استفاده از ظرفیت نوبت عصر مدارس برای توسعه پژوهش سراها

استفاده از ظرفیت نوبت عصر مدارس برای توسعه پژوهش سراها

وزیر آموزش و پرورش در اولین نشست شورای سیاست گذاری پژوهش سراهای دانش آموزی با تاکید بر اینکه همه دانش آموزان باید امکان استفاده از پژوهش سراها را داشته باشند، اظهار نمود: باید جریان فعالیت پژوهشی برای دانش آموزان تسهیل شود.


به گزارش پروژه آسان به نقل از ایسنا، محسن حاجی میرزایی، در اولین نشست شورای سیاست گذاری پژوهش سراهای دانش آموزی که با حضور سورنا ستاری؛ معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و بعضی از اعضای شورای معاونان وزارت آموزش وپرورش برگزار شد، اظهار نمود: «پژوهش سرا» یک موقعیت یادگیری است و حق همه دانش آموزان است که از امکانات پژوهش سراها استفاده کنند و باید جریان فعالیت پژوهشی برای دانش آموزان، تسهیل شود.
وی بابیان اینکه توسعه پژوهش سراها به امکانات نیاز دارد، اضافه کرد: در بحث توسعه پژوهش سراها باید الگوریتمی در نظر گرفته شود تا توسعه کمی و کیفی پژوهش سراها را به صورت همزمان به همراه داشته باشد.
وزیر آموزش وپرورش افزود: دستاوردهای پژوهش سراها شگفت آور است و باید بعنوان یک تصمیم جدی، پژوهش سراها باهم شبکه شوند چونکه با روش های قدیمی نمی توانیم نتایج جدید و مطلوبی را به دست آوریم.
وی خاطرنشان کرد: پژوهش سراهای غیردولتی باید توسعه یابد و نیازمند اندیشه خلاقانه برای باز کردن مسیرها هستیم و توسعه کیفی بر توسعه کمی اهمیت دارد.
حاجی میرزایی ضمن تاکید بر این نکته که باید فرصتی را فراهم نماییم تا همه دانش آموزان از این ظرفیت استفاده کنند، اضافه کرد: باید از ظرفیت نوبت عصر مدارس برای توسعه پژوهش سراها بهره برد تا از انباشت و عدم استفاده از امکانات جلوگیری نماییم.
همینطور در این جلسه علیرضا کمرئی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش وپرورش با تشریح فعالیتهای پژوهش سراهای دانش آموزی اظهار داشت: پژوهش سراهای دانش آموزی در جهت راهکار ۶-۶ سند تحول و برای تنوع بخشی به محیط های یادگیری، طراحی شده که اصل غنی سازی محیط مدرسه را بعنوان هدف اصلی در بر می گیرد.
وی افزود: مأموریت پژوهش سراها، کیفیت بخشی و تأمین و بسط عدالت آموزشی بوده است که به دو شیوه دولتی و غیردولتی اداره خواهد شد. تابحال این پژوهش سراها به صورت دولتی اداره می شد و بخش غیردولتی در آن حضور نداشت.
طبق گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، معاون آموزش متوسطه با تشریح فعالیت پژوهش سراها در هفت حوزه، اظهار نمود: جهت گیری اصلی پژوهش سراها، ایجاد فعالیتهای علمی و پژوهشی است که دانش آموزان تمامی دوره های تحصیلی در آن مشارکت دارند.



1400/04/22
20:18:52
0.0 / 5
864
تگهای خبر: آموزش , آموزش و پرورش , پژوهش , تحصیل
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
پروژه آسان
ezproject.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پروژه آسان محفوظ است

پروژه آسان

انجام پروژه