دانش آموزان چگونه از اورژانس اجتماعی کمک بخواهند؟

دانش آموزان چگونه از اورژانس اجتماعی کمک بخواهند؟

به گزارش پروژه آسان، خط ملی «نماد» به شماره ۱۵۷۰، بعنوان یکی از اضلاع و پیوست های برنامه ملی «نماد» (نظام مراقبت اجتماعی از دانش آموزان)، مدتی است که در سرتاسر کشور فعال گشته است و دانش آموزان می توانند جهت دریافت مشاوره، خدمات اولیه و فوریتی با این خط تماس بگیرند.


به گزارش پروژه آسان به نقل از ایسنا، این خط دارای سه بخش راهنمایی، مشاوره و مددکاری اجتماعی است که دانش آموزان، مدارس و خانواده ها می توانند با این شماره تماس حاصل و کمک های لازم را دریافت نمایند.
تماس ها با خط ملی «نماد»، به صورت کلی شامل سه دسته است: درخواست راهنمایی در مورد مشکلات تحصیلی دانش آموزان، درخواست مشاوره در مورد مشکلات در ارتباط با بهداشت روان دانش آموزان و درخواست کمک در مورد فوریت های روانی اجتماعی دانش آموزان؛ در این خط، روزانه، کارشناسان هسته ها و مراکز مشاوره آموزش و پرورش، با تخصص های مختلف مشاوره و مددکاری اجتماعی در دو شیفت بامداد و عصر مشغول خدمت هستند و به تماس ها پاسخ می دهند. در این خط، راهنمایی های لازم عرضه می شود و در بعضی موارد هم تیم های فوریت های روانی اجتماعی اعزام و در بعضی موارد به دستگاههای مرتبط ارجاع می شوند.
بر مبنای چارچوب فنی، این خط مبتنی بر استفاده از ظرفیت های درون سازمانی آموزش و پرورش و هم همکاری و ارجاع بین سازمانی با دستگاههای مسئول، طراحی و تعریف شده است و ما مقید هستیم که در حدود وظایف و اختیارات سایر دستگاه ها، دخالت نکنیم و شبهه فعالیت موازی ایجاد نشود.
به گزارش پروژه آسان به نقل از ایسنا، اصغر باقرزاده، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ضمن اشاره به روند فعالیت سامانه تلفنی ۱۵۷۰ اظهار نمود: مبحث صدمه های اجتماعی و جلوگیری از بروز آن و یا توانمندسازی و درمان افراد صدمه دیده نیازمند فعالیتهای گوناگونی است، اما مقدمه آن، تشخیص وضعیت صدمه اجتماعی است.
وی ادامه داد: تا پیش از راه اندازی سامانه ۱۵۷۰ خانواده ها، معلمان و دانش آموزان با مراکز مشاوره تماس می گرفتند که این مراکز مشاوره شماره واحدی نداشت و در هر استان و شهری هم متفاوت بود، اما در یک سال گذشته معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت خانه با راه اندازی خط ۱۵۷۰ روند خدمات اولیه و فوریتی را تسهیل کرده است.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه افراد با گرفتن شماره ۱۵۷۰ در سرتاسر کشور می توانند به نزدیک ترین مرکز مشاوره در استان خود متصل شوند اظهار داشت: پشت خط ۱۵۷۰ کارشناسانی از ساعت ۸ بامداد تا ۸ شب پاسخگوی سوالات ابتدایی افراد هستند و اگر به مشاوره های عمیق تر نیاز باشد آنها را به مراکز حضوری ارجاع می دهند.
باقرزاده با اشاره به اینکه هزینه تماس با این شماره، هزینه مصوب تلفن ثابت است و درآمدی برای آموزش و پرورش ندارد اظهار داشت: این سامانه ابتدا در ۳۲ مرکز استان برقرار بود، اما الان در ۷۲۸ منطقه آموزش و پرورش کشور پاسخگوی افراد است.
وی در گفت وگویی با رادیو اضافه کرد: از آنجاییکه صدمه های اجتماعی به روز می شوند مشاوران هم باید به روز شوند که ما هم اکنون باید ۵۰ هزار مشاور داشته باشیم، اما تعداد این مشاوران فقط ۱۳ هزار و ۸۰۰ نفر است.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه از تماس هایی که طی سه ماه گذشته داشتیم ۱۹ هزار تماس آن از سوی دانش آموزان و حدود ۵۰۰۰ تماس از سوی والدین بوده و این نشان داده است که جامعه دانش آموزی نیازمند گفت وگوست، به راه اندازی کانال "درنگ" در برنامه شاد اشاره نمود و اظهار داشت: هر روز یک سوال پرتکرار با پاسخ آن در برنامه شاد قرار داده می شود.




منبع:

1401/11/14
14:56:33
5.0 / 5
456
تگهای خبر: آموزش , آموزش و پرورش , اجتماعی , تحصیل
این مطلب پروژه آسان را پسندیدید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر بدید
= ۸ بعلاوه ۱
پروژه آسان
ezproject.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پروژه آسان محفوظ است

پروژه آسان

انجام پروژه

با پروژه آسان زمان را مدیریت کنید، نه پروژه‌ها را !