رییس كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:
روش اجرای طرح نظام رتبه بندی معلمان توسط دولت را قبول نداریم
به گزارش پروژه آسان ایسنا/كرمان رئیس كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار داشت: طرح رتبه بندی معلمان برمبنای سند تحول بنیادین نظام آموزشی یكی از موضوعات مهمی بود كه در امتداد ارتقای شایستگی حرفه ای معلمان باید به مرحله اجرا درآید، كه در این راستا با اعتبار 2 هزار و 500 میلیارد تومانی مصوب در بودجه سال 98، مصمم به عملیاتی كردن آن بودیم اما متاسفانه دولت این بودجه را بعنوان اضافه كاری پرداخت می كند و ما این نحوه اجرا را بعنوان نظام رتبه بندی نمی پذیریم و این نظام باید همانند نظام رتبه بندی دانشگاه ها اجرایی شود.
دكتر "محمدمهدی زاهدی" قبل از ظهر امروز ۲۶ دی ماه در جلسه شورای آموزش و پرورش بر ضرورت كمك به آموزش و پرورش تصریح كرد و اضافه كرد: در چهار سال پیش مصوب كردیم كه یك درصد از درآمدهای بانك ها، شركت های دولتی و بخش دولتی به حساب آموزش و پرورش واریز شود به صورتی كه پارسال حدود ۳ هزار میلیارد تومان و امسال ۵ هزار میلیارد تومان از این بخش به حساب آموزش و پرورش واریز شده است.
نماینده مردم كرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان نمود: در مجلس نهم مصوب كردیم كه عوارضی از قبوض گاز برای هزینه های سرمایش و گرمایش مدارس دریافت شود و اگر مدارسی تحت پوشش سرمایش و گرمایش نیستند اعلام كنند تا سال آینده همه مدارس تحت پوشش قرار گیرند.
رییس كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار نمود: در كمیسیون تلفیق بودجه، در بخش نوسازی مدارس بحث تجهیز مدارس به وسایل سرمایشی و گرمایشی را به طوری جدی دنبال كردیم كه در این راستا بودجه یك هزار و میلیارد تومانی اختصاص یافته را حدودا ۲ برابر كرده كه به زودی به صحن علنی مجلس آورده و به رای گذاشته خواهد شد.
زاهدی عنوان كرد: برخی ها معتقدند كه دولت روی دریایی از پول خوابیده و برخی ها می گویند كه كار دولت اوراق فروشی شده است و به دنبال آن است كه طرح های عمرانی را به سال ۱۴۰۱ منتقل كند اما همه بدانند كه باید در حد توانشان به دولت و آموزش و پرورش كمك كنند.
وی در ادامه با اشاره به اینكه نظام رتبه بندی معلمان به سنوات ارتباطی ندارد و اقدام دولت در جهت اجرای طرح نظام رتبه بندی معلمان را قبول نداریم، اظهار نمود: طرح رتبه بندی معلمان برمبنای سند تحول بنیادین نظام آموزشی یكی از موضوعات مهمی بود كه در جهت ارتقای شایستگی حرفه ای معلمان باید به مرحله اجرا درآید، كه در این راستا با اعتبار ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی مصوب در بودجه سال ۹۸، مصمم به عملیاتی كردن آن بودیم اما متاسفانه دولت این بودجه را بعنوان اضافه كاری پرداخت می كند و ما این نحوه اجرا را بعنوان نظام رتبه بندی نمی پذیریم و این نظام باید همانند نظام رتبه بندی دانشگاه ها اجرایی شود.
رییس كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار نمود: نظام رتبه بندی یعنی صلاحیت حرفه ای معلمین و فرهنگیان و پیگیر این هستیم كه دولت نظام رتبه بندی را طی لایحه ای به مجلس ارائه دهد.
منبع: پروژه آسان
این مطلب پروژه آسان را پسندیدید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب