست و هرروز تقاضاها بالاتر رفته و منابع محدودتر شده است.
وی ادامه داد: باید جایی این تعادل برقرار شود و به دنبال شركایی بگردیم كه نگاه فرصت گونه ای به تعلیم و تربیت داشته باشند و بدانند دستاوردهای نظام آموزشی مستقیماً به خودشان برمی گردد. قانون شوراهای آموزش وپرورش به این مشاركت روش و مشروعیت داده است. یعنی بدون دغدغه ی خاطر، ما و شركا می توانیم همه ظرفیت های مقدور خویش را یعنی آنچه به دسترسی به عدالت آموزشی و كیفیت است را وارد آموزش وپرورش نماییم.
رئیس مركز هماهنگی حوزه ی وزارتی اظهار داشت: آنچه باید در كانون برنامه ی این نشست ها موردتوجه قرار بگیرد این است كه باید انگیزه مشاركت جویی شركای خویش را حفظ كنیم؛ و از این افراد تشكر و قدردانی شود كه استراتژی سازمان مشاركت های مردمی در این حوزه كاملاً در راه درست قرارگرفته است.
وی بیان نمود: ما ناگزیر هستیم در بخشی از مشاركت به سمتی برویم كه زمینه ساز برنامه های تحولی در نظام آموزش وپرورش است كه مشاركت های مالی است ولی در نظام جامع مشاركت می بایست به ظرفیت های غیرمادی مشاركت توجه نمود.
به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، باقر زاده در انتها اظهار داشت: معتقدم با دقت در قانون شوراها وظایف اصلی برای شهرستان ها نوشته شده است و خیلی مهم می باشد كه شورای آموزش وپرورش شهرستان ها تقویت شوند چونكه نسبت وظایفی كه برای شورای شهرستان ها نوشته شده است بسیار متفاوت با وظایف استان ها است و وظایف عملیاتی بیشتر برای آموزش وپرورش شهرستان نوشته شده است.




منبع:

1398/10/25
16:58:50
5.0 / 5
3951
تگهای خبر: آموزش , آموزش و پرورش , تحصیل , كیفیت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
پروژه آسان
ezproject.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پروژه آسان محفوظ است

پروژه آسان

انجام پروژه