كرونا مدارس چه كشورهایی را تعطیل كرد؟

كرونا مدارس چه كشورهایی را تعطیل كرد؟

به گزارش پروژه آسان رئیس مركز امور بین الملل و مدارس خارج از كشور بااشاره به تاثیرات كووید19بر وضعیت آموزش در جهان اظهار داشت: بر طبق آمار یونسكو تا تاریخ 11آوریل برابر با 23 فروردین ماه، یك میلیارد و 576 میلیون و بیست و یك هزار و 818 یادگیرنده در 188 كشور كه مدارس و دانشگاه ها را تعطیل كرده اند، تحت تأثیر بحران كووید 19 قرارگرفته اند.


به گزارش پروژه آسان به نقل از ایسنا، غلامرضا كریمی با تبریك اعیاد شعبانیه و قدردانی از اقدامات وزارت آموزش و پرورش برای اجرای شبكه شاد اظهار داشت: خوشبختانه با اقدامات موثری كه وزارت آموزش و پرورش در طول دو ماه اخیر انجام داد، بازتاب جهانی كارهای كشورمان در زمینه آموزش مجازی بسیار گسترده و قابل توجه بوده است و در سطح سازمان های بین المللی، جزو 10 كشور برتر جهان بشمار می رود كه توانسته به صورت متمركز و پیوسته، آموزش های مجازی خودرا عرضه نماید. همین اقدامات خصوصاً فعالیت ها در زمینه آموزش تلویزیونی در سطح بین المللی مورد توجه جهانی قرار گرفته است.
وی با اعلان اینكه در این برهه از زمان بیش از هر زمان دیگری مسائل روحی و روانی دانش آموزان و خانواده ها و انجام مشاوره های برخط نیز به شدت پیگیری شده و در اولویت آموزش های مجازی قرار دارد، اشاره كرد: وزارت آموزش و پرورش بر حفظ ارتباط دانش آموزان و معلمان و آموزش والدین و كودكان جهت استفاده امن از محیط شبكه مجازی و اینترنت برای جلوگیری از سوءاستفاده های احتمالی تاكید دارد.

استفاده از پلت فرم های غیرمتمركز اما تحت مدیریت وزارت آموزش و پرورش
كریمی با تاكید به تجربه های جهانی، دادن اختیارات بیشتر به مدارس و استفاده از پلت فرم های غیرمتمركز اما تحت مدیریت وزارت آموزش و پرورش، اظهار نمود: مناسب می باشد در كنار استفاده از شبكه اجتماعی دانش آموزی (شاد)، از ظرفیت معلمین كه قبل از این فعال بوده اند، نیز استفاده گردد.
رئیس مركز امور بین الملل و مدارس خارج از كشور به تاثیرات شیوع ویروس كرونا بر وضعیت آموزش در جهان اشاره و اشاره كرد: بر طبق آمار یونسكو تا تاریخ 11آوریل برابر با 23 فروردین ماه، یك میلیارد و 576 میلیون و 21 هزار و 818 یادگیرنده در 188 كشور كه مدارس و دانشگاه ها را تعطیل كرده اند، تحت تأثیر بحران كووید 19 قرارگرفته اند. این رقم 91.3 درصد از كل یادگیرندگان ثبت نام شده در مدارس و دانشگاه های جهان را تشكیل می دهد.


كشورهایی كه مدارس را تا آخر سال تعطیل كرده اند

وی نوع واكنش ها به این بحران را در دنیا به چهار گروه تقسیم كرد و اضافه كرد: خیلی از كشورها باتوجه به ادامه دار بودن این بحران، تعطیلات مدارس را تا آخر سال اعلام نموده و برنامه ریزی بلندمدت را آغاز نموده اند، آنها اجازه لغو حضوری امتحانات را داده اند و ارزیابی های پایانی را به معلمان واگذار كرده اند.
رئیس مركز امور بین الملل و مدارس خارج از كشور به كشورهایی كه مدارس را تا آخر سال تعطیل كرده اند اشاره و بیان كرد: 19 ایالت و 3 بخش ایالات متحده تابحال دستور یا سفارش بسته شدن مدارس را تا آخر سال تحصیلی دریافت كرده اند.
كریمی در ادامه اشاره كرد: پرتغال، امارات، كویت، انگلیس، پاكستان نیز جزو كشورهایی هستند كه مدارس را تا آخر سال تعطیل كرده اند.
رئیس مركز امور بین الملل و مدارس خارج از كشور از احتمال تعطیلی مدارس در خیلی از كشورهای دیگر هم خبرداد و اظهار داشت: تعطیلی مدارس در اسپانیا، تركیه، ازبكستان، اكراین، هندو... بسیار محتمل است و برگزاری كلاس در پاییز آینده هم در این كشورها مورد تردید است.
وی به مدارس ایتالیا اشاره نمود و اضافه كرد: كشور ایتالیا اعلام نموده است امكان برگزاری كلاس حضوری تا آخر سال تحصیلی وجود ندارد و بعد از سپتامبر نیز با بررسی شرایط ممكنست بازگشایی مدارس به تدریج و مرحله ای صورت گیرد. احتمال ادامه آموزش الكترونیكی نیز دور از انتظار نیست.
رئیس مركز امور بین الملل و مدارس خارج از كشور در ادامه اظهار داشت: این كشورها معتقدند باید بر تقویت سیستم آموزش الكترونیكی تمركز نماییم و تسهیلات و آموزش های لازم برای مدیران، معلمان، دانش آموزان و والدین را فراهم نماییم، بودجه بندی را بازنگری نماییم و كلا همه چیز را بر طبق شرایط جدید تغییر دهیم تا بتوانیم از بحران با لطمه كمتری خارج شویم.

كشورهایی كه مدارس را تعطیل و آموزش مجازی را مدیریت می كنند
بر طبق گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، كریمی به كشورهایی كه مدارس را تعطیل كرده اند و آموزش مجازی را مدیریت می كنند اشاره و بیان كرد: در كشورهای ایران، قطر، فرانسه، آلمان، عراق و... با وجود تعطیلی مدارس، معلمان آموزش های ازراه دور را مدیریت می كنند. این كشورها مشخص نكرده اند كه آموزش ها مروری باشد یا جدید و در مورد ارزیابی ها، تصمیم گیری دقیقی نشده و حتی میزان شمول آموزش ها هنوز برآورد نشده است.

كشورهایی كه مدارس را به تدریج و به صورت پایه تحصیلی و منطقه بازگشایی كرده اند
وی با اشاره به كشورهایی كه مدارس را به تدریج و به صورت پایه تحصیلی و منطقه بازگشایی كرده اند، اظهاركرد در چین بجز پكن و هوبئی (استانی كه شهر وهان در آن واقع شده) كه تاریخ بازگشایی آن مشخص نشده، در بقیه استانها مدارس باز است یا به زودی باز خواهند شد.
رئیس مركز امور بین الملل و مدارس خارج از كشور به وضعیت آموزشی كشورهای تایوان و ژاپن اشاره نمود و اضافه كرد: كشور تایوان بعد از دو هفته تعطیلی در 6 اسفند مدارس را باز كرده است وكشور ژاپن در بعضی استان های وضعیت سفید، سال تحصیلی جدید از هفته گذشته آغاز نموده است.

كشورهایی كه مدارسشان تعطیل نبود
كریمی با تاكید بر این كه برخی كشورها مدارس را تعطیل نكرده اند، بیان كرد: مدارس در كشور سنگاپور تعطیل نشده اند ولی از دو هفته قبل مدل تركیبی را انتخاب نموده اند.
رئیس مركز امور بین الملل و مدارس خارج از كشور در آخر اضافه كرد: كشورهای تاجیكستان، تركمنستان، كومور، هندوراس و برخی مدارس روسیه به فعالیت خود ادامه می دهند.




منبع:

1399/01/24
22:48:57
5.0 / 5
3057
تگهای خبر: آموزش , آموزش و پرورش , اجتماعی , الكترونیك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۲
پروژه آسان
ezproject.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پروژه آسان محفوظ است

پروژه آسان

انجام پروژه