محرومیت یك میلیون كودك فقیر انگلیسی از تغذیه رایگان مدارس

محرومیت یك میلیون كودك فقیر انگلیسی از تغذیه رایگان مدارس

پروژه آسان: یك سازمان خیریه در انگلیس اخطار داد كه یك میلیون كودك فقیر در این كشور بعد از اعمال طرح های پیشنهادیِ مالی دولت، وعده های غذای مجانی در مدارس را از دست خواهند داد.



به گزارش پروژه آسان به نقل از ایسنا، سازمان خیریه "جامعه كودكان" با تاكید بر اینكه با اجرای این طرح ها تنها ۷۰۰ هزار دانش آموز از یك میلیون و ۷۰۰ هزار كودك فقیر انگلیسی می توانند از تغذیه مجانی مدارس بهره مند شوند، دولت را به از دست دادن "فرصتی طلایی" برای اطمینان از اینكه هیچ كودك فقیری در مدرسه گرسنه نمی ماند، متهم كرد.

قرار است برای اجرای این طرح ها و برنامه های پیشنهادی، وسع مالی خانوارها در عرضه وعده های غذاییِ مجانی به دانش آموزان در نظر گرفته شود كه با این اوصاف، معیار دولت برای انتخاب خانواده های واجد شرایط تغییر می كند و بدین سان خیلی از خانوارها از این خدمات بی نصیب می مانند.

این در حالی است كه دپارتمان وزارت آموزش و پرورش انگلیس همچنان با پافشاری بر موضع خود ادعا دارد كه با اجرای طرح های پیشنهادی جدید موسوم به طرح های اعتبار جهانی، ۵۰ هزار دانش آموز واجد شرایط دیگر هم وعده های غذایی مجانی مدارس را دریافت خواهند كرد.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، به رغم دفاع دولت انگلیس از این طرح های پیشنهادی، خیلی از فعالان و منتقدان بر این باورند كه این برنامه ها به قوانین پرداخت دستمزدها لطمه زده و آن را تضعیف می كند و تمامی این مشكلات را به علت ناتوانی دولت در مقابله با فقر می دانند.
در نهایت سخنگوی وزارت آموزش و پرورش انگلیس تصریح كرد: ما در حال رایزنی هایی برای حل این مشكلات هستیم تا اطمینان یابیم كه این حمایت ها از كودكان كم بضاعت ترین خانواده ها صورت می گیرد.




1396/09/30
14:07:15
5.0 / 5
4540
تگهای خبر: آموزش , آموزش و پرورش , دانش آموز , مدارس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۵
پروژه آسان
ezproject.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پروژه آسان محفوظ است

پروژه آسان

انجام پروژه