وزیر آموزش و پرورش خبر داد

اختصاص نیروی انسانی ثابت و متخصص به مناطق عشایری و مرزی

اختصاص نیروی انسانی ثابت و متخصص به مناطق عشایری و مرزی

به گزارش پروژه آسان وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: اختصاص نیروی انسانی ثابت و متخصص به مناطق عشایری و مرزی با هدف تحقق عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر از نخستین گام های این قرارگاه است.


به گزارش پروژه آسان به نقل از ایسنا، بامداد امروز یوسف نوری در نخستین جلسه شورای راهبردی و سیاست گذاری قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر که در ساختمان شهید رجایی و با حضور مدعوینی از وزارت کار و رفاه اجتماعی، ستاد اجرائی فرمان امام بنیاد برکت، بنیاد علوی، مجمع خیرین مدرسه ساز، بسیج دانش آموزی، دفتر توسعه روستایی مناطق محروم ریاست جمهوری، تعدادی از اعضای شورای معاونان وزیر و.... انجام شد با تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر، اظهار نمود: سوم خرداد روز بسیار عالی و مهمی است۴۰ سال قبل در سال ۱۳۶۱ جوانان جهادی عملیات "الی بیت المقدس" را آغار کردند و در یک عملیات دشوار رزمندگان توانستند با استمداد از امدادهای غیبی، خرمشهر را آزاد کنند در این عملیات حدود ۱۹ هزار نیروی عراقی به اسارت در آمدند.
وی با اشاره به موضوع جلسه، اشاره کرد: از ارکان اصلی و نماد بیرونی حکومت اسلامی موضوع عدالت است و اگر محقق نشود ارتباط مردم نیز با حکومت مستحکم نمی گردد.
وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: منظور از عدالت، عدالت توزیعی است یعنی ما در توزیع امکانات مشکل داشته ایم پس توزیع رویه ای نباید ادامه یابد.
وی افزود: با تشکیل قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر در زمینه ستادی، خیرین و گروههای جهادی وارد شدند و کارهای خوبی را در مناطق مرزی و عشایری شروع کردند.
نوری اشاره کرد: در بخش هایی در توزیع امکانات، ضعف هایی وجود دارد که باید ترمیم شود، بررسی ها نشان میدهد در استانهای مرزی حدود۵۰ درصد از بازماندگان از تحصیل دانش آموزان روستایی و عشایری هستند.
وی ادامه داد: ممکنست در منطقه ای مدرسه وجود داشته باشد اما موانع تحصیلی مانند مشکلات اجتماعی، اقتصادی و...، نیز باشد پس در قالب عدالت ترمیمی این مشکلات باید حل و موانع تحصیل دانش آموزان رفع گردد.
عضو کابینه دولت مردمی اشاره کرد: اعتبارات ما پاسخگوی سرعت رشد دانش آموزان نیست از طرفی فرسودگی و ازسوی دیگر مهاجرت و ورود اتباع خارجی مشکلات آموزشی را همچنان می افزاید.
وی افزود: باوجود کوشش های صورت گرفته، همچنان در بعضی مناطق مدارس فرسوده وجود دارد بطوریکه حدود ۲۰ درصد مدارس کشور فرسوده، نیازمند بازسازی است.
وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: همچنان فاصله اعتبارات موجود با نیازها بیشتر می شود پس در این شرایط جز با مساعدت مردم مشکلات قابل حل نخواهد بود بدین سبب همه باید کمک کنند.
وی با تقدیر از خیرین مدرسه ساز اظهار نمود: امروزه حضور خیرین بیش از پیش احساس می شود و توجه به محرومیت ها خیلی از شاخص ها را بیشتر می کند.
نوری افزود: اختصاص نیروی انسانی ثابت و متخصص به مناطق عشایری و مرزی با هدف تحقق عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر از نخستین گام های این قرارگاه است.
وی با تاکید بر ضرورت انسجام درون و تحکیم ارتباط بیرون در آموزش و پرورش، اظهار داشت: در امتداد بهره مندی بیشتر از ظرفیت های درونی، باید با یک نگاه نظام مند و منسجم به موضوع محرومیت زدایی توجه کرد.
عضو کابینه دولت مردمی افزود: یکی از کلیدهای حل مشکل در مناطق محروم، توانمندسازی نیروی انسانی است.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی افزود: علاوه بر هنرستان ها، در سایر مدارس نیز هر دانش آموز حداقل باید یک مهارت را در دوران تحصیل فراگیرد.
وزیر آموزش و پرورش بر اجرای طرح خواهرخواندگی بین مدارس کشور تاکید و اشاره کرد: داشتن برنامه نظام مند در زمینه محرومیت زدایی یک ضرورت است و برای دانش آموزان بازمانده از تحصیل می توانیم یک پشتیبان داشته باشیم و این پشتیبان از اساتید دانشگاه ها باشد.
شایان ذکر است: در این نشست هریک از اعضا به ارائه نظرات و پیشنهادهای خود در رابطه با روش های توسعه عدالت آموزشی پرداختند.




منبع:

1401/03/03
15:11:36
0.0 / 5
398
تگهای خبر: آموزش , آموزش و پرورش , اجتماعی , تحصیل
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۲
پروژه آسان
ezproject.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پروژه آسان محفوظ است

پروژه آسان

انجام پروژه