به روزهای پایانی سنجش سلامت نوآموزان استثنایی نزدیك می شویم

به روزهای پایانی سنجش سلامت نوآموزان استثنایی نزدیك می شویم

معاون وزیر آموزش و پرورش با اعلان اینكه سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان در روز های پایانی قرار دارد اظهار نمود:  99 درصد نوآموزان بدو ورود به دبستان در سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوبت گیری شده اند و 97.3 درصد نیز تا حالا مورد سنجش و ارزیابی قرار گرفته اند.


به گزارش پروژه آسان به نقل از ایسنا، با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی و حضور ویدئو کنفرانسی روسای ادرات استثنایی نشست شورای راهبری سازمان آموزش و پرورش استثنایی انجام شد.
سید جواد حسینی در این جلسه ضمن تبریک هفته وحدت اظهار نمود: یکی از نشانه های حکمرانی خوب هم افزایی است و یکی از نشانه های ناتوانی در حکمرانی وجود تضاد در سطح جامعه و سازمان است و میلاد حضرت رسول(س) فرصتی است که باردیگر بر وحدت و هم افزایی در جامعه تاکید نماییم.
وی ادامه داد: وحدت باید در سطوح ملی بین سازمان ها و ارکان نظام برقرار باشد و وحدت و هم افزایی درون و برون سازمانی رمز موفقیت سازمان ها است.
حسینی اشاره کرد: باید تمرین نماییم در هفته وحدت، همگرایی و هم افزایی را افزایش دهیم و این همگرایی در درون سازمان از واجبات است.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در ادامه این جلسه که به بررسی برنامه های گروه دانش آموزان کم توان ذهنی و چند معلولیتی اختصاص داشت اظهار داشت: ۴ هزار و ۵۸۹ دانش آموز ابتدایی چند معلولیتی، ۳۵ هزار و ۵۷۷ دانش آموز ابتدایی کم توان ذهنی و بیش از ۹ هزار نوآموز پیش دبستانی کم توان و جند معلولیتی در ۱۲۰۰ مدرسه و ۵۵۰۰ کلاس درس تحت پوشش تعلیم و تربیت قرار دارند.
معاون وزیر با اعلان اینکه جذب نوآموزان کم توان ذهنی ۴ تا ۶ سال در ۱۰ سال اخیر، ۳۴۶ درصد رشد داشته است. اظهار نمود: برمبنای آمار، جذب نوآموزان کم توان ذهنی دوره آمادگی نیز در ۱۰ سال اخیر، ۱۵۶ درصد رشد داشته است.
معاون وزیر با اعلان اینکه ۵۳ عنوان کتاب در چارچوب ۶۱۵ سرفصل آموزشی برای دانش آموزان پیش دبستانی و ابتدایی کم توان ذهنی و چند معلولیتی توسط سازمان آموزش و پرورش استثنایی تالیف شده است اظهار نمود: علاوه بر تالیف این کتب امسال ۵۷ عنوان کتاب آموزشی نیز برای برای دانش آموزان چند معلولیتی مناسب سازی شده است.
وی ادامه داد: همین طور برای والدین کودکان کم توان ذهنی و چندمعلولیتی، در گستره سنی ۰ تا ۲ و ۲ تا ۴ سال نیز تا حالا چند عنوان محتوای آموزشی مناسب تالیف شده است.
وی اشاره کرد: تالیف ۲۲ عنوان کتاب راهنمای معلم جهت استفاده معلمان دانش آموزان چند معلولیتی و کم توان ذهنی و طراحی و تولید ۲۱ کیت آموزشی و ۲ درس افزار آموزشی از دیگر کارهای انجام شده در این حوزه می باشد.
معاون وزیر با اعلان اینکه یکی از سیاست های آموزش و پرورش استثنایی ارتقای کمی و کیفی مدارس دانش آموزان کم توان ذهنی است اظهار نمود: آموزش نیروی انسانی ماهر از دیگر برنامه ها است و تا حالا دوره های ضمن خدمت تخصصی زیادی برای آموزش معلمان دانش آموزان کم توان ذهنی برگزار شده است و همین طور آموزش مهارت های چندگانه برای این معلمان در دستور کار است.
وی افزود ۱۰ چرخش تحول آفرین برمبنای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در حوزه تعلیم و تربیت دانش آموزان کم توان ذهنی و چند معلولیتی در حال انجام می باشد که باید تمام اهتمام بر عمل کردن به این تغییر جهت ها باشد.
معاون وزیر در ادامه نشست با تاکید بر اینکه داشتن پیوست تعلیم و تربیت برای تمامی طرح ها رمز پیشرفت هر جامعه ای است اظهار داشت: نشست با دستگاه های مختلف و نهاد ها همچون حرکات خوبی است که می تواند منجر به برای پیوند آموزش و پرورش با دیگر نهادها و جامعه شود.
حسینی با تاکید بر اینکه برای اجرائی کردن لایه عملیاتی سند تحول بنیادین امسال ۲۵ بسته تحولی در وزارت آموزش و پرورش تدوین شده است و در حال اجراست اظهار نمود: سه بسته تحولی از این تعداد متعلق به آموزش و پرورش استثنایی است و نگاه به این بسته های تحولی باید نگاهی ویژه باید باشد و اجرای این بسته های تحولی مدام باید توسط استانها رصد شود.
ایشان سپس با تاکید بر پیاده سازی اطلس یادگیری در تمام ابعاد اظهار نمود: همه دانش آموزان استثنایی باید تحت پوشش اطلس یادگیری قرار داشته باشند و نظارت بر انجام اطلس یادگیری و سنجش میزان اثر بخشی آن همچون ماموریت های ادارات استثنایی استانها است.
معاون وزیر با اعلان اینکه سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان در روز های پایانی قرار دارد اظهار نمود: ۹۹ درصد نوآموزان بدو ورود به دبستان در سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوبت گیری شده اند و ۹۷.۳ درصد نیز تا حالا مورد سنجش و ارزیابی قرار گرفته اند.
به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش؛ او در آخر اضافه کرد: به زودی شیوه نامه سنجش پیش دبستانی ها نیز از طرف آموزش و پرورش استثنایی ابلاغ خواهد گردید.




منبع:

1399/08/13
13:02:06
5.0 / 5
1156
تگهای خبر: آموزش , آموزش و پرورش , تحصیل , دانش آموز
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
پروژه آسان
ezproject.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پروژه آسان محفوظ است

پروژه آسان

انجام پروژه