امکان اصلاح سفارش کتب درسی برقرار شد

امکان اصلاح سفارش کتب درسی برقرار شد

پروژه آسان: ثبت سفارش اینترنتی کتب درسی پایه های اول، هفتم و دهم که از پنجم تیرماه شروع شده بود تا 11شهریور ادامه دارد. همین طور از 12 تیرماه امکان اصلاح سفارش کتب درسی برای تمام دانش آموزان فراهم شده که این امر تا 31 شهریور ماه امکان پذیر است.


به گزارش پروژه آسان به نقل از ایسنا، طبق جدول زمانبندی اعلامی از طرف سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، ثبت سفارش و توزیع کتاب های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ تمامی دوره های تحصیلی بوسیله سامانه www.irtextbook.ir یا www.irtextbook.com و برابر جدول تقویم زمانی زیر انجام می شود:


بر این اساس، ثبت نام کتب درسی میان پایه ها به پایان رسیده و ثبت سفارش اینترنتی کتاب درسی دانش آموزان پایه اول، هفتم و دهم که از روز یکشنبه، پنجم تیرماه شروع شده بود تا ۱۱شهریور ادامه دارد.
همین طور در بعضی موارد ممکنست دانش آموز به دلایلی همانند تغییر رشته تحصیلی، تکرار پایه، جهش به پایه بالاتر یا جابجایی محل تحصیل خود، خواهان اصلاح سفارش در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی باشد، برای اصلاح سفارش قبلی خود می تواند بعد از ثبت نام در مدرسه محل تحصیل از ۱۲ تیر تا۳۱ شهریور ماه اقدام نمایند.


شیوه ثبت نام و ثبت سفارش خرید کتاب درسی
بطور کلی ثبت نام بوسیله مراجعه به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی و به دو شیوه فردی و یا گروهی قابل انجام است. کتاب های درسی دانش آموزان دوره های تحصیلی آموزش ابتدایی، متوسطه دوم شاخه های فنی و حرفه ای، کاردانش، رشته معارف اسلامی و کتاب های درسی تکمیلی دوره اول متوسطه ویژه دانش آموزان استعدادهای درخشان، بوسیله مدرسه محل تحصیل آنان که در سفارش دانش آموز قید شده است، توزیع می شود.
دانش آموز یا اولیای دانش آموز فقط موظف به پرداخت هزینه کتاب درسی برابر با قیمت پشت جلد (ثبت شده در سامانه) است؛ پس دریافت هرگونه وجه اضافی ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.
به سبب الکترونیک بودن پروسه فروش و توزیع کتاب های درسی، کنترل ثبت سفارش کتاب درسی دانش آموزان بوسیله سامانه امکان پذیر است؛ پس درخواست ارائه نسخه چاپی (پرینت) برگ سفارش کتاب درسی از دانش آموز یا اولیای دانش آموز ممنوع می باشد.
مدارس موظف اند هرچه زودتر با ورود به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی، نسبت به ثبت سفارش گروهی کتاب های درسی دانش آموزان اقدام و از ارجاع دانش آموز یا اولیای دانش آموز به کافی نت ها پرهیز کنند. البته دانش آموزان و اولیای آنها در صورت تمایل می توانند بوسیله سامانه های اعلام شده نسبت به ثبت سفارش فردی نیز اقدام نمایند.

شیوه ثبت نام فردی و گروهی چگونه است؟
در ثبت نام امسال از شیوه های منعطف برای ثبت سفارش کتاب های درسی استفاده می شود. در این جهت مخاطبان می توانند بوسیله یکی از دو شیوه فردی یا گروهی نسبت به سفارش کتاب های درسی اقدام نمایند.
در شیوه فردی، والدین دانش آموزان می توانند با مراجعه به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی بخش سفارش دوره ای دانش آموزان و پرداخت الکترونیکی هزینه بسته آموزشی مورد نیاز خودرا سفارش دهند.
برای ورود به سامانه کد ملی دانش آموز، "نام کاربری" و شش رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانش آموز، "رمز عبور" ورود به سامانه است.
در شیوه گروهی، مدیران مدارس بوسیله سامانه سناد به بخش سفارش گروهی کتاب های درسی سامانه مذکور مراجعه نموده و بصورت جمعی نسبت به سفارش کتاب های درسی اقدام نمایند.




منبع:

1401/04/18
08:04:14
0.0 / 5
490
تگهای خبر: آموزش , الكترونیك , اینترنت , پژوهش
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۱
پروژه آسان
ezproject.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پروژه آسان محفوظ است

پروژه آسان

انجام پروژه