جزئیات برگزاری امتحانات ابتدایی ها

جزئیات برگزاری امتحانات ابتدایی ها

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ۳۱ اردیبهشت آخر زمان آموزش در دوره ابتدایی است اظهار داشت: با عنایت به این که در دوره ابتدایی، ارزشیابی کیفی توصیفی است معلمان فرصت دارند تا ۱۰ خرداد نتایج ارزشیابی دانش آموزان را ثبت کنند.


به گزارش پروژه آسان به نقل از ایسنا، رضوان حکیم زاده درباره نحوه ارزشیابی دانش آموزان در انتهای سال تحصیلی جاری اظهار نمود: سال تحصیلی جاری از سه بستر فضای مجازی، مدرسه تلویزیونی ایران و توزیع بسته های آموزشی برای تداوم آموزش استفاده شد و البته در مناطق دورافتاده و دوردست هم آموزش ها حضوری بودند.
وی اضافه کرد: دستورالعمل ارزشیابی بر مبنای اقتضائات هر دوره تحصیلی تدوین شده و این هفته برای مدارس ارسال خواهد شد. ۳۱ اردیبهشت آخر زمان آموزش در دوره ابتدایی است و با عنایت به این که در دوره ابتدایی، ارزشیابی کیفی توصیفی است، معلمان فرصت دارند تا ۱۰ خرداد نتایج ارزشیابی نهایی دانش آموزان را ثبت کنند.


ارزیابی غیرحضوری درس «ادبیات» اول و دوم ابتداییها در مناطق زرد، نارنجی و قرمز

تاکید بر ارزیابی عملکرد دروس فارسی، ریاضی و علوم ششمی ها

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه البته برای دانش آموزان پایه های اول و دوم ابتدایی به علت اهمیت تضمین کیفیت پیشبینی کردیم با نظارت مدیر مدرسه ارزیابی عملکردی از درس ادبیات فارسی صورت گیرد که در مناطق قرمز، زرد و نارنجی از راه فضای مجازی خواهد بود اظهار داشت: همینطور برای پایه ششم ابتدایی ارزیابی عملکردی سه درس ادبیات فارسی، ریاضی و علوم مورد تاکید است.
حکیم زاده افزود: پیشبینی شده است معلمان بر مبنای مقیاس های موجود در ارزشیابی کیفی توصیفی، شواهد یادگیری را بررسی نمایند.
وی ضمن اشاره به آن دسته از دانش آموزان که به دلایلی همچون عدم همراهی موثر والدینی که بعنوان مثال سطح سواد موثری نداشتند و نتوانستند از آموزش های سال جاری بهره کامل ببرند اظهار داشت: تفاهمنامه ای با بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان منعقد و آنها اعلام آمادگی کردند که در دوران تابستان برای آنها دوره آموزشی برگزار کنند.


ابلاغ دستورالعمل ثبت نام مدارس تا هفته دوم اردیبهشت

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ابلاغ ستاد ثبت نام مدارس هم صادر گردیده است و سال جاری مسئولیت ستاد ثبت نام مدارس با معاونت ابتدایی است اظهار داشت: اقدامات مقدماتی انجام شده است و طبق روال هرسال ثبت نام ها در زمان مقرر آغاز می شود. تا هفته دوم اردیبهشت دستورالعمل ثبت نام را ابلاغ و نهایی می نماییم.
حکیم زاده درباره مشکلات دانش آموزان در مناطق محروم که به تجهیزات هوشمند برای آموزش مجازی دسترسی نداشتند اظهار داشت: اطلس یادگیری را در همه مناطق تهیه کردیم و می دانیم در هرمنطقه چه تعداد امکان دسترسی دارند و کدام ها ندارند. بر مبنای دستورالعمل مربوط، برنامه های جایگزین درنظر گرفته شده است که توزیع درسنامه یکی از راهکارها بوده است. تا جایی که امکان داشت اجازه ندادیم دانش آموزی به دلیل عدم دسترسی به تجهیزات آموزشی از آموزش باز بماند.
وی افزود: مدرسه تلویزیونی هم کمک خوبی به دانش آموزان در این مناطق کرده است. بر مبنای ارزیابی های دقیق تلویزیون و ما، اکثریت از این آموزش ها استقبال و بهره برده اند؛ بخصوص در مناطق محروم.


بنابر اقتضائات برای نحوه آموزش در مهر ۱۴۰۰ تصمیم می گیریم

پیش بینی تداوم آموزش مجازی در صورت بحران کرونا

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش که در شبکه خبر حضور یافته بود در پاسخ به اینکه اگر وضعیت کرونا به همین شکل تداوم یابد آموزش ها در فضای مجازی ادامه می یابد؟ اظهار داشت: فضای مجازی انتخاب ما نبود، اجبار بود و ما تصمیم نگرفتیم به سراغ فضای مجازی برویم. این بحران بوجود آمد و واکنش ما در برابر آن خوب بود. متناسب با اقتضائات درباره نحوه آموزش در اول مهر۱۴۰۰ تصمیم می گیریم. امید است تا مهرماه، مشکلات رفع شده باشد. اما اگر همچنان درگیر بحران بیماری باشیم پیشبینی کردیم کار را در بستر فضای مجازی ادامه دهیم و از بسترهای مکمل استفاد نماییم اما اگر کرونا نباشد تاکید ما بر آموزش حضوری است و مایلیم برای تنوع یادگیری و غنی سازی آن، از فضای مجازی بعنوان مکمل استفاده نماییم.
به گفته حکیم زاده، در حوزه ابتدایی ۹۸ درصد مدیران، بالای ۹۰ درصد معلمان و به صورت میانگین ۷۰ درصد دانش آموزان ابتدایی عضو شبکه شاد هستند.



1400/02/01
21:49:40
0.0 / 5
907
تگهای خبر: آموزش , آموزش و پرورش , بیمار , تحصیل
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
پروژه آسان
ezproject.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پروژه آسان محفوظ است

پروژه آسان

انجام پروژه