پژو ۳۰۸ با طراحی خشن و جذاب آمد، عکس
پروژه آسان: به گزارش پروژه آسان، پژو ۳۰۸ فیس لیفت با طراحی جدید و انتخابهای پیشرانه متنوع ارائه شد.
امیرمسعود عابدین: درحالی که تمرکز جهان بر روی خودرو های SUV است، خودرو های هاچ بک و استیشن هنوز هم به میزان کافی طرفدار دارند، بخصوص در اروپا. در این مورد، پژو از نسخه فیس لیفت ۳۰۸ رونمایی کرده که با طراحی جدید و مجموعه ای از گزینه های پیشرانه متنوع همراه شده است.
پژو ۳۰۸ فعلی نخستین بار در سال ۲۰۲۱ ارائه شد و تکامل زبان طراحی برند فرانسوی را به نمایش گذاشت. پس از چهار سال، این خودرو دستخوش یک بروزرسانی جدید شده که شامل چهره بازطراحی شده است.
این شیر کوچک از چراغ های دو تکه با LED پنجه مانند در بخش بالایی استفاده می نماید. به جای اضافه کردن یک نوار LED سرتاسری، طراحان پژو مجموعه ای از خطوط نورانی را در بالای جلوپنجره برگزیده اند. نسخه پایه Allure به شکل استاندارد با چراغ های تمام LED عرضه می شود، در صورتیکه مدلهای GT و GT Premium دارای فناوری Matrix LED هستند. یکی دیگر از نکات برجسته، لوگوی نورانی است که برای نخستین بار در یک مدل پژو به کار رفته و احتمالا در تمام مدلهای آینده نیز استفاده خواهد شد.
به قول این شرکت، ورودی های هوای جدید سپر به بهبود آیرودینامیک کمک کرده و جریان هوا را بسمت چرخ ها هدایت می کنند. نمای جانبی تا حد زیادی بدون تغییر باقیمانده، اما رینگ های آلیاژی ۱۷ یا ۱۸ اینچی جدید، رنگ آبی Lagoa برای نسخه هاچ بک و آبی Ingaro برای نسخه استیشن اضافه شده است. بخش عقب نیز بدون تغییر باقیمانده، اما نوارهای کرومی سپر حذف شده و چراغ های عقب در تمام تریم ها (که قبلا فقط به GT محدود می شد) دارای LED های پنجه ای شکل جذاب تری هستند.
بهبودهای فضای داخلی و فناوری
در داخل کابین، ۳۰۸ از داشبورد دیجیتال جدید مدلهای دیگر بهره نمی برد، اما نسخه فعلی i-Cockpit با نمایشگر ۱۰ اینچی، همچنان بسیار مدرن به نظر می آید. تغییرات به وجود آمده شامل گرافیک سه بعدی جدید برای صفحه کیلومترشمار و روکش آلکانترا در تریم های GT و GT Premium است. امکانات آن شامل یک سیستم صوتی Focal Premium Hi-fi با ۱۰ بلندگو، نورپردازی داخلی هشت رنگ و صندلی های مجهز به ماساژور است. سیستم اطلاعات و سرگرمی نیز از بروزرسانی های از راه دور (OTA) بهره می برد.
پژو ادعا می کند که ۳۱ درصد از مواد به کار رفته در ساخت ۳۰۸ فیس لیفت شده، بازیافتی و تجدیدپذیر هستند و وزن آنها ۴۰۵ کیلوگرم در هر خودرو است.
مدلهای متنوع و گزینه های پیشرانه
برای طرفداران خودرو های استیشن، پژو ۳۰۸ استیشن واگن با بدنه کشیده تر و فضای بار بزرگ تر، کاربردی تر شده است. این مدل بسته به چینش صندلی ها می تواند بین ۵۹۸ تا ۱، ۴۸۷ لیتر بار حمل کند. این خودرو همینطور دارای صندلی عقب با قابلیت تاشو و در صندوق برقی است.
پژو ۳۰۸ بر روی پلت فرم EMP۲ تولید شده که با اوپل آسترا و آسترا اسپرت تورر و همینطور دی اس N°۴ فیس لیفت شده مشترک است. احتمال دارد که نسل بعدی آن به پلت فرم تکامل یافته STLA Medium منتقل شود که در برخی از SUV های کوچک استلانتیس استفاده می شود.
گزینه های دیزلی، هیبریدی و برقی در صورتیکه صنعت خودرو از موتورهای دیزلی دور می شود، استلانتیس تصمیم گرفته که همچنان پژو ۳۰۸ را با موتور ۱٫۵ لیتری چهارسیلندر توربودیزل BlueHDi عرضه نماید. این تنها موتور غیربرقی در این مجموعه است که ۱۲۹ اسب بخار قدرت تولید می کند و به شکل انحصاری با یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک جفت شده است.
این مدل همینطور با یک موتور بنزینی ۱٫۲ لیتری سه سیلندر توربو و هیبریدی ملایم، با قدرت ۱۴۳ اسب بخار دردسترس است. این موتور به یک گیربکس اتوماتیک شش سرعته دوکلاچه (e-DSC۶) با یک موتور برقی یکپارچه متصل است. پژو ادعا می کند که نسخه MHEV می تواند تا ۵۰ درصد از زمان را در محیط های شهری در حالت برقی حرکت نماید.
در پله بالاتر، ۳۰۸ پلاگین هیبریدی یک موتور برقی را با یک موتور ۱٫۶ لیتری توربو ترکیب می کند که در مجموع ۱۹۲ اسب بخار قدرت تولید می کنند. این ترکیب شامل یک گیربکس اتوماتیک هفت سرعته دوکلاچه (e-DCS۷) و یک پک باتری ۱۷٫۲ کیلووات ساعتی است که ۸۵ کیلومتر برد تمام برقی فراهم می آورد.
بالاخره، E-۳۰۸ تمام برقی دارای یک موتور برقی در جلو با قدرت ۱۵۴ اسب بخار است که انرژی خودرا از یک پک باتری ۵۸٫۴ کیلووات ساعتی می گیرد. برد آن طبق استاندارد WLTP حدود ۴۵۰ کیلومتر است که نسبت به نسخه قبلی، ۳۷ کیلومتر بالا رفته است. این افزایش به لطف بهبود کارآمدی باتری و پیشرانه به دست آمده است. هنگام اتصال به یک شارژر DC صد کیلوواتی، این خودرو می تواند در ۳۲ دقیقه از ۲۰ تا ۸۰ درصد شارژ شود.
زمان ارائه و رقبا
خط تولید فیس لیفت شده پژو ۳۰۸، از پاییز امسال در اروپا و بریتانیا در دسترس خواهد بود. انتظار می رود که قیمت ۳۰۸ جدید در تاریخ بعدی اعلام گردد. این مدل همچنان در کارخانه مولوز فرانسه تولید خواهد شد.
رقیبان پژو ۳۰۸ شامل خودروهایی مانند فولکس واگن گلف، اوپل آسترا، تویوتا کرولا و هوندا سیویک هستند. گزینه های بهتر در بخش هاچ بک های کوچک شامل دی اس N°۴، آئودی A۳، بی ام و سری ۱ و مرسدس کلاس A هستند.
منبع: carscoops
بطور خلاصه، مدل های متنوع و گزینه های پیشرانه برای طرفداران خودروهای استیشن، پژو ۳۰۸ استیشن واگن با بدنه کشیده تر و فضای بار بزرگ تر، کاربردی تر شده است. برد آن طبق استاندارد WLTP حدود ۴۵۰ کیلومتر است که نسبت به نسخه قبلی، ۳۷ کیلومتر بالا رفته است. انتظار می رود که قیمت ۳۰۸ جدید در تاریخ بعدی اعلام گردد.
منبع: ezproject.ir
این مطلب پروژه آسان را پسندیدید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب