به شیطنتهای كودكان در زمان آموزش مجازی زیادی حساس نشوید

به شیطنتهای كودكان در زمان آموزش مجازی زیادی حساس نشوید

به گزارش پروژه آسان یك روانشناس اعتقاد دارد كه والدین در دوران انتشار كرونا باید به آموزش مجازی دانش آموزان بعنوان یك دوره گذار نگاه كنند، به آنها زمان دهند تا به تدریج با آموزش مجازی كنار بیایند و نیازی نیست نسبت به شیطنت آنها حساس شوند.


به گزارش پروژه آسان به نقل از ایسنا، دکتر مهرنوش دارینی در وبینار زنان و کرونا درباره نگرانی والدین نسبت به بازیگوشی دانش آموزان در آموزش مجازی اظهار داشت: والدین باید به جای تهدید و تشویق بی جهت فرزند، مبادرت به نظارت و برنامه ریزی متناسب با خانواده خود کنند، حتی می توانند به آنها اجازه شیطنت را بدهند تا به مرور زمان دانش آموز به این نوع آموزش عادت کند.
وی با اشاره به اینکه والدین باید از مکانیسم مشوق های درونی به جای مکانیسم تهدید استفاده کنند، افزود: والین حتی می توانند در کنار دانش آموز بنشینند و به او اجازه تقلب دهند اما موازی با آن به او بگویند که یادگیری مهم می باشد و کسب نمره کامل از راه تقلب ارزشی ندارد.
دارینی اضافه کرد: نمی خواهم تقلب کردن را ترویج کنم اما نیاز است والدین با کودک خود همدلی کنند و باید این نکته را در نظر داشته باشند که فرزند سالم خوشحال با نمره پایین بهتر است تا اینکه فرزند بیمار از لحاط روانی داشته باشیم.
این مدرس دانشگاه اعتقاد دارد که اگر با تهدید فرزندان را پای درس بنشانیم بطور قطع آموزش کیفیت مورد نیاز را به همراه نخواهد داشت. همینطور والدین نباید از فرزندانشان انتظار موفقیت در تمامی دروس و زمینه ها را داشته باشند، در نتیجه بهترین راهکار حفظ آرامش والدین و همراهی پدران با آموزش فرزندان و صحبت با فرزندان هم در این راه موثر است.
به نقل از دارینی زنان در خانه نقش های متفاوتی را می گیرند؛ زمانی که دارای فرزند می شوند نقش مادر، اگر شاغل شوند نقش کارمند و به همین صورت مسئولیتشان هم با افزایش نقش هایشان گسترده می شود. همینطور افزایش مسئولیت به معنای افزایش فشار است و اگر زنان نتوانند این فشار و بار روانی را کنترل کنند گرفتار اختلالاتی نظیر اضطراب، افسردگی و... خواهند شد.
این مدرس دانشگاه افزود: نخستین نکته در این راه برای زنان شناخت تنش هایی است که درگیر آن هستند، سپس باید به مدیریت این تنش ها بپردازند چونکه خود کنترلی و مدیریت بر روی خود امری بسیار مهم برای جلوگییری از اختلالات افسردگی، اضطراب و خشم در خانه هستند.
به قول وی، عده ای به دلیل نداشتن خود کنترلی در دوران انتشار کرونا گرفتار تشدید وسواس شدند، عده دیگیری از شرایط موجود خسته و بی تفاوت شدند و برخی برای دوری از این تنش ها و رسیدن به سلامت روان نسبت به رعایت پروتکل ها بی تفاوت شدند که تمامی این مسایل به عدم مدیریت صحیح شرایط باز می گردد.

دارینی در ادامه به ارائه راهکارهایی برای حفظ سلامت روان زنان در این شرایط اشاره نمود و اظهار داشت: زنان ابتدا باید بدانند بعنوان یک انسان چه عاملی منجر به ایجاد این سطح از اضطراب در آنها شده است، سپس برای تمامی آن عوامل درجه اهمیت قایل شوند.
وی با تاکید بر فشارهای اقتصادی جامعه بر مردم و کاهش سلامت روان در این شرایط اظهار نمود: باید به خاطر داشته باشیم که هیچگاه نباید در موضوعاتی که تحت کنترل ما نیستند تسلیم حس قربانی بودن، شویم. یکی از افتخارات غلط ما این است که من خودم را غرق خانواده ام کرده ام در حالیکه مهم ترین مسئله برای زنان توجه به خود و پرداختن به خود است.
به قول این روانشناس، زنان باید بخشی از زمان روزانه خویش را به تفریح و موضوعات مورد علاقه خود بپردازند تا بتوانند از شرایط تنش زای حالا جامعه بیرون بروند چونکه مدیریت خانه به ظاهر کاری ساده است و نادیده گرفتن زحمات زنان سبب ایجاد سردی در محیط خانه و دلزدگی زنان می شود، درنتیجه زنان باید خویش را نادیده نگیرند؛ توجه به خود بخشی از زندگی سالم افراد به حساب می آید.
این مدرس دانشگاه اضافه کرد: زنان باید انتظارات خویش را با شریک زندگیشان در بین بگذارند و فراموش نکنند که نوع ادبیات ما سبب می شود احساس همدلی را از اطرافیان دریافت نماییم و یا نکنیم، بر این اساس زمانی که خانم بعد از انجام کارهای خانه به همسرش غر می زد و با ادبیات نا مناسب سخن می گوید نباید انتظار همدلی از او را داشته باشد.




منبع:

1399/08/01
13:09:19
5.0 / 5
1733
تگهای خبر: آموزش , اضطراب , بیمار , دانش آموز
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
پروژه آسان
ezproject.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پروژه آسان محفوظ است

پروژه آسان

انجام پروژه