ساخت دکل های موقت برای افزایش تاب آوری شبکه انتقال برق کشور

ساخت دکل های موقت برای افزایش تاب آوری شبکه انتقال برق کشور

پروژه آسان: مدیر گروه پژوهشی سازه های انتقال پژوهشگاه نیرو، از ساخت دکل های موقت مهاری در این پژوهشگاه و افزایش تاب آوری خطوط انتقال نیرو آگاهی داد.


به گزارش پروژه آسان به نقل از ایسنا، علیرضا رهنورد با بیان این خبر اظهار داشت: هنگامی که دکل های دائمی در خطوط انتقال تحت شرایط آب و هوایی خاص نظیر طوفان ها و کولاک سنگین و یا سایر شرایط محیطی مخرب بطور موضعی و یا کلی گرفتار تخریب می شوند، این سیستم موقت قابل حمل در کمترین زمان ممکن در محل نصب، برپا و جایگزین می گردد.
مدیر گروه پژوهشی سازه های انتقال پژوهشگاه نیرو، اظهار داشت: زمان قطعی برق در روش جایگزینی دکل اصلی با دکل لطمه دیده حدود ۷ تا ۱۵ روز بر حسب شرایط منطقه متغیر است، در صورتیکه با بکارگیری دکل های موقت تولید شده، مدت زمان بازیابی خط با بهره گیری از دکل موقت بین ۲۴ تا ۷۲ ساعت برآورد می شود.
رهنورد اضافه کرد: طبق برآورد انجام شده در سال ۱۳۹۶ ارزش نمونه تولید شده در داخل کشور حدود ۳۰ درصد نمونه خارجی به قیمت ۹ میلیاردریال به ازای هر دکل است. این مبلغ غیر از هزینه های غیرمستقیم ناشی از قطعی برق و عدم انتقال انرژی طی مدت زمان بازیابی به روش ساخت دکل اصلی و جایگزینی دکل لطمه دیده است.
به نقل از پژوهشگاه نیرو، مدیر گروه پژوهشی سازه های انتقال پژوهشگاه نیرو اشاره کرد: شرکت برق منطقه ای مازندران در سال ۱۴۰۰ طی بروز حادثه در یکی از خطوط این منطقه، از دکل های موقت به طور عملی جهت بازیابی خط بهره برده که نمونه استفاده صحیح و کاربردی از این تجهیز فناورانه است.



1403/03/15
12:46:12
5.0 / 5
198
تگهای خبر: پژوهش , شركت , هزینه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۲
پروژه آسان
ezproject.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پروژه آسان محفوظ است

پروژه آسان

انجام پروژه