رولزرویس تویوتا به میدان آمد، عکس
پروژه آسان: سدان مجلل و نمادین سنچوری که بالاتر از نیم قرن عنوان لوکس ترین خودروی ساخت ژاپن را با خود یدک می کشد، باردیگر با سری تازه ای از بروزرسانی ها معرفی شده است؛ تغییراتی کم، اما مهم که جایگاه این نام را در بالاترین قله خودرو های تشریفاتی محکم تر می کند.
امیرمسعود عابدین: تویوتا طی سالیان اخیر تلاش نموده تا برند سنچوری را به سطحی بالاتر از لکسوس برساند؛ جایگاهی که آنرا به قلمروی خودرو های فوق لوکس همچون رولزرویس وارد می نماید. در کنار معرفی نسخه شاسی بلند و حتی برنامه ریزی برای یک مدل کوپه، تویوتا همچنان وفادارترین محصول این خانواده را رها نکرده است: سدانی که از سال ۱۹۶۷ نماد وقار و تشریفات ژاپنی بوده. حالا بعد از هفت سال از معرفی نسل سوم، سنچوری باردیگر با پوست اندازی آرام اما هدفمند، برای ادامه حکمرانی آماده شده است.
تغییر کم ولی حساب شده
نسل کنونی سنچوری که با کد G۶۰ شناخته می شود، از سال ۲۰۱۸ تا امروز تقریباً بدون تغییر باقیمانده بود؛ نگاهی که کاملا با ذات این مدل سازگار است. اما زمان آن رسیده بود که تویوتا غبار زمان را کمی از چهره این سدان ۵٫۳ متری پاک کند. بنابراین، جدیدترین نسخه حالا مجموعه کامل تری از سیستم های ایمنی Toyota Safety Sense را در اختیار دارد؛ فناوری هایی که قبل تر در خیلی از مدلهای دیگر تویوتا دیده بودیم ولی حال با تنظیمات ویژه برای یک پرچمدار تشریفاتی عرضه می شوند.
سیستم جلوگیری از برخورد حالا گستره دید وسیع تری دارد و می تواند حتی موتورسیکلت ها و عابران را در تقاطع ها شناسایی کند. دستیار رانندگی پیشگیرانه هم با دخالت نرم در فرمان و ترمز، در موقعیت هایی مانند ظاهر شدن ناگهانی دوچرخه سوار یا نزدیک شدن به پیچ، به کمک راننده می آید.
کابینی ساده، آشنا و کمی کلاسیک
در داخل کابین، تویوتا به همان زبان طراحی سنتی و خلوت وفادار مانده است. تنها تغییر محسوس، اضافه شدن یک نمایشگر ۸ اینچی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی است؛ صفحه ای که با وجود پشتیبانی از ناوبری آنلاین، در دنیای نمایشگرهای عظیم و پانورامای خودرو های لوکس امروزی، اندازه اش کمی نوستالژیک بنظر می رسد.
در باقی بخش ها همه چیز همان گونه است؛ طراحی محافظه کارانه، کیفیت بی نقص و تجربه ای خاص. تویوتا حتی تصمیم نگرفته امکانات شاسی بلند سنچوری مثل شیشه عقب با قابلیت کاهش نور را به این نسخه اضافه کند. اینجا همه چیز باید همانطور که هست باقی بماند؛ پایبندی به سنت، قسمتی از DNA سنچوری است.
قدرتی آرام، اما بی وقفه قلب تپنده خودرو همان پیشرانه هیبریدی آشناست؛ تلفیقی از یک موتور V۸ پنج لیتری تنفس طبیعی و یک موتور برقی، با مجموع قدرت ۴۲۵ اسب بخار. نیروی این مجموعه بوسیله گیربکس eCVT به چرخ های عقب منتقل می شود و سیستم تعلیق بادی با کنترل الکترونیکی هم تضمین می نماید که حرکت خودرو حتی روی ناهمواری ها هم چیزی کمتر از شناور بودن نباشد.
سنچوری همیشه خودرویی بوده که بیشتر برای آرامش سرنشینان تولید شده تا هیجان راننده و این فلسفه همچنان پا برجاست.
قیمت بالا برای لوکس ترین ژاپنی
مثل همیشه، این سدان جادار فقط برای بازار ژاپن عرضه می شود. نسخه تازه با قیمت پایه ۲۳ میلیون ین روانه بازار خواهد شد؛ رقمی حدود ۱۴۹ هزار دلار. این یعنی نزدیک به ۱۹ هزار دلار افزایش نسبت به نسخه قبل. با این وجود، همچنان ارزان تر از نسخه شاسی بلند است که ۲۷ میلیون ین قیمت دارد.
از نسخه امپراتوری تا GRMN سنچوری سابقه ای طولانی در تولید مدلهای خاص و محدود دارد؛ همچون یک کانورتیبل تک نسخه ای مخصوص امیر ژاپن و نسخه قدرتمند GRMN که شخصا متعلق به آکیو تویودا است. این مدل جذاب به تازگی با جلوپنجره ای تازه در نمایشگاه ژاپن ۲۰۲۵ به نمایش درآمد و با کیت بدنه فیبرکربنی، تعلیق پایین تر و چرخ های اختصاصی خود نگاه ها را به سمت خود کشاند.
منبع: carscoops
منبع: پروژه آسان
این مطلب پروژه آسان را پسندیدید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب