رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی خواستار شد

تامین قسمتی از هزینه سرویس مدارس دانش آموزان استثنایی توسط شهرداریها

تامین قسمتی از هزینه سرویس مدارس دانش آموزان استثنایی توسط شهرداریها

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی یکی از ضروریات حضور دانش آموزان استثنایی در مدارس را سرویس ایاب و ذهاب دانست و اظهار داشت: باتوجه به افزایش قیمت خدمات ایاب و ذهاب،  امید است با مشارکت شهرداریها و شوراهای شهر، قسمتی از این هزینه ها تامین شود.


به گزارش پروژه آسان به نقل از ایسنا، حمید طریفی حسینی در امتداد سیاست حضور میدانی و بررسی فرآیندهای آموزش حضوری بصورت سرزده از مدرسه اُتیسم ترنم، مجتمع ناشنوایان الهام و مجتمع نابینایان حضرت عبدالعظیم شهر ری بازدید و از نزدیک در جریان روند کارهای آموزشی و پرورشی این مدارس قرار گرفت.
وی در حاشیه این بازدید با تاکید بر اینکه آموزش های حضوری باید با جدیت پیگیری شود، اظهار نمود: برمبنای تاکید ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزیر آموزش و پرورش باید به سمت بازگشایی کامل مدارس حرکت نماییم و در این میان باتوجه به جمعیت کم دانش آموزی مدارس استثنایی این مدارس در اولویت اصلی بازگشایی کامل قرار دارند.
طریفی حسینی، یکی از ضروریات حضور دانش آموزان استثنایی در مدارس را سرویس ایاب و ذهاب دانست و اضافه کرد: باتوجه به افزایش قیمت خدمات ایاب و ذهاب، امید است با مشارکت شهرداریها و شوراهای شهر، قسمتی از این هزینه ها تامین شود.
طریفی حسینی «مدرسه محوری، مردمی سازی و اجتماعی سازی» را رویکرد اصلی آموزش و پرورش به ویژه آموزش و پرورش استثنایی دانست و اشاره کرد: رویکرد مردمی سازی با جدیت در آموزش و پرورش استثنایی دنبال خواهد شد و استفاده از کمک خیرین و نهادها با شیب بیشتری پیگیری خواهد شد.
وی مدرسه محوری را از ضروریات دانست و اظهار داشت: با رویکرد مدرسه محوری و در بخشنامه جدید مصوب شورای عالی آموزش و پرورش، مدیر مدرسه در برنامه ریزی و جلب مشارکت خیرین و اولیا اختیار کامل دارد.
رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با تاکید بر اینکه مدرسه باید جایگاه واقعی خودرا پیدا کند اظهار داشت: برمبنای سند تحول بنیادین، «مدرسه محور» نظام تعلیم و تربیت است و در مدرسه «معلم محور» فعالیت است و «مدیر مدرسه» راهبر آموزشی و تربیتی است.
وی با تقدیر از فعالیت تمامی معلمان و مدیران مدارس در روزهای کرونا که با روحیه جهادی تعلیم و تربیت دانش آموزان استثنایی را ادامه دادند، اظهار داشت: فعالیت دولت و آموزش و پرورش، رویکرد فعالیت جهادی است و ما تلاش خواهیم کرد تا نتیجه تمام کارهای جهادی باید در کف مدارس مشاهده شود، معلمان آموزش و پرورش استثنایی از سطح سواد، تخصص، احساس مسئولیت و تعهد بالایی برخوردار می باشند و در روزهای کرونا با روحیه جهادی به خوبی وظیفه خودرا ایفا کردند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، طریفی حسینی اضافه کرد: وظیفه اصلی تعلیم و تربیت بر دوش مدرسه است و انتظار از ادارات استانها این است شان سیاستگذاری را حفظ کنند و با راهبری و نظارت، اختیار تام فعالیت را به مدارس واگذار کنند. مدیران مدارس با رویکرد مدرسه محوری و با طراحی برنامه های نوآورانه و اجرائی سازی آن گام در جهت اجرائی سازی سند تحول بنیادین بردارند.



1400/10/20
23:57:18
0.0 / 5
49
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
پروژه آسان
ezproject.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پروژه آسان محفوظ است

پروژه آسان

انجام پروژه