وزیر آموزش و پرورش:

برای تاخیر در رتبه بندی عذرخواهی می کنم

برای تاخیر در رتبه بندی عذرخواهی می کنم

پروژه آسان: فارس وزیر آموزش و پرورش با اعلان اینکه تلاش بر این است که نظام رتبه بندی زودتر اجرائی شود، از فرهنگیان بخاطر تاخیر در اجرای این طرح، عذرخواهی و اصرار کرد که معلمان با علم، مباحث رتبه بندی را دنبال کنند و به مطالب فضای مجازی اکتفا نکنند.


یوسف نوری پنج شنبه دوم تیرماه در جریان سفر یک روزه به شیراز و در دیدار با تعدادی از فرهنگیان فارس، با اشاره به نقش معلمین در ترویج تمدن و تثبیت و کارآمدی انقلاب اسلامی اظهار داشت: علت ایجاد دین اسلام وجود مقدس حضرت محمد(ص) است.
او افزود: اوج دین اسلام زمانی بود که پیامبر از مکه به مدینه هجرت کرد و انتشار و تثبیت دین از مدینه بوده است اما پس از آن گرفتار حوادثی شد؛ نیاز بود این دین ابقا شود که در سال ۶۱ هجری قیام امام حسین(ع) رخ داد و سبب بقای دین اسلام شد.
وزیر آموزش و پرورش خاطرنشا کرد: بیش از هزار سال پیش امام رضا(ع) به سرزمین توس و ایران آمدند و انتشار تشیع و دین اسلام در زمان امام رضا(ع) صورت گرفت.
نوری با اعلان اینکه قسمتی از اقدامات امام رضا (ع) در ابعاد علمی انتشار ساحت های مختلف علمی اسلام بود، اضافه کرد: در این شکل گیری تمدن اسلام بسیاری نقش داشتند که احمدبن موسی(ع) همچون آنهاست.
او افزود: امامزادگان یک شبکه داشتند که یک کارشان مبارزه با استکبار و یک کار مهم دیگرشان نشر دین و تبیین اسلام برای مردم بود. در ادامه امام راحل نیز برای انقلاب اسلامی یک شبکه سازی کرد که شهید دستغیب در استان فارس یکی از سر شبکه های حضرت امام بود؛ امروز در زمان ما نیز شهید سلیمانی شبکه سازی کرده است.
وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر این که معلمان خصوصاً معلمان تاریخ و معارف باید این مطالب را بیان کنند، عنوان کرد: حضرت معصومه (س) یکی از کسانی بود که نشردهنده شبکه سازی امام رضا بود که در ادامه منجر به تشکیل حوزه های علمیه شد که امروز نتیجه این حوزه ها وجود رییس جمهور و رهبری است.
نوری بیان کرد: در زمانی که نحله های مارکسیستی از جدایی دین از دیگر امور جامعه صحبت می کردند، امام(ره) آمد و عینیت دین و اثبات حکومت دینی را بیان کرد و امروز بیش از ۴۳ سال هر توطئه ای می کنند موفق نمی شوند، در تمام دنیا امروز ایران نقش آفرین و موثر است.
او با طرح این پرسش که نقش معلمان چیست؟ اظهار داشت: یک رییس جمهور شهید داریم که معلم بود یک نخست وزیر شهید که معلم بوده موسس صنعت موشکی ما طهرانی مقدم فارغ التحصیل دانشگاه تربیت دبیر بود، در سلول های بنیادی کاظم آشتیانی معلم بود، قله های ما در کارهای خیرین معلم هستند، هر جایی اقدام تاثیرگذاری انجام شده توسط معلمان بوده است و معلمی از مقبول ترین شغل ها در جامعه است.
وزیر آموزش و پرورش همین طور با اعلان اینکه در دوران کرونا فرهنگیان فداکاری کردند به شکلی که مقام معظم رهبری از معلمان و فرهنگیان تشکر کردند، اضافه کرد: پس از این هم شما کار خودرا انجام می دهید چه گفته شود یا نه، چه دیده شود چه نه. در تثبیت و کارآمدی نظامی معلمان نقش داشتند و هنوز هم هست و آینده نیز همین روند خواهد بود.
نوری با اعلان اینکه بودجه آموزش و پرورش از محل بودجه عمومی دولت ۹.۶ درصد شده بود و الان ۱۳ درصد شده است، اظهار داشت: اجازه نمی دهم آموزش و پرورش محمل کنکور شود، دانشگاه وظیفه دارد جذب دانشجو کند. ما باید کار تعلیم و تربیت خودمان را انجام دهیم، حکمرانی آموزش و پرورش این است که کار خودش را کند و موسسات نباید برای ما تعیین و تکلیف کنند اگر ببینیم در شورای نظارت عزل می شوند.
او اشاره کرد: حکمرانی آموزش و پرورش ایجاب می کرد سند تحول اجرا شود، تحول باید در معلم و دانش آموز و اولیا رخ دهد و تغییر در این ۳ عنصر مشهود باشد؛ حضوری شدن مدارس با گسترش واکسیناسیون انجام شد اما تابع ستاد ملی کرونا هستیم با اینحال از ابتدا بر حضوری شدن مدارس تاکید داشتیم چون تجربه جهانی دراین زمینه خودرا نشان می داد اما جریان عاطفی و رسانه ای بر انجام آموزش غیرحضوری شد.
وزیر آموزش و پرورش اشاره کرد: دولت برای جبران افت ناشی از آموزش غیرحضوری یک پروسه تعریف کرده تا در تابستان درس را بهتر یاد بگیرند.
نوری عنوان کرد: سند ۲۰۳۰ از گذشته شروع شده بود و متناسب با ما نبود البته تعدادی از کشورها بخش هایی از این سند را نپذیرفتند اما ما امضا کرده بودیم. با حضور دولت سیزدهم اعلام کردیم سند تحول داریم و نمی توانیم ۲۰۳۰ را اجرا نماییم.
او با اعلان اینکه بلاتکلیفی معلمان و استخدام های آنان را بر طبق قانون انجام دادیم، اظهار داشت: رتبه بندی فقط شعار بود اما امروز آنان که مجری بودند، مدعی تاخیر آن شدند؛
۶ هزار میلیارد برای ۳ سال در نظر گرفته شده بود الان ۳۸ هزار میلیارد برای ۱۸ ماه در نظر گرفته شده است البته ابهاماتی در اجرا هست که با انطباق مجلس و حقوقی رفع می شود.
وزیر آموزش و پرورش اشاره کرد: تلاش بر این است که نظام رتبه بندی زودتر اجرائی شود، معلمان با علم مباحث رتبه بندی را دنبال کنند و بگفته های فضای مجازی اکتفا نکنند.
رییس جمهور و مجلس پیگیر این امر بودند و بمحض رفع موانع اداری اجرائی می شود.
نوری همین طور با تاکید بر این که برای تاخیر اجرای آن عذرخواهی می کنم اما باید در این کم و کسری ها مانند یک خانواده رفتار نماییم، به جذب نیرو برای کمبود معلم اشاره نمود و اظهار داشت: جذب نخبگان بدون آزمون، استخدام ۳۴ هزار و ۸۰۰ نفر با آزمون و جذب ۱۵ هزار نفر دانشجوی تربیت معلم همچون اقدامات است.
او با اعلان اینکه تلاش می شود نیروی ثابت و آماده داشته باشیم خصوصاً در مرز عشایر و روستا، اضافه کرد: در همین راستا قرارگاه عدالت تشکیل دادیم تا محرومیت آموزشی برطرف شود.
وزیر آموزش و پرورش درباره ساختمان و تجهیزات مدارس اضافه کرد: دولت در سفرهای استانی ۸ هزار میلیارد علاوه بر اعتبارات برای تکمیل ساختمان ها داده است و ما دنبال خلق منابع جدید هستیم.
نوری همین طور با اعلان اینکه هنرستان ها هوشمند می شوند و تقویت هنرستان ها در دستور کار قرار دارد؛ اظهار داشت: انسجام درونی و ارتباط با بیرون باید در مدارس مورد توجه باشد؛ مدارس با بیرون ارتباط داشته باشند بچه های قرنطینه ای به درد جامعه نمی خورد؛ بچه ها را برای آینده تربیت نماییم خصوصاً در امسال که دانش بنیان و اشتغال آفرین نامگذاری شده است.
او اشاره کرد: جامعه دانش بنیان در دوران دبستان و قبل از دبستان شکل می گیرد و دهه نودی ها آماده هستند که تمدن رضوی و انقلاب اسلامی را به قله جهانی برسانند.





منبع:

1401/04/03
10:54:29
0.0 / 5
352
تگهای خبر: آموزش , آموزش و پرورش , تحصیل , دانش آموز
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۴
پروژه آسان
ezproject.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پروژه آسان محفوظ است

پروژه آسان

انجام پروژه