وزیر آموزش و پرورش:
اتفاقات اخیر کشور نقاط صدمه و ضعف نظام تعلیم و تربیت کشور را نشان داد
پروژه آسان: به گزارش پروژه آسان، وزیر آموزش و پرورش با تکیه بر تقویت مهارت های ارتباطی دانش آموزان اظهار داشت: مهارت های پایه دانش آموزان باید مورد توجه جدی قرار گرفته و تقویت شود.
به گزارش پروژه آسان به نقل از ایسنا، هزار و بیست و یکمین جلسه شورای عالی آموزش وپرورش با حضور وزیر آموزش و پرورش، دبیرکل شورای عالی و سایر اعضای آن در سالن جلسات وزارت آموزش وپرورش انجام شد.
در این نشست اعضای شورای عالی آموزش وپرورش مسائل و موضوعات مختلف آموزش وپرورش را همچون مسائل آموزشی و تربیتی دانش آموزان، آموزش شیوههای نقد و پرسشگری به دانش آموزان، بازبینی نظام تعلیم و تربیت متناسب با شرایط و مقتضیات زیست بوم جدید جامعه، بازدید دانش آموزان از دستاوردها و پیشرفتهای کشور، توجه به بحثهای هویتی و دینی دانش آموزان، آسیبهای روحی و روانی دانش آموزان، توجه به بحث هنر در بهداشت روانی دانش آموزان، تربیت معلمان پرورشی باتوجه به زیست بوم جدید، برگزاری جشن پرچم در مدارس، دادن اختیار بیشتر به مدیران مدارس و جلوگیری از دخالتهای بیمورد ادارات در کار مدارس، ایجاد شور و نشاط و امید در مدارس، فعالتر کردن شوراهای معلمان و دانش آموزی مدارس، ضرورت برنامهریزی و مدیریت نسل جدید(نسلz)، سهیم کردن دانش آموزان در مسئولیتها، اهتمام بیشتر به اصول اساسی دین، سرود و پرچم در مدارس، توجه جدی به مراکز تربیت معلم و دانشگاههای وابسته به آموزش و پرورش، آیندهنگری برای تربیت دانش آموزان، بهرهگیری از ظرفیت رسانهها، مردم، مجلس و دولت به آموزش و پرورش، صدمه شناسی اتفاقات اخیر و برنامهریزی برای رفع آنها، شنیدن صدای معلمان و دانش آموزان، تشکیل کمیتهای جهت بررسی و صدمه شناسی حوادث اخیر، توجه به مهارت آموزی دانش آموزان و... مورد بحث و بررسی قرار دادند.
در ادامه این جلسه وزیر آموزش وپرورش با گرامیداشت هفته بسیج و یاد و خاطره شهدای معلم و دانش آموزان دوران دفاع مقدس و ارائه گزارشی از روند تعلیم و تربیت کشور، اظهار داشت: باید نوع نگاه و ارتباط با دانش آموزان تغییر و بر رویکرد فرهنگی و تربیتی آموزش وپرورش تاکید شود.
بازنگری برخی قوانین و مقررات آموزشی و پرورشی
اتفاقات اخیر کشور نقاط صدمه و ضعف نظام تعلیم و تربیت کشور را نشان داد
عضو کابینه دولت مردمی با تأکید بر اینکه مهارتهای پایه دانش آموزان باید مورد توجه جدی قرار گیرد، اظهار داشت: با طراحی و اجرای برنامههای متنوع شور، نشاط و امید به آینده در دانش آموزان را باید تقویت کرد.
نوری اظهار داشت: آسیبهای انباشته در دوران کرونا سبب به وجود آمدن یک سری مسائل و مشکلات برای دانش آموزان و آموزش وپرورش شده است. نیازمند بازتعریفی در مورد نظام تعلیم و تربیت هستیم و اگر لازم باشد تعدادی از قوانین و مقررات آموزشی و پرورشی را باید بازبینی کرد.
وی ادامه داد: اتفاقات اخیر کشور نقاط صدمه و ضعف نظام تعلیم و تربیت کشور را نشان داد که نیاز به صدمه شناسی و کار جدی با برنامه ریزی و استراتژی مناسب برای برطرف نمودن آنها دارد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، وزیر آموزش وپرورش با تأکید بر این که برای آموزش و تربیت دانش آموزان باید آینده نگری، برنامه ریزی و استرتژی مدونی داشته باشیم، اظهار داشت: دانش آموزان در سن حساسی قرار دارند که سن تاثیرپذیری، نقشپذیری و پرسشگری است. تنها جایی که نظامند با دانش آموزان و خانوادههای آنان در ارتباط هستند، آموزش وپرورش است.
همین طور در این نشست رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، معاون پرورشی و فرهنگی و رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش وپرورش گزارش تحلیلی از وضعیت فضای فرهنگی و تربیتی حاکم بر کشور و تدابیر وزارت آموزش وپرورش در این زمینه ارائه کردند. در ادامه این جلسه اعضای شورای عالی آموزش وپرورش دیدگاهها و پیشنهادهای خودرا در باره گزارشهای ارائه شده، بیان نمودند.
منبع: پروژه آسان
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب