فناوری 415 سایت ارتباطی در لرستان ارتقا یافت

فناوری 415 سایت ارتباطی در لرستان ارتقا یافت

به گزارش پروژه آسان مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان اظهار داشت: فناوری ۴۱۵ سایت ارتباطی این استان با هدف دسترسی همگانی به شبکه ملی اطلاعات و برخورداری مناطق محروم ارتقا داده شد.


به گزارش پروژه آسان به نقل از ایرنا از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان، شهاب حیدری روز سه شنبه در جلسه کارگروه توسعه ارتباطات مناطق محروم اضافه کرد: در بخش دوم مرحله هشت توسعه شبکه ارتباطات سیار، تجهیزات ۴۱۵ سایت ارتباطی استان با هدف سبب افزایش نقاط تحت پوشش، کیفیت مکالمات و سرعت شبکه اینترنت به اپراتورهای نسل سه و چهار ارتقا یافت.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان خاطرنشان کرد: همینطور در بخش دیگر این طرح، ایجاد ۷۷ سایت برای نقاط کور ارتباطی در دستور کار قرار دارد که تابحال ۱۷ سایت به بهره برداری رسیده است.
حیدری عنوان کرد: توسعه زیرساخت های ارتباطی برای تسهیل امور اقتصادی، آموزشی، کاهش شکاف دیجیتال و همینطور تحقق عدالت ارتباطی در مناطق روستایی دارای اهمیت بسیاری است.
وی افزود: با این اقدام در شرایط کنونی کشور، تمامی مردم بخصوص ساکنان مناطق محروم می توانند هرچه سریع تر از آموزش مجازی و همینطور خدمات الکترونیکی استفاده کنند.
وی اضافه کرد: پایدار نگه داشتن زیرساخت های ارتباطی یکی از ضروری ترین بخش ها در مواقع بحران است ازاین رو تکمیل پوشش و افزایش ظرفیت برای دسترسی همگانی به شبکه ملی اطلاعات، نیازمند همکاری تمامی نهادها و سازمان های اجرایی استان است.
حیدری عنوان کرد: با عنایت به ملی بودن بحث ارتباطات، تمامی دستگاههای اجرایی می توانند خدمات خویش را در تمامی نقاط استان به مردم عرضه کنند که این مهم در روستاها منجر به توسعه کارآفرینی و درآمدزایی می شود.
۵۵۰ سایت تلفن همراه در لرستان وجود دارد.
بیش از یک میلیون و ۴۱۰ هزار خط تلفن همراه اعتباری و دائمی در لرستان ایجاد و ۶۷ هزار پورت پرسرعت (ADSL) دایر شده، ۹۳ درصد روستاها و حدود ۹۹ درصد جاده های اصلی این استان هم دارای پوشش تلفن همراه می باشد.



منبع:

1399/10/18
23:57:28
0.0 / 5
980
تگهای خبر: آموزش , الكترونیك , اینترنت , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
پروژه آسان
ezproject.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پروژه آسان محفوظ است

پروژه آسان

انجام پروژه