حاشیه های حضور وزیر آموزش و پرورش در جشنواره تئاتر فجر

حاشیه های حضور وزیر آموزش و پرورش در جشنواره تئاتر فجر

به گزارش پروژه آسان وزیر آموزش و پرورش همزمان با حضور در سی و هشتمین جشنواره تئاتر فجر، اعلام نمود كه این وزارت خانه به تئاتر و فعالیتهای نمایشی اهمیت بسیاری می دهد.


به گزارش پروژه آسان به نقل از ایسنا، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش شامگاه جمعه ۱۸ بهمن، همزمان با نهمین روز سی وهشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، برای تماشای نمایش «بیگانه در خانه» به كارگردانی محمد مساوات در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر حضور پیدا كرد.
او درباره كم توجهی وزارت آموزش و پرورش به تئاتر، در حالیكه این وزارت خانه نقش بسزایی در تربیت نسل جدید و فرهنگ سازی برای آنان دارد، اظهار داشت: اتفاقا آموزش و پرورش خیلی به مبحث تئاتر اهمیت می دهد و هم اكنون همزمان در همه مدارس متوسطه ما جشنواره تئاتر و سرود برقرار است و اصولا معلمان ما، كسانی كه با این تكنیك و فن آشنا باشند، بطور قطع كاركرد بهتری دارند.
حاجی میرزایی درباره مقطعی بودن تئاتر در وزارت آموزش و پرورش و در پاسخ به این پرسش كه چرا این فعالیت ها شكل روتین و مستمر ندارد؟ توضیح داد: هفته تئاتر دانش آموزی تجلی كاری است كه در طول سال تحصیلی انجام می شود چونكه برای انجام یك كار تئاتر، چند ماه زمان برای تمرین نیاز هست.
وزیر آموزش و پرورش افزود: امروز تلفیق قابلیت های مختلف معلمان برای انتقال مفاهیم فوق العاده اهمیت دارد و یكی از این روش ها استفاده از فنون و ظرفیت های بالای تئاتر است.
حاجی میرزایی درباره همكاری بیشتر میان وزارت خانه های آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی برای انجام فعالیتهای نمایشی تاكید كرد: ما از هر حركتی كه به توسعه همكاری ها منجر شود، استقبال می نماییم.
وی درباره این كه چرا وزارت آموزش و پرورش با وزارت ارشاد همكاری نمی كند تا دانش آموزان فرصت تماشای تئاتر را به صورت مستمر داشته باشند؟ اظهار داشت: بطور قطع یكی از ظرفیت هایی كه در دانش آموزان توسعه می یابد، از راه تماشای تئاتر است. چونكه تئاتر بر كسانی كه در این حوزه فعالیت می نمایند و همینطور كسانی كه به تماشای آن می نشینند، تأثیرگذار است. دانش آموزان هم با نقش آفرینی در تئاتر و هم با تماشای تئاتر می توانند ظرفیت های خویش را بالا برند.
حضور محسن حاجی میرزایی در جشنواره تئاتر فجر، حاشیه هایی هم به همراه داشت.
به گزارش پروژه آسان به نقل از ایسنا، ابتدا اعلام گردید وزیر آموزش و پرورش ساعت ۱۸: ۳۰ روز جمعه ۱۸ بهمن در مجموعه تئاتر شهر حاضر می شود و راس ساعت ۱۹ با حضور در تالار اصلی این مجموعه، به تماشای آخرین اجرای نمایش" بیگانه در خانه" كار محمد مساوات می نشیند.
قرار بود در فاصله سی دقیقه ای كه میان حضور وزیر و اجرای نمایش بود، خبرنگاران تئاتر پرسش های خویش را از وزیر بپرسند.
با این وجود وزیر آموزش و پرورش ده دقیقه پس از ساعت ۱۹ به تئاتر شهر رسید و نمایش هم با چند دقیقه تاخیر شروع شد.
از آنجاكه اجرای جمعه شب، آخرین نوبت اجرای نمایش مساوات بود، تماشاگران بسیاری برای دیدن این نمایش به تئاتر شهر آمده بودند كه در بین آنان هنرمندانی مانند حامد بهداد، فریبا كامران، محمدصادق ملك، رضا حداد و... هم دیده می شدند.
نكته دیگر این بود كه جمعیت بسیاری هم بیرون تئاتر شهر و پشت در مانده بودند و با هل و فشار، قصد ورود به این مجموعه را داشتند. بنابراین كاركنان تئاتر شهر ناچار شدند درهای ورودی این مجموعه را ببندند ولی حضور دیرهنگام وزیر سبب شد ناچار شوند در را باز كنند و عده ای دیگر هم همراه با او وارد مجموعه شدند.
نمایش " بیگانه در خانه" نوشته و كار سیدمحمد مساوات در وضعیتی آخرین اجرای خویش را در تالار اصلی تئاتر شهر با گنجایش ۵۷۹ صندلی به صحنه برد كه، نه تنها در طبقه همكف تالار اصلی تعداد زیادی روی زمین نشستند كه در بالكن هم تماشاگران زیادی بدون صندلی مانده بودند و روی زمین به تماشای این نمایش نشستند.
این اثر نمایشی به مدت ۷ شب در سی وهشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر روی صحنه رفت و در هر اجراء با استقبال تماشاگران روبه رو شد.



1398/11/19
20:30:31
5.0 / 5
4079
تگهای خبر: آموزش , آموزش و پرورش , تحصیل , دانش آموز
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۲
پروژه آسان
ezproject.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پروژه آسان محفوظ است

پروژه آسان

انجام پروژه