بازگشت دانش آموزان كره ای به مدارس با رعایت دستورالعمل های بهداشتی

بازگشت دانش آموزان كره ای به مدارس با رعایت دستورالعمل های بهداشتی

پروژه آسان: دبیرستان های كره جنوبی از امروز (چهارشنبه) برای اولین بار امسال میلادی (2020) بازگشایی شد و دانش آموزان نیز تحت دستورالعمل های دقیق جلوگیری از شیوع ویروس كرونا و با بهره گیری از ماسك به كلاس های درس بازگشتند.


به گزارش پروژه آسان به نقل از ایسنا، آغاز ترم بهار در مدارسِ کره جنوبی از ماه مارس چندین بار به تعویق افتاد، چونکه کره جنوبی نخستین کشوری بود که بعد از چین با شیوع گسترده کرونا مواجه گردید و بدین جهت با تعطیلی مدارس به برگزاری کلاس های آنلاین رو آورد.
اما الان با کاهش شمار مبتلایان جدید روزانه از زمان اوج شیوع در ماه فوریه، مدارس بعد از سه ماه، بازگشایی شده و امروز (چهارشنبه) معلم های مجهز به تب سنج و مواد ضدعفونی کننده از دانش آموزان مجهز به ماسک استقبال کردند.
مقامات آموزش و پرورش کره جنوبی شرایط فعلی را مرحله ای مهم دانسته اند که علاوه بر آموزش باید به پیش گیری از بیماری کووید-۱۹ ناشی از کروناویروس جدید نیز توجه ویژه ای داشت.
علاوه بر استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی توسط معلمان و دانش آموزان، موتورسیکلت هایی حاوی مواد ضدعفونی کننده مبادرت به ضدعفونی کردن محیط مدرسه می کنند.
طبق دستورالعمل های جدید بهداشتی برای مدارس کره جنوبی، دانش آموزان و معلمان به جز هنگام وعده های غذایی باید از ماسک بهره برده و میزهای خودرا نیز ضدعفونی کنند. پنجره ها نیز برای بهبود جریان هوا باز بوده و میزها با فاصله یک متری از هم قرار گرفته اند.
هم اکنون تنها دبیرستان های کره جنوبی بازگشایی شده اند اما تمام مدارس بین پنج مه و یک ژوئن برای همه ۵.۵ میلیون دانش آموز مقطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان این کشور بازگشایی می شوند.
وزارت آموزش و پرورش این کشور با بهره گیری از یک سیستم خودآزمایی آنلاین تب پیگیری می کند که آیا معلمان یا دانش آموزان تب دارند یا خیر و هر کسی با دمای بیش از ۳۷.۵ درجه سانتی گراد تب داشته باشد، باید در خانه بماند.
همین طور اگر تست کرونای یک دانش آموز در یک مدرسه ای مثبت اعلام گردد، تمام مدرسه تا زمانی که بازگشت دانش آموزان امن تلقی نشود به کلاس های آنلاین روی می آورد.
بنا بر گزارش رویترز، کره جنوبی از نیمه شب روز گذشته (سه شنبه) ۳۲ مورد جدید مبتلاشدن به کووید-۱۹ را اعلام نموده که آمار کلی این کشور را تابحال به ۱۱ هزار و ۱۱۰ مورد مبتلا و ۲۶۳ قربانی ناشی از آن رسانده است.
هم چنین تابحال ۱۰ هزار و ۶۶ نفر از مبتلایان به این بیماری در کره جنوبی بهبود یافته اند.




منبع:

1399/03/02
22:21:53
5.0 / 5
2643
تگهای خبر: آموزش , آموزش و پرورش , آنلاین , اجتماعی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
پروژه آسان
ezproject.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پروژه آسان محفوظ است

پروژه آسان

انجام پروژه