وقتی لامبورگینی راننده را می شناسد

وقتی لامبورگینی راننده را می شناسد

پروژه آسان: تصور کنید خودرویی که نه فقط به دستورات شما پاسخ می دهد، بلکه شما را می شناسد، از اشتباهاتتان درس می گیرد و حتی با حال و هوایتان هماهنگ می شود. لامبورگینی با ترکیب هوش مصنوعی، سیستم های فرمان پیشرفته و حسگرهای فوق دقیق، درحال ترسیم آینده ای است که رانندگی در آن بیشتر شبیه یک همکاری هوشمندانه میان انسان و ماشین خواهد بود.


امیرمسعود عابدین: آینده رانندگی امکان دارد صرفاً سریع تر یا پاک تر نباشد، بلکه هوشمندتر هم باشد. لامبورگینی در حال بررسی نسل جدید فناوری هایی است که پتانسیل تغییر نحوه تعامل خودرو ها با رانندگان خویش را دارند. محور اصلی این چشم انداز، استفاده از هوش مصنوعی است که می تواند رفتار خودرو را بر مبنای سبک رانندگی و حتی خلق و خوی راننده تنظیم کند.
به قول روون مور، مدیر ارشد فناوری لامبورگینی، این شرکت استفاده از یادگیری ماشین را برای مدیریت گشتاور و توزیع گشتاور بر مبنای سطح جاده و سبک رانندگی راننده شروع کرده است. بعنوان مثال، اگر سیستم تشخیص دهد که یک راننده ماهر پشت فرمان است، می تواند بعضی از سیستم های ایمنی الکترونیکی را غیر فعال کند.
آموزش خودرو برای یادگیری

مور مثالی از نحوه سازگاری سیستم در طی زمان عرضه داد. او به The Drive اظهار داشت: «اگر الگوریتم هر بار و در هر پیچ تشخیص دهد که متاسفانه راننده از زاویه فرمان زیادی استفاده می نماید، آنرا بسمت انحراف از مسیر (understeer) سوق می دهد.» او اضافه کرد: «اگر سیستم steer-by-wire داشته باشید، الگوریتم یاد می گیرد که: "بسیار خوب، من حالا به راننده زاویه فرمان زیادی نمی دهم تا از این اتفاق جلوگیری کنم. "» سیستم Steer-by-Wire فرمان خودرو را بدون اتصال مکانیکی و تنها از راه سیگنال های الکترونیکی بین فرمان و چرخ ها کنترل می کند.
در آینده، سیستم هایی مانند این می توانند با بهره گیری از سیستم های نظارتی، جهت بررسی راننده و تشخیص این که او چه نوع تجربه رانندگی می خواهد، بیشتر توسعه یابند.

فناوری زیربنای این جاه طلبی ها، حسگر ۶D جدید لامبورگینی است که با مدل تولید محدود فنومنو ارائه شد. این حسگر بر خلاف تنظیمات سنتی، داده ها را در هر سه محور حرکت، انحراف (pitch)، غلت (roll) و انحراف جانبی (yaw) ثبت می کند، بسیار شبیه به IMU های شش محوره که در خیلی از موتورسیکلت های با عملکرد بالا نصب شده اند.
با این سطح از دقت، مهندسان می توانند نحوه واکنش خودرو را در زمان واقعی به دقت تنظیم کنند و شکاف بین چسبندگی مکانیکی و کنترل الکترونیکی را کاهش دهند. مور اظهار داشت: «اگر اطلاعات دقیقی از حرکت بدنه داشته باشید، در مدیریت کنترل خودرو بسیار دقیق تر خواهید بود. ازاین رو این راه جدیدی به سمت آینده خواهد بود.»
منبع: carscoops
۲۲۷۳۲۲

حرف آخر اینکه فناوری زیربنای این جاه طلبی ها، سنسور ۶D جدید لامبورگینی است که با مدل تولید محدود فنومنو عرضه شد. این سنسور بر خلاف تنظیمات سنتی، داده ها را در هر سه محور حرکت، انحراف (pitch)، غلت (roll) و انحراف جانبی (yaw) ثبت می کند، بسیار شبیه به IMU های شش محوره که در بسیاری از موتورسیکلت های با عملکرد بالا نصب شده اند.


منبع:

1404/06/29
09:30:15
5.0 / 5
6
تگهای خبر: آموزش , الكترونیك , شركت , فناوری
این مطلب پروژه آسان را پسندیدید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر بدید
= ۷ بعلاوه ۵
پروژه آسان
ezproject.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پروژه آسان محفوظ است

پروژه آسان

انجام پروژه

با پروژه آسان زمان را مدیریت کنید، نه پروژه‌ها را !