مجتمع 24 كلاسه زنده یاد حسین علیمرادی در روستای عوركی دشتیاری راه اندازی شد

مجتمع 24 كلاسه زنده یاد حسین علیمرادی در روستای عوركی دشتیاری راه اندازی شد

پروژه آسان: ایسنا/سیستان و بلوچستان با حضور حاجی میرزائی وزیر آموزش و پرورش، موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان، فرمانداران شهرستان های كنارك و چابهار و شماری از مقامات استانی و مردم بومی منطقه مجتمع ۲۴ كلاسه زنده یاد حسین علیمرادی خیر مدرسه ساز و بنیانگذار موسسه دست یاری به دشتیاری در روستای عوركی دشتیاری افتتاح و به بهره برداری رسید.


برای اجرای این پروژه اعتباری بالغ بر ۱۰۵ میلیارد ریال هزینه شده و این پروژه از محل اعتبارات اهدائی مقام معظم رهبری، شامل دوره های تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و دوم در زمینی به زیربنای ۱۰ هزار و ۷۹۵ مترمربع ( ۴ باب ساختمان آموزشی ۶ كلاسه با زیربنای هزار و ۹۰۴ مترمربع، ۲ باب سالن ورزشی با زیربنای هزار و ۱۰۰ مترمربع، یك باب نمازخانه با زیربنای ۱۳۷ مترمربع، یك باب سرایداری با زیربنای ۱۳۰ مترمربع، محوطه سازی ۷ هزار و ۴۲۴ مترمربع، دیواركشی ۴۸۶ مترمربع) ساخته شده است.

همچنین با حضور وزیر آموزش و پرورش، استاندار سیستان و بلوچستان و رئیس اتاق بازرگانی ایران كلنگ راه اندازی مدرسه ۹ كلاسه روستای بلنگی دشتیاری به زمین زده شد.

این پروژه در زمینی به مساحت ۲هزار متر مربع و زیربنای ۸۵۰ متر مربع و پیشبینی اعتبار سه میلیارد تومانی با مشاركت اتاق بازرگانی ایران ایجاد می شود.
با حضور وزیر آموزش و پرورش هم كلنگ ساخت مدرسه نه كلاسه شهید فضل الله نوری در روستای رادودج دشتیاری به زمین زد.

این پروژه با مشاركت خیرین و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس برای یكصد و چهل و شش دانش آموز دختر و پسر این روستادر مقطع ابتدایی ایجاد می شود.

وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: با هدف برطرف شدن مشكلات سیل زده جنوب استان، تعداد ۳۵ كامیون تجهیزات با اعتباری بالغ بر۴ میلیارد تومان و تعداد ۵۰ كانكس در میان مناطق و شهرستان های جنوب سیستان و بلوچستان توزیع شده است.

محسن حاجی میرزایی در بدو ورود به فرودگاه كنارك در گفتگو با خبرنگاران تصریح كرد: حوادث و بلایای طبیعی، تلخ و ناگوار زندگی انسان ها را تحت الشعاع قرار می دهد و باعث ایجاد مشكلات عدیده ای برای مردم می شود، لیكن می طلبد تا با اصلاح زیرساخت ها، صدمه های ناشی از اینگونه حوادث را كاهش دهیم.

وی اضافه كرد: این حوادث گاهی مجالی برای تشخیص الویت هاو نیازهای مهم و حیاتی در خیلی از مناطق می شود و می تواند هشداری برای توجه و دقت بیشتر در رعایت مساوات و عدالت توزیع امكانات باشد.

وزیر آموزش و پرورش بیان داشت: در سیل اخیر سیستان و بلوچستان خیلی از فضاها و اماكن آموزشی گرفتار صدمه شده اند، بگونه ای كه ۵۶ مدرسه تخریب و 286 مدرسه احتیاج به تعمیرات دارند.

حاجی میرزایی تصریح كرد: خوشبختانه با همت، تدبیر و ورود موثر خیرین نیك اندیش تعداد۲۰ مدرسه توسط این عزیزان راه اندازی خواهد شد و در برنامه ای دیگر ۶ استان را به عنوان استان های معین به منظور همیاری با سیستان و بلوچستان مأموریت داده ایم.

وی تصریح كرد: باهدف رفع كامل مشكلات برنامه هایی میان مدت و بلندمدت هم پیشبینی و اجرا می گردد.




منبع:

1398/11/01
17:35:20
5.0 / 5
4189
تگهای خبر: آموزش , آموزش و پرورش , تحصیل , دانش آموز
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۲
پروژه آسان
ezproject.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پروژه آسان محفوظ است

پروژه آسان

انجام پروژه