تلاش داریم فرهنگیان را در اولویت واكسیناسیون قرار دهیم

تلاش داریم فرهنگیان را در اولویت واكسیناسیون قرار دهیم

به گزارش پروژه آسان وزیر آموزش و پرورش بر تشریفاتی نبودن «مجلس دانش آموزی» تاکید کرد و اضافه کرد: اهداف تعلیم و تربیت نباید به کنکور وصل شود. هدف کلی نظام تعلیم وتربیت؛ پرورش نسلی خوش فکر، خلاق، متفکّر و دارای قدرت حل مسأله و نه موفقیت در کنکور است.


به گزارش پروژه آسان به نقل از ایسنا، امروز محسن حاجی میرزایی در نشست صمیمی با اعضای هیأت رئیسه مجلس دانش آموزی که بصورت ویدئو کنفرانس و در بستر شبکه شاد، برگزار شد، با تبریک ماه رمضان و با اشاره به مطالب ارائه شده از طرف اعضای مجلس دانش آموزی، اظهار نمود: سخنان خوب اعضای هیأت رئیسه مجلس دانش آموزی، نشان از بلوغ فکری جامعه دانش آموزی است و این مساله موجب افتخار آموزش و پرورش است.
وی ادامه داد: یکی از نهاد سازی های خوب در جامعه، شکل گیری مجلس دانش آموزی است از آن جا که دانش آموزان بخش بزرگی از جامعه را می سازند، وجود این نهاد بسیار سنجیده می تواند زمینه رشد دانش آموزان را فراهم آورد.
حاجی میرزایی بر اهمیت بازخورد برنامه های نظام تعلیم و تربیت در بین دانش آموزان و دریافت دیدگاه های آنها تاکید و تصریح کرد؛ «مجلس دانش آموزی» یک نهاد تشریفاتی نیست بلکه نهادی ضروری می باشد، بدین سبب باید تلاش نماییم این مجلس تأثیر گذاری لازم را در تصمیمات، داشته باشد.
وی با اشاره به اهداف تربیتی مورد نظر «سند تحول بنیادین»، عنوان کرد: هدف کلی نظام تعلیم وتربیت؛ پرورش نسلی خوش فکر، خلاق، مستقل، آگاه، توانمند، سنجیده، متفکّر و دارای قدرت حل مسأله است.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به گزارش ارائه شده از کارهای مجلس دانش آموزی، اضافه کرد: خبر فعالیت کمیسیون های مجلس دانش آموزی در این شرایط کرونائی، خبر بسیار خوبی است که نشانه فعال بودن مجلس دانش آموزی است.
وی خطاب به اعضای مجلس دانش آموزی، اظهار نمود: وقتی ما در مقام حل یک مسئله هستیم و نیاز به انعکاس نظرات خود درباب آن مسئله را داریم؛ توقع می رود مجلس دانش آموزی جوانب آن مسئله را بسنجد و با افراد مختلف، گفت و گو کند و در نهایت ایده سنجیده ای را به ما عرضه نماید.
عضو کابینه تدبیر و امید اظهار نمود: بطور قطع تحول واقعی در مجلس دانش آموزی زمانی است که مواجهه اش با مسائل یک مواجهه واقعی باشد، بنابراین؛ مجلس دانش آموزی باید برای حل مسائل، توان صورت بندی مسئله را داشته باشد و به خوبی بتواند ابعاد مختلف مسئله را تشریح و به آموزش و پرورش کمک نماید.
وی افزود: شیوع بیماری کرونا، قواعد کاری ما را گرفتار مشکل کرد و مسیرهایی را که برای دهه های مختلف تجربه کرده بودیم کنار زد و ما سعی کردیم ماموریت های جدیدی انجام دهیم؛ هرچند ساختار تشکیلاتی گذشته، تحقق اهداف را میسر می کرد اما با تغییرات ناشی از کرونا، ما باید پیوند شبکه گسترده نظام تعلیم و ترببت را برقرار می کردیم، بدین سبب شبکه شاد را راه اندازی کردیم تا پیوند بین شبکه تعلیم و تربیت را برقرار کند.
حاجی میرزایی بر فراهم شدن زمینه پیوند نمایندگان مجلس دانش آموزی در شبکه شاد با هدف پالایش ایده ها و انتقال از صف به ستاد، تاکید و اشاره کرد: در وضعیت فعلی همیشه تلاش می نماییم تا هیچ دانش آموزی از آموزش ها محروم نشود. ما با تجربه ای نو درگیر هستیم که تا حالا سابقه نداشته است.
وی اظهار داشت: در وضعیت کرونائی و آموزش های مجازی، برگزاری آزمون های پایانی باید به شکلی باشد که آموخته های دانش آموزان را به خوبی بسنجد، بدین سبب تلاش می نماییم بهترین و دقیق ترین روش ها را در این خصوص به کار بگیریم.
وزیر آموزش و پرورش بر پردازش ایده ها از طرف مجلس دانش آموزی، پیش از ارائه، تاکید و اظهار نمود: مجلس دانش آموزی نباید به انتظار بنشیند تا دوره اش اختتام یابد تا یک خروجی عرضه نماید، بلکه هر نشستی می تواند برای آنها یک خروجی خوب داشته باشد، بدین سبب برای سنجش کارایی مجلس دانش آموزی، باید بررسی کرد؛ ایده های دانش آموزان تا چه میزان بر تصمیمات آموزش و پرورش مؤثر بوده است.
ایشان سپس اضافه کرد: این که برخی از دانش آموزان، دسترسی به آموزش های مجازی ندارند، با مدیر مدرسه و معلم است، آنها باید بسنجند چه تعداد از دانش آموزان بوسیله شبکه شاد، چه تعداد بوسیله تلویزیون و چه تعداد بوسیله بسته های آموزشی، درس های خودرا دنبال می کنند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، عضو کابینه تدبیر و امید، ارتباط معلمان با دانش آموزان را بسیار مهم و اشاره کرد: مدیر و معلمان همان وظایفی که در زمان باز بودن مدارس داشتند در وضعیت کرونائی و آموزش های مجازی نیز دارند بدین سبب مجلس دانش آموزی می تواند این مسئله را پیگیری و با مدرسه همکاری کند.
وی اهداف تعلیم و تربیت را مستقل از کنکور دانست و اظهار نمود: اهداف نظام تعلیم تربیت، پرورش افرادی؛ مستقل، توانمند و دفاع کننده از ارزش ها و باورهاست، نه این که فردی را تربیت کند تا در کنکور موفق شود، بدین سبب نباید اهداف تعلیم و تربیت به کنکور وصل شود.
حاجی میرزایی، مهم ترین چرخشی که در سند تحول باید اتفاق بیفتد را؛ «چرخش از آموزش محوری» به «مهارت محوری» بر شمرد و عنوان کرد: تلاش داریم فرهنگیان را در اولویت واکسیناسیون قرار دهیم برای اینکه اگر بخواهیم دانش آموزان در سال تحصیلی آینده در مدارس حضور یابند، این مساله مهم بوده و باید محقق شود.
وی بازگشایی مدارس برای تحقق اهداف تعلیم و تربیت را لازم دانست و اضافه کرد: مهم ترین عامل مصونیّت در مقابل لطمه های اجتماعی، پس از خانواده، «نهاد تعلیم و تربیت» است؛ برای اینکه افراد در دوره حساسی از زندگی خود در مدرسه حضور دارند بدین سبب نظر به اهمیت موضوع پیش گیری از لطمه های اجتماعی، «طرح غربالگری» را در مدارس اجرائی کردیم.
وزیر آموزش و پرورش بر رسانه ای شدن بیشتر کارهای مجلس دانش آموزی تاکید و اظهار نمود: نیازمند خلاقیت مجلس دانش آموزی هستیم باید تدبیری شود تا ایده های دانش آموزان، بصورت منسجم به دست ما برسد.
وی اظهار داشت: مجلس دانش آموزی باید بدون محدودیت به میادینی که در آنها می تواند به تعلیم و تربیت کمک نماید وارد شود، اما نباید به میدانی وارد شود که نتواند از آن بیرون رود.
این که در یک جامعه چگونه می توان اهداف را محقق کرد و دیدگاه ها را منتقل کرد مستلزم وقت گذاشتن و در میدان قرار گرفتن، است.




منبع:

1400/01/29
14:20:32
0.0 / 5
830
تگهای خبر: آموزش , آموزش و پرورش , اجتماعی , بیمار
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
پروژه آسان
ezproject.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پروژه آسان محفوظ است

پروژه آسان

انجام پروژه