چرا هود آلتون صدا می دهد؟

چرا هود آلتون صدا می دهد؟

هود آلتون از جمله هود های کم‌ صدای موجود در بازار است، اما ممکن است در برخی موارد صدای زیادی تولید کند.


هود آلتون از جمله هود های کم‌ صدای موجود در بازار است، اما ممکن است در برخی موارد صدای زیادی تولید کند. بروز این ایراد مهم، تنها با عیب یابی عوامل مرتبط با آن امکان پذیر خواهد بود. علاوه بر این، این عوامل همراه با تولید صدای زیاد، ممکن است اختلالاتی را در عملکرد هود آلتون ایجاد کنند.

در صورتی که بتوانید به درستی علائم و نشانه های مرتبط با هر عامل را شناسایی نمایید، می توانید اقدامات لازم را برای تعمیرات هود آلتون انجام دهید. با این حال، برخی از عوامل باید حتما به صورت پیشفرض مورد بررسی قرار بگیرند. مهم ترین آن ها، فیلتر ها هستند که در ادامه به صورت کامل توسط تکنسین های نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی شرح داده شده اند.

انواع فیلتر های هود آلتون

هود های آلتون از فیلتر های مختلفی مانند فیلتر آلومینیومی، فیلتر کربن فعال و فیلتر الیافی برخوردار شده اند. هر نوع فیلتر باید به طور جداگانه و با توجه به شیوه صحیح برای هر کدام از فیلتر ها، نظافت شوند:

نحوه تمیز کردن فیلتر آلومینیومی

فیلتر های آلومینیومی را می ‌توان در آب گرم و شوینده ملایم شستشو داد. در صورت وجود چربی‌ های سرسخت، از محلول آب گرم و جوش شیرین استفاده شود.

شیوه تمیز کردن فیلتر کربن فعال

فیلتر های کربن فعال را نمی ‌توان با آب شستشو داد. برای احیای آن ها، باید هر چند ماه یک بار در معرض نور مستقیم خورشید قرار گرفته شوند.

راهنمای تمیز کردن فیلتر الیافی

فیلتر های الیافی باید به طور مرتب که به طور معمول هر ماه است، تعویض شوند.

کثیفی فیلتر ها باعث صدا دادن هود آلتون می شود

اولین و رایج ‌ترین دلیل صدای زیاد هود آلتون، کثیف بودن فیلتر های آن است. چربی و گرد و غبار جمع شده روی فیلتر ها، جریان هوا را مختل کرده و باعث افزایش صدای فن می ‌شود.

  • نشانه ‌های کثیفی فیلتر
  1. کاهش مکش هود
  2. افزایش صدای هود
  3. بوی نامطبوع در آشپزخانه

شل شدن اجزا و قطعات منجر به تولید صدا در هود آلتون شده اند

ممکن است برخی از بخش ها و قسمت های هود آلتون، با گذشت زمان استحکام اولیه را در جای خود از دست بدهند. به همین خاطر لازم است حتما برای تشخیص دلیل صدا دادن این هود، بررسی شوند. ابتدا پیچ ‌های اتصال بدنه هود به کابینت را بررسی کنید. سپس باید اتصالات لوله خروجی را به هود و دریچه سقفی بررسی شود. اطمینان حاصل کنید که فیلتر ها به درستی در جای خود قرار گرفته ‌اند.

دکمه کنترل دور موتور هود آلتون خراب شده است

هر یک از دکمه ‌های کنترل دور موتور را به طور جداگانه تست کنید. اگر دکمه ‌ای کار نمی‌ کند یا عملکرد غیر طبیعی دارد، از تعمیرکار هود آلتون بخواهید تا آن را برای شما بررسی کرده و سپس در صورت نیاز تعویض کند.

بیش تر در مورد علت صدا دادن هود آلتون بخوانید

پروانه هود آلتون معیوب است

ممکن است جسمی در پروانه فن گیر کرده باشد که باعث ایجاد صدای ناهنجار و لرزش هود آلتون می ‌شود. این امکان نیز وجود دارد که در اثر استهلاک، پروانه ساییده شده یا دچار نقص ‌شود که این امر صدای زیادی تولید می‌ کند. با تعمیرکار متخصص هود آلتون تماس بگیرید تا با بررسی پروانه برای تعمیر یا تعویض آن اقدامات لازم را انجام دهد.

  • علائم خرابی پروانه
  1. لرزش شدید هود
  2. صدای غیرطبیعی از هود
  3. کاهش شدید مکش هود

خرابی موتور باعث صدای زیاد هود آلتون می شود

موتور، از بخش های مهم و حائز اهمیت در هود آلتون به حساب می آید. در صورت بروز هر گونه ایراد و خرابی، علاوه بر این که کارایی این هود کم می شود و عملکرد آن مختل می گردد، ممکن است صدای زیادی نیز از آن شنیده شود. به منظور مطمئن شدن از معیوب نشدن موتور، بهتر است عیب یابی آن را انجام دهید.

  • علائم خرابی موتور
  1. صدای بسیار بلند و غیرطبیعی از هود
  2. روشن نشدن هود
  3. قطع شدن ناگهانی هود

مشکلات برقی باعث صدای زیاد هود آلتون شده اند

نوسانات برق می‌ تواند به موتور هود آسیب رسانده و صدای غیرطبیعی ایجاد کند. همین طور اتصالات و سیم‌ کشی معیوب در داخل هود، می ‌تواند منجر به جرقه زدن و صدای ناهنجار در هود آلتون شود. برای عیب یابی سیم کشی این هود، نیاز به مهارت و دانش فنی بالایی دارید، در صورتی که توانمندی کافی برای انجام این کار را ندارید، حتما با تکنسین متخصص هود آلتون تماس بگیرید.

سایر دلایل صدا دادن هود آلتون

علاوه بر موارد گفته شده، ممکن است عوامل دیگری نیز وجود داشته باشند که موجب صدا دادن هود آلتون شوند. در ادامه به بررسی آن ها نیز پرداخته ایم:

  • طول و انسداد لوله خروجی

اگر طول لوله خروجی هود آلتون زیاد باشد یا در مسیر آن انسداد وجود داشته باشد، صدای دستگاه افزایش می‌ یابد. در صورت وجود هر گونه گرفتگی و انسداد در مسیر لوله خروجی  این هود، آن را برطرف نمایید.

  • کیفیت هود

در برخی موارد، به کار گیری قطعات ارزان ‌قیمت و بی‌ کیفیت برای تعمیرات هود آلتون، باعث صدای بیش تری نسبت به قطعات فابریک و با کیفیت می شود. از این رو حتما در زمان تعویض قطعات، از اصل و فابریک بودن آن ها و هم چنین سازگاری هر قطعه با مدل هود آلتون خود، مطمئن شوید.

  • فضای آشپزخانه

در آشپزخانه ‌های کوچک، صدای هود بیش تر به گوش می ‌رسد. در زمان خرید هود آلتون، به متراژ آشپزخانه توجه کنید. در غیر این صورت علاوه بر شنیده شدن صدای زیاد، ممکن است مجبور به پرداخت هزینه های بالا برای قبض های برق شوید.

چنان چه با انجام موارد و نکات گفته شده، مشکل صدا دادن هود آلتون برطرف نشد، حتما برای عیب یابی تخصصی آن با مرکز تعمیرات لوازم خانگی در تهران تماس گرفته و از خدمات تعمیر هود آلتون در محل استفاده کنید.

1403/03/18
11:57:11
5.0 / 5
342
تگهای خبر: رپورتاژ , خدمات , دستگاه , متخصص
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۵
پروژه آسان
ezproject.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پروژه آسان محفوظ است

پروژه آسان

انجام پروژه