آزمون های ورودی مدارس تیزهوشان تجمیع یا حذف می شوند؟

آزمون های ورودی مدارس تیزهوشان تجمیع یا حذف می شوند؟

پروژه آسان: رئیس مركز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان با اشاره به برخی انتقادات در خصوص تعدد آزمون های ورودی مدارس تیزهوشان اظهار داشت: لزوما حذف آزمون و یا تجمیع چند آزمون با یكدیگر طرح كارآیی نیست و نیاز به مطالعه همه جانبه دارد.



فاطمه مهاجرانی در گفت وگو با ایسنا، درباره برخی انتقادات در خصوص اینكه چرا باید دو نوبت آزمون در انتهای پایه ششم و انتهای پایه نهم برای ورود به مدارس سمپاد برگزار شود، اظهار نمود: واقعیت این است كه آموزش و پرورش جدای از بقیه جامعه نیست و نمی توان گفت آموزش و پرورش بدون امتحان باشد.

وی اضافه كرد: به هر حال دانش آموز باید فردا كنكور بدهد و لزوما حذف آزمون و یا تجمیع چند آزمون با یكدیگر طرح كارآیی نیست و نیاز به مطالعه همه جانبه دارد.

رئیس مركز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان با اشاره به اینكه باید تبعات ناشی از هر برنامه ای را به صورت دقیق بررسی كرد، اظهار داشت: تصمیمات مدیریتی تصمیمات بسیار گرانقیمتی هستند زیرا یك نسل را متاثر می كنند. تصمیمات مدیریتی، كلان هستند و مطالعه همه جانبه لازم دارند و چه بسا یك تصمیم برای حذف یك آزمون منشا اتفاق اجتماعی بزرگ غیرقابل پیش بینی شود.

مهاجرانی بر ضرورت فرهنگ سازی برای خانواده ها درباره ورود فرزندشان به مدارس تیزهوشان اظهاركرد: تیزهوشی یك اتفاق نادر است و قرار نیست همه افراد جامعه تیزهوش باشند. ایزوله بار آوردن فرزندان هم صدمه های خودش را دارد و باید به این سمت برویم كه هركس سرجای خود قرار بگیرد و برخی والدین باور كنند كه فرزندشان تیزهوش نیست اما می تواند خیلی خوب و موفق باشد و راه موفقیت لزوما از مدارس سمپاد نمی گذرد. پذیرش این مورد كمك می نماید كودك و خود خانواده تحت استرس نباشند.

وی آخرین وضعیت طرح شهاب را هم شرح داد و اظهار داشت: طرح شهاب طرح بزرگ و خوبی است كه چهارسال است اجرا می گردد و اكنون یك میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در ۳۸۶ منطقه در پایه هفتم تحت پوشش هستند. هدف این طرح شناسایی و هدایت استعدادهای برتر در حوزه های مختلف استعدادی و با رویكرد تلفیقی یا عدم جداسازی است.




1396/09/20
01:56:26
5.0 / 5
4928
تگهای خبر: آموزش و پرورش , مدارس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۲
پروژه آسان
ezproject.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پروژه آسان محفوظ است

پروژه آسان

انجام پروژه