معاون تحقیقات وزارت بهداشت:

دیپلماسی سلامت یکی از ارکان دستیابی به مرجعیت علمی است

دیپلماسی سلامت یکی از ارکان دستیابی به مرجعیت علمی است

به گزارش پروژه آسان، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت اظهار داشت: دیپلماسی سلامت یکی از ارکان رسیدن به مرجعیت علمی به حساب می آید و باید در این حوزه فعالیت های قابل توجهی داشته باشیم.



به گزارش پروژه آسان به نقل از وزارت بهداشت، دکتر یونس پناهی بامداد روز جمعه ۱۱ خرداد ماه در مراسم اختتامیه بخش غیرآوایی بیست و هشتمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت ضمن اشاره به اهمیت دیپلماسی سلامت اظهار داشت: یکی از مهم ترین حوزه های دیپلماسی در دنیا دیپلماسی سلامت است، چونکه سلامت مقوله ای همگانی است و هیچ کشوری بدون تضمین سلامت در سایر کشورها نمی تواند سلامت کشور خویش را تضمین کند.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت تصریح کرد: در راه توسعه دیپلماسی علمی سلامت نگاههای مختلفی وجود دارد ولی بدون تردید گسترش تعاملات در چارچوب چارچوب های کارآمد از همه مهم تر است.
دکتر پناهی تصریح کرد: دیپلماسی سلامت در دوران انتشار ویروس کووید_ ۱۹ بیشتر از همیشه اثرگذار بود و درآینده هم باید در جهت کنترل صدمه های جهانی سلامت به دیپلماسی سلامت بعنوان یک اصل توجه گردد.
وی ضمن اشاره به تقویت دیپلماسی سلامت در دولت مردمی اظهار داشت: معتقدیم باید دیپلماسی سلامت در کشور را رشد و توسعه داد تا بتوانیم تمامی منافع مان را در زمان ارتباطات و همکاریهای دیپلماسی با دیگر کشورها محققق نماییم.
دکتر پناهی با اشاره به اینکه در حوزه دیپلماسی سلامت باید از ظرفیت های دانشگاهها در جهت رسیدن به رشد قابل توجه در این عرصه استفاده کرد، اظهار داشت: مبحث دیپلماسی علمی و دیپلمات بودن در علم موضوعی مهم و اثرگذار است و شهید دکتر امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه فقید هم در این مورد فردی قوی و منسجم و دارای فهم و دانش بالا بود و در دولت مردمی شهید رئیسی کرونا با درایت دولت به خوبی کنترل شد و با دیپلماسی علمی که در این دولت وجودداشت در زمینه ورود به واکسن و همینطور تولید آن موفق عمل کردیم.
وی خطاب به شرکت کنندگان و فعالان قرآنی دانشگاههای علوم پزشکی اظهار نمود: شما محققان علوم قرآنی که از اقشار دانشجو، کارمند و اساتید دانشگاههای علوم پزشکی به شمار می روید باید در راه تولید علم، تهیه و انتشار مقالات علمی و پژوهشی در زمینه علوم قرآنی و سلامت از هیچ تلاشی دریغ نکنید. بدون شک تولید مقالات علمی و پژوهشی در زمینه معارف قرآنی و اسلامی و معرفی شخصیت های علمی، جهادی و قهرمانان شهید همچون شهید سلیمانی و انتشار این مقالات در زمینه های بین المللی می تواند ما را به مرجعیت علمی قوی برساند.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت اظهار داشت: دیپلماسی علمی یکی از شرایط لازم برای مرجع شدن است که شما محققان و کنشگران عرصه قرآنی در دانشگاهها باید در این حوزه حرکت قابل جهشی داشته باشید. هر تولید علم و انتشار مقالات علمی که از جانب شما دانشجویان و اساتید صورت می گیرد باید کلیدی به سمت مرجعیت علمی باشد.
وی برگزاری جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت طی سال های گذشته را به فال نیک گرفت و اظهار داشت: خدا را شاکر هستیم که این جشنواره با برگزاری ۲۸ دوره به بلوغ کامل رسیده و رقابت شما عزیزان در رشته های مختلف در چارچوب این جشنواره، کار بسیار ارزشمندی است که بایدتداوم داشته باشد.
دکتر پناهی بر ضرورت راه اندازی مراکز تحقیقات میان رشته ای قرآن و سلامت در نقاط مختلف کشور تصریح کرد و اظهار داشت: دانشگاههای علوم پزشکی که زیرساختهای لازم برای تشکیل مراکز تحقیقات بین رشته ای قرآن و سلامت را دارند باید پیشقدم در این راه باشند تا بقیه هم بتوانند در این راه حرکت کنند.
وی اظهار داشت: درمورد رشد علوم قرآنی در شورای معاونین جلسات گوناگونی تشکل می شود و وزیر بهداشت هم تاکید زیادی بر تحقیقات علوم قرآنی و سلامت دارند و مقرر شد ۳تا ۵ درصد حوزه های تحقیقاتی ما در دانشگاههای علوم پزشکی به پژوهشهای علوم قرآنی و سلامت اختصاص پیدا کند و یکی از برنامه های جدی ما تقویت مراکز تحقیقات بین رشته ای قرآن و سلامت است.


منبع:

1403/03/18
01:20:01
5.0 / 5
248
تگهای خبر: پزشك , پژوهش , دانشگاه , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
پروژه آسان
ezproject.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پروژه آسان محفوظ است

پروژه آسان

انجام پروژه