ثبت نام بیش از 8000 نوآموز تهرانی در پیش دبستانی مجازی

ثبت نام بیش از 8000 نوآموز تهرانی در پیش دبستانی مجازی

به گزارش پروژه آسان معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران با اعلان اینکه هنوز جزئیات اجرائی از مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص واگذاری مهدهای کودک به آموزش و پرورش نهایی و اعلام نشده است اظهار داشت: فعلا مهدها رویه قبلی را دارند تا شیوه نامه اجرائی ابلاغ شود.


به گزارش پروژه آسان به نقل از ایسنا، سعید ربوشه در جمع خبرنگاران درباره مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص واگذاری مهدهای کودک به آموزش و پرورش اظهار داشت: در همین تهران ۶۰۰ هزار دانش آموز ابتدایی داریم که شمار آنها با پیش دبستانی ها به ۷۰۰ هزار نفر می رسد.
وی ادامه داد: در کلان کشور، فقط چارچوب و خط مشی ها را مشخص می نماییم و اصول تربیت را می گوییم اما در جزئیات، مدارس می توانند متفاوت عمل کنند و خلاقیت در روش تدریس و نحوه مدیریت داشته باشند. بحث مهدها و پیش دبستانی ها هم همین گونه است.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران با اعلان اینکه یکپارچگی در خط مشی و سیاست گذاری ها در مهدهای کودک هم لازم و هم یک ضرورت است اظهار داشت: همانند مدارس کلیات، خط مشی ها و اصول تربیتی را اعلام می نماییم اما حتما در مهدها و پیش دبستانی ها جای بروز خلاقیت ها وجود دارد.
ربوشه اضافه کرد: هنوز جزئیات اجرائی از مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی نهایی و اعلام نشده است. فعلا مهدها رویه قبلی را دارند تا شیوه نامه اجرائی ابلاغ شود. مهدها هیچ نگرانی نداشته باشند، در آینده هم با هماهنگی ها مشکلی پیش نمی آید.
وی درباره طرح آموزش مجازی پیش دبستانی ها نیز توضیح داد و اظهار داشت: در تهران ۱۰۰ هزار نوآموز داریم که سال قبل ۳۳ هزار نفرشان در مراکز آموزش پیش دبستانی آموزش و پرورش ثبت نام کرده بودند و حدود ۳۳ هزار نفر در مراکز بهزیستی بودند و مابقی هم بین مساجد، سرای محله ها و دیگر موسسات که موازی با آموزش و پرورش کار می کردند تحت پوشش قرار داشتند.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران ادامه دداد: پس از فراخوان سالانه در خرداد، فراخوان ثبت نام دادیم و اعلام گردید که بچه ها ثبت نام کنند اما هرچه جلوتر رفتیم ثبت نام ها مطلوب نبود و مجموعا ۵۰۰۰ نفر ثبت نام کردند. در مراکز بهزیستی هم همینگونه بود.
ربوشه اضافه کرد: در حقیقت در تهران کمتر از ۱۰ درصد بچه ها ثبت نام کرده بودند. در نهایت وزارتخانه اعلام نمود برای آنکه پیش دبستانی ها را رها نکنیم طرح دیگری را اجرائی نماییم. اعلام کردیم آمادگی داریم بطور رایگان، بچه ها را ثبت نام نماییم و اطلاعاتشان که وارد سناد شد بتوانند وارد شبکه شاد شوند.
وی با اعلان اینکه در این کلاس ها، مربیان محتوای مدنظر را بارگذاری می کنند اظهار داشت: حداقلش این بود که نوآموزان در چنین فضایی قرار بگیرند.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران افزود: شش استان محتوای کل کشور را آماده کردند که تهران یکی از آنهاست و در بخش هنر و خلاقیت ۶۰۰ محتوای خوب آماده کرده است.
به گفته ربوشه، تا کنون ۸۴۴۲ نفر در طرح آموزش مجازی پیش دبستانی ثبت نام کرده اند. البته حدود ۱۰ روز است که کدهای عملیاتی مناطق فعال گردیده است. احساس می نماییم اینکار از اینکه دست روی دست بگذاریم بهتر بود.




منبع:

1399/10/06
23:04:46
5.0 / 5
1268
تگهای خبر: آموزش , آموزش و پرورش , دانش آموز , كلاس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
پروژه آسان
ezproject.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پروژه آسان محفوظ است

پروژه آسان

انجام پروژه