بازگشت خودروی کوچک و ارزان رنو با چهره ای مدرن

بازگشت خودروی کوچک و ارزان رنو با چهره ای مدرن

پروژه آسان: بعد از موفقیت چشم گیر مدلهای R۴ و R۵ برقی، رنو بار دیگر به گذشته درخشان خود سر زده است. این دفعه نوبت به رسیده که با چهره ای رترو، فناوری تمام برقی و شخصیتی بازیگوش، باردیگر قلب طرفدارانش را تسخیر کند.


امیرمسعود عابدین: در سال ۲۰۲۶، رنو قصد دارد تا یکی از محبوب ترین اسامی تاریخ خود، یعنی توئینگو را احیا کند. این دفعه اما همه چیز متفاوت است؛ خبری از موتور بنزینی نیست و نسخه ی جدید، کاملا برقی طراحی شده است.
نسخه ی جدید تنها در دو سال توسعه یافته و ادای احترامی است به نسل اول توئینگو که مابین سالیان ۱۹۹۲ تا ۲۰۱۲ میلیونها طرفدار پیدا کرد.
طراحی؛ بازی با خاطرات

برپایه گزارش motor۱، رنو بار دیگر در طراحی «رترو-مدرن» می درخشد. از چراغ های گرد جلو و نوار باریک جلوپنجره گرفته تا سه دریچه معروف روی کاپوت و چراغ خطر قرمز مرکزی، همه یادآور نخستین نسل توینگو هستند. در عین حال، حالا با بدنه ی پنج در، خطوط نرم تر و جزئیاتی مدرن تر روبه رو هستیم.

ابعاد خودرو شامل ۳٫۷۸ متر طول، ۱٫۷۲ متر عرض و ۱٫۴۹ متر ارتفاع می شود؛ کوچک، جمع وجور و کاملا مناسب شهر های شلوغ. نسخه های استاندارد روی رینگ های ۱۶ اینچی حرکت می کنند، اما دوست داران می توانند رینگ های اسپرت ۱۸ اینچی را هم انتخاب کنند.
کابینی ساده اما هوشمند

داخل کابین، رنو بین نوستالژی و فناوری تعادل بوجود آورده است. داشبوردی ساده با صفحه نمایش ۷ اینچی پشت فرمان و نمایشگر لمسی ۱۰ اینچی در مرکز کنسول، فضای داخلی را مدرن کرده اند. در عین حال، رنگ بدنه بیرونی که به داخل ادامه یافته، یادآور جذابیت مدل کلاسیک است. فرمان و پنل ها هنوز هم از دکمه های فیزیکی استفاده می کنند؛ تصمیمی خوشایند برای رانندگانی که از صفحات لمسی بی احساس خسته شده اند.

اما برگ برنده ی توینگو در عقب است؛ دو صندلی مجزای کشویی که به ندرت در این کلاس دیده می شوند. صندلی جلو هم کاملا تخت می شود تا بتوان وسایل بلند را حمل کرد. صندوق عقب با گنجایش ۳۶۰ لیتر، برای خودرویی در این ابعاد بسیار سخاوتمندانه است.
قلب الکتریکی، به منظور زندگی شهری

نسل جدید توئینگو به ریشه های دیفرانسیل جلو بازگشته است. پیشرانه برقی نصب شده در جلو، ۸۰ اسب بخار قدرت و ۱۷۵ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. شتاب صفر تا صد ۱۲٫۱ ثانیه شاید هیجان انگیز نباشد، اما برای رانندگی در شهر کاملا کافی است. باتری ۲۷٫۵ کیلووات ساعتی LFP تا ۲۶۳ کیلومتر برد (براساس چرخه WLTP) فراهم می آورد و در حالت شارژ سریع ۵۰ کیلوواتی، تنها در ۳۰ دقیقه از ۱۰ تا ۸۰ درصد پر می شود.
وزن ۱۲۰۰ کیلوگرمی توئینگو سبب شده تا چابک تر از بیشتر خودرو های برقی هم کلاس خود باشد. این خودرو همینطور از شارژ دوطرفه (V۲L) پشتیبانی می کند، به این معنا که می توانید از باتری خودرو برای تأمین برق وسایل دیگر استفاده کنید.
قیمت و رقبا

رنو توئینگو E-Tech Electric در اسلوونی تولید خواهد شد و قیمت آن زیر ۲۰ هزار یورو (حدود ۲۳ هزار دلار) تعیین شده است. این خودرو با رقبایی چون فیات ۵۰۰e، هیوندای اینستر و BYD Dolphin Surf رقابت خواهد کرد، در حالیکه فولکس واگن ID.۱ تا ۲۰۲۷ وارد میدان نخواهد شد.


منبع:

1404/08/16
14:49:43
5.0 / 5
9
تگهای خبر: فناوری , كلاس , هوش , هوشمند
این مطلب پروژه آسان را پسندیدید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر بدید
= ۴ بعلاوه ۱
پروژه آسان
ezproject.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پروژه آسان محفوظ است

پروژه آسان

انجام پروژه

با پروژه آسان زمان را مدیریت کنید، نه پروژه‌ها را !