مشاركت خیر مدرسه ساز خراسانی برای راه اندازی ۱۴۲ مدرسه

مشاركت خیر مدرسه ساز خراسانی برای راه اندازی ۱۴۲ مدرسه

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به امر مدرسه سازی، اظهار داشت: کاری با این عظمت(مدرسه سازی) مستلزم درکی عمیق، آگاهی وسیع و اراده ای قوی، برای پیشبرد این هدف است.


به گزارش پروژه آسان به نقل از ایسنا، قبل از ظهر امروز، محسن حاجی میرزایی در «آئین انعقاد تفاهم نامه مشارکت در راه اندازی ۱۴۲ باب مدرسه» که در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، با اشاره به موضوع «راستگویی» و «امانتداری»، بعنوان دو شاخص مسلمانی، اظهار نمود: با وجود اهمیت انجام فرایض دینی، بر دو مقوله؛ راستگویی و امانتداری بعنوان فاکتورهای دینداری تاکید فراوانی شده است.
حاجی میرزایی اشاره کرد: آن چه با حقیقت وجودی انسان مرتبط می شود؛ رفتارهایی است که منعکس کننده و ترجمان شخصیت است؛ معتقدم کسانی که توفیق مدرسه سازی پیدا می کنند، لطفی از طرف خداوند است که شامل آنها شده است و این مساله از ظرفیت وجودی خیّرین، حکایت دارد؛ برای اینکه هیچ پدیده ای بر اثر اتفاق رخ نمی دهد.
وی با اشاره به امر مدرسه سازی، افزود: کاری با این عظمت(مدرسه سازی) مستلزم درکی عمیق، آگاهی وسیع و اراده ای قوی برای پیشبرد این هدف است پس خوشبختانه امروز ما این اراده را در آقای وکیلی؛ خیّر مدرسه ساز، مشاهده می نماییم.
وزیر آموزش و پرورش اشاره کرد: حقیقت نیکی و انفاق از آن چیزی است که انسان دوست دارد، بدین سبب این حجم گستره از یاری و کمک به دیگران، نیازمند داشتن روحی بلند است که در این خیر مدرسه ساز، وجود دارد.
وی ارزش و اهمیت ساختمان ها را به نوع کاربری آنها دانست و اضافه کرد: «مدرسه» به اعتباری که انسان پرورش می دهد، از هر ساختمان دیگری باارزش تر است و اینک خیّرین از بین همه کارهای خیر، توفیق «مدرسه سازی» پیدا می کنند، انتخاب هوشمندانه است.
عضو کابینه تدبیر و امید، اظهار نمود: هر دولتی، برای توسعه و افزایش دارایی های جامعه اش، تلاش می کند قسمتی از دارایی ها در زیر زمین قرار دارند و بوسیله استخراج و منابع تحت ارضی، حاصل می شوند اما با اطمینان می گویم هیچ دارایی، عظیم تر و کارساز تر از کاوش در اذهان انسان ها و پرورش افراد، نیست، معتقدم میزان تعهد دولت ها به پیشرفت، بیش از هر چیز دیگری به وسیله «شاخص توجه به آموزش و پرورش» و «توجه به مدرسه» اندازه گیری خواهد شد.
وی افزود: هرکسی بتواند انسان های بیشتری را تجهیز کند و به افراد بیشتری مجال بالیدن بدهد، توفیقات پایدارتری را سبب خواهد شد. بطور قطع هر تلاشی، ارزش افزوده ای دارد، اما هیچ ارزش افزوده ای فراتر از تحوّلی که برمبنای نظام یادگیری در انسان رخ می دهد، نیست؛ بدین سبب هنگامی به مدرسه سازی فکر می نماییم، به یک کار بسیار با عظمت و باارزش می اندیشیم.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، حاجی میرزایی با تقدیر از کوشش های این خیر مدرسه ساز، خطاب به وی اظهار داشت: با تلاش هایی که انجام دادید چهره شهرستان نیشابور را تغییر دادید و این توفیق بزرگی است و امیدواریم آموزش و پرورش، از این اندیشه نیک شما بهره مند شود.
شایان ذکر است؛ مشارکت در راه اندازی ۱۴۲باب مدرسه با ۶۷۶کلاس درس در استان خراسان رضوی، شهرستان نیشابور، واقع در مناطق زبرخان، فیروزه، میان جلگه و سر ولایت، موضوع انعقاد تفاهم نامه بین آموزش و پرورش و عبدالرضا وکیلی؛ خیّر مدرسه ساز بود که در آخر جلسه به امضای وزیر آمورش و پرورش و این خیّر رسید.
بر طبق این تفاهم نامه؛ تامین اعتبار مشارکت ۵۰درصدی برای راه اندازی ۱۴۲باب مدرسه برمبنای اولویت اعلامی از طرف سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، باتوجه به موضوع تفاهم نامه، اجرای پروژه ها با هماهنگی و برمبنای نقشه ها و ضوابط اجرائی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیزمدارس استان خراسان رضوی، تکمیل و تحویل پروژه ها در مدت چهار سال و تامین اعتبار، به میزان ۳۰۰۰میلیارد ریال از تعهدات عبدالرضا وکیلی در این تفاهم نامه است.
همچنین؛ تامین زمین مورد نیاز، پیگیری أخذ انشعابات، مجوز ها، پروانه بر و کف شهرداری، نامگذاری مدارس با نظر خیّر و عدم تغییر نام و کاربری، از تعهدات آمورش و پرورش، در این تفاهم نامه است.
شایان ذکر است؛ نظارت بر روند اجرائی پروژه های احداثی، تهیه تفاهم نامه به تفکیک هر پروژه با خیّر، تامین اعتبارات دولتی معادل اعتبارات تعیین شده از طرف خیّر و تامین تجهیزات مورد نیاز پروژه ها، از تعهدات سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در این تفاهم نامه است.
در این آئین، مهراله رخشانی مهر، رییس سازمان، نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، با اشاره به کوشش های صورت گرفته در سالهای اخیر، از رفع مشکلات ناشی از سیستم گرمایشی در خراسان رضوی آگاهی داد و اظهار نمود: در مسافرت اخیر به خراسان رضوی، بر خلاف سفرهای قبلی، خبری از دغدغه های همیشگی مردم درباب کمبود فضای آموزشی و تجهیزات نبود.
وی ادامه داد: در سه سال اخیر ۴۸باب مدرسه در استان خراسان رضوی راه اندازی و به بهره برداری رسیده است.
رخشانی مهر، از استقبال خیّرین برای مدرسه سازی در خراسان رضوی آگاهی داد و اشاره کرد: خوشبختانه باوجود اختلال هایی که بیماری کرونا در جامعه ایجاد کرد، مشارکت خیّران، همچنان ادامه دارد و این روند کاهش نیافته است.
وی افزود: حضور خیّرین سبب شده تا در معماری مدارس تغییری اساسی رخ بدهد و حتی معماری مدارس دولتی ساز متأثر از معماری مدارس خیرساز است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان نیز در این آئین، گزارشی از وضعیت ساخت و سازها در این استان ارائه کرد.



1400/04/05
20:03:29
0.0 / 5
1111
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
پروژه آسان
ezproject.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پروژه آسان محفوظ است

پروژه آسان

انجام پروژه